''muggenbultjes'' die na krabben blauwe plekken worden..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gabon

''muggenbultjes'' die na krabben blauwe plekken worden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:19

Ik heb sinds een paar weken op mn dijen rode bultjes, die nadat ik gekrabt heb beurs aan voelen en blauwe plekken worden. Nou dacht ik eerst van ik heb wel vaker gekke dingen en het gaat vanzelf over, maar nou hoorde ik van mensen op stal dat er meer zijn die daar last van hadden. Een paar hadden ook bultjes in het gezicht, en een paar in het gezicht en op de dijen, en een paar alleen op de dijen. Een van hun was naar de dokter geweesd, en die wist ook niet zo goed wat het was, en die kreeg een zalfje en die moest smeren, maar dat hielp niks.. Nou dacht iemand van stal dat het kwam door de kou of door uitdroging, maar ik vind het een beetje raar als je dat dan alleen op je dijen en in je gezicht krijgt Verward weet iemand wat het is en wat je er aan kan doen? Ik word namelijk gek van de jeuk en als ik ga krabben doet het pijn...

Kedevr

Re: ''muggenbultjes'' die na krabben blauwe plekken worden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:34

Kan het niet een een of andere infectie zijn wat op stal heerst? Omdat er daar meerdere zijn die het hebben. Mijn hond heeft een keer schurft gehad (kwam door voerallergie) ze had eerst rode bultjes later werden het net etterige jeugd puistjes (ander voer en het was over) je kan dat zo bij de dokter laten onderzoeken.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 19:55

Er zijn ook mensen die het hebben die niet op stal komen..

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 23:08

O nou dan weet ik het niet.. sorry.
Wel vreemd maar hopelijk gaat het snel over.
Fijne jaarwisseling!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:01

Winterdijen Knipoog
Heb ik ook last van...
Is een rot-probleem, ziet er niet uit, jeukt als de ziekte en doet daarna pijn...
Het enige wat je kunt doen is proberen het te voorkomen, dus jezelf goed inpakken: thermo-ondergoed!
Je gezicht goed insmeren!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:32

Daar lijkt het inderdaad op.
Vaak vooral op dijen en gezicht omdat gezicht minst goed bedenkt wordt en dijen weinig bewegelijk zijn zeg maar en snel koud worden daardoor.
Goed inpakken, warm houden en hopen dat het snel warmer wordt buiten..
al moet ik bekennen dat ik zelfs ondanks thermo ondergoed en het feit dat t dit jaar nog niet heel erg veel onder 0 geweest is, ook alweer plekjes heb Clown

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 17:31

Ja, ik heb er ook vooral last van als ik eerst een hele dag buiten ben geweesd (in de kou) en dan thuis kom, en dat het dan warm wordt, dan gaat het vreselijk jeuken..

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:21

ik heb het inderdaad ook. een ramp. gelukkig is het nog niet zo heel erg koud geweest.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:23

Ik heb dan wel winterhanden, voeten, tenen en benen maar in een andere vorm. maar het doet onwijs pijn!
Warm houden is de beste tip!
En voordat je gaat douchen eerst opwarmen en dan pas onder het warme water

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:12

ik heb het zelfde probleem.
begon ook met rode bultjes die gigantisch jeukten.
na een tijd was mmijn hele been dik en blauw, en rood eromheen. de huisarts wist niet wat het was. bloedprikken ect, wees niks uit, zlef een antibioticakuur tegen de ziekte van lyme.
toen doorverwezen naar de dermatoloog in het ziekenhuis, die vroeg meteen of ik paardreed..
komt dus erg vaak voor bij mensen die paard rijden.

hij noemde het koude paniculitus.

wat helpt om te voorkomen dat je het krijgt termo ondergoed dragen, en over je rijbroek een skibroek of andere broek, voor en na het rijden.

zodra ik weer met ee n brek loop is het meteen weer raak, maar met een extra dikke broek niet.

nu heb ik dus wel last van winterhanden, ik wou dat een extra paar handschoenen daarbij hielp..

blijven jullie die plek zomers ook zien? bij mij blijf je het zien, van die eerste keer dat het zo ontzettend blauw en dik was.