op de loopband :) sportschema?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

op de loopband :) sportschema?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 20:19

Nou ik heb een loopband gekocht om mijn conditie te verbetere, die is namelijk echt onwijs slecht.

Nu is de gebruikzaamwijze helemaal in het engels en daar snap ik natuurlijk niks van.

Heeft er iemand voor mij een tip hoe ik het beste mijn conditie kan trainen.

Ik doe nu eerst 5 min warming up en dan 5 min hard lopen (langer hou ik nog niet vol) en dan weer 5 min uitstappen.

lanatje

Re: op de loopband :) sportschema?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:36

Mss de start to run podcast? Heb hem zelf ook gedaan, beviel me wel, en ik leip daarvoor echt niet graag Knipoog
Bouwt in 27 lessen op naar +/- 5 km, gaat echt heel rustig.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:12

Ik kan op een loopband zeker 10 minuten langer lopen dan op de grond. Er zit demping in de band en je hebt geen last van wind en dat soort omstandigheden. Daarom leek Start to run mij geen goed idee op de loopband. Ik loop zoals in mijn hockeytraining, iedere keer hetzelfde: 5 minuten stappen daarna 5 minuten hardlopen en daarna iedere keer 1 minuut hardlopen met 30 seconde pauze en dat 5 keer en dan 5 minuten uitstappen. Maarja. Clown

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:20

Tja ikzelf ben geen fan van de loopband maar dat terzijde. Ik zou als ik jou was idd een trainingsschema op internet laten maken. Asics.nl vind ikzelf daarvoor ook een goede site. Echter wil die wel doelen hebben in afstand enzo en is idd eigenlijk voor gewoon buiten lopen.
Ikzelf ben net na een blessure weer begonnen(maar dan buiten) en begin meer met 5 min. warming-up, dan 5 x 1 min. hardlopen met 30 sec. dribbelen(of wandelen), 5 min. cooling-down. Het begin en eind blijft vervolgens steeds hetzelfd maar daarna dan 6 x. 1 min. hardlopen met 30 sec. dribbelen. Dan 5 x 1 1/2 min. harlopen en 30 sec. rust.
Dat is dus ook een manier van opbouwen. Gaat niet heel snel maar is wel goed vol te houden.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 14:51

Hey, bedankt allemaal voor de tips. Ik ga ze eens even helemaal doornemen en uitproberen. Het is inderdaad belangrijk dat ik het gewoon vol hou.