Roken en nu?tips help mij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxjillxx

Roken en nu?tips help mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 01:58

hoihoi,

Ik weet niet of het hier hoort bij mens en welzijn, maar ik denk het wel als ik bokt nu wat meer door begin te krijgen met de topics Bloos hihi.
Nou oke hier komt het dan:

Ik zit dus met een probleempje nou ja probleempje eigenlijk mijn eigen domme fout,
Ik rook dus en dat is het probleem mijn ouders weten het niet en ik doe het nu anderhalfjaar. Ik heb aardig wat domme dingen uitgespookt de afgelopen 2 jaar en ik wil gewoon niet liegen tegen mijn ouders en dat kan ik ook gewoon niet. Maar het roken durf ik eigenlijk niet te vertellen en ik loop hier al anderhalf jaar mee, elke keer weer stiekem buiten roken vaak onder het mom van even de hond uitlaten. Ik begon er pas over te vertellen tegen mijn ouders vragen wat zij er van zouden vinden als ik rook en dan krijg je het antwoord van je vader: Ik breek allebei je handen als ik het merk, en helemaal als je blowt(we reden toevallig langs een coffeeshop), Ik heb ook wel is geblowd(lees : wel is). En toen schrok ik best wel, maar volgens mij heeft mijn moeder het wel door.
Ik heb best wel heel erg veel meegemaakt en dat is natuurlijk niet de reden dat je meteen moet gaan roken. Maar ik weet ook niet eens meer hoe het is begonnen ja gewoon vrienden die roken wel is een trekje en aanhoren van mensen dat het kan helpen tegen stress en rottige tijden, steeds vaker proberen en dan zelf pakjes gaan kopen tot dat je eigenlijk''vast'' rookt.
Ik wil er graag vanaf maar ook niet liegen tegen mijn ouders maar als ik het vertel worden ze vast weer boos(en de rust is nu eindelijk een beetje terug gekeerd in het gezin)
Dus ik heb eigenlijk 2 opties:
1. eerst mijn moeder vertellen enzo kijken hoe zij reageert(zij is vaak wat rustiger)
2.Gewoon in het nieuwe jaar stoppen en dan niet vertellen aan mijn ouders.
Ik dacht misschien kennen jullie dit geval ook wel, en weten jullie nog tips ofzo wat ik kan doen.

Het is eigenlijk een best wel een verhaal dus complimenten als je de tijd hebt genomen om dit verhaal te lezen.
Als er niet zo veel was gebeurd was het eigenlijk best wel simpel en gewoon vertellen aan mijn ouders, maar helaas ligt dat niet zo makkelijk, het is eigenlijk ook wel een beetje privé anders had ik het hele verhaal er wel bij verteld(pben kan altijd!)

Nou ik hoop dat jullie iets weten.

Groetjes jill

Aradis

Re: Roken en nu?tips help mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 02:10

Ik weet niet waarom je het niet kan vertellen, maar je zegt zelf dat je niet wil liegen, dus dan heb je al eigenlijk geen keus Knipoog

Het lijkt mij het beste om gewoon eerlijk te zeggen dat je rookt. Of je moet "stiekem" gaan stoppen, Maar dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan Knipoog

Succes in ieder geval

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 02:12

Ik zou het vertellen en sowieso stoppen in het nieuwe jaar Knipoog ! Je kan het, fijne jaarwisseling alvast. Xx

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 02:15

Even los van wat je ouders er van vinden, stoppen met roken is de beste optie. Het is rotzooi en je vergriept je eigen lijf er mee. Snap heus wel dat het niet zo makkelijk is (ik rook) maar ik zou er zeker voor gaan. Als je het echt wilt zou ik ook niet tot 1 januari wachten maar nu stoppen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:29

Waarom denk je dat je ouders het niet weten?
Ze zullen het echt wel aan je kleding ruiken en aan je handen zien.

Ik ben zelf mama.
Ik zou het niet leuk vinden als mijn ziin zou gaan roken.
Maar ik zou echt teleurgesteld zijn als hij erover zou liegen.

Overigens is mijn man een maand geleden gestopt met roken. En dat na 25 jaar pakje per dag.
Dus als hij het kan kan jij het ook.

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 15:05

Mijn ouders roken namelijk zelf ook mijn moeder vanaf haar 13de en mijn vader ook zoiets en ze roken nog steeds, dus ze ruiken niets. Ik ga denk ik maar stoppen met het nieuwejaar en dan vertel ik het gewoon maar dan vertel ik er ook bij dat ik ben gestopt, denk dat dat wel goed is dan weten ze het maar dan ben ik ook weer gestopt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:18

Geloof me, ze ruiken het wel. Ja Ik dacht ook altijd dat mijn ouders het echt niet wisten, maar ze wisten het wel. Ze wachten gewoon tot dat jij er over begint of totdat ze zelf de kans hebben. (mijn ouders vonden bijv. een pakje sigaretten)

Maar de beste oplossing is natuurlijk gewoon stoppen!!!! Knipoog

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 15:21

Nathalie, dat gevoel heb ik wel bij mij moeder, maar ik stop er gewoon mee, het is ook zonde ook van mijn geld. dankje wel voor jullie reacties!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:41

Marjo_x schreef:
Ik weet niet waarom je het niet kan vertellen, maar je zegt zelf dat je niet wil liegen, dus dan heb je al eigenlijk geen keus Knipoog

Het lijkt mij het beste om gewoon eerlijk te zeggen dat je rookt. Of je moet "stiekem" gaan stoppen, Maar dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan Knipoog

Succes in ieder geval

Vind ik ook:).
Succes!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:34

xxjillxx schreef:
Mijn ouders roken namelijk zelf ook mijn moeder vanaf haar 13de en mijn vader ook zoiets en ze roken nog steeds, dus ze ruiken niets. Ik ga denk ik maar stoppen met het nieuwejaar en dan vertel ik het gewoon maar dan vertel ik er ook bij dat ik ben gestopt, denk dat dat wel goed is dan weten ze het maar dan ben ik ook weer gestopt.

Goed idee, dat is gelijk een stok achter de deur om het vol te houden, als je tegen je ouders gezegd hebt dat je gestopt ben! Suk6.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:37

uuh stoppen dat is het beste, dat ga ik in het nieuwe jaar namelijk ook doen iig poging tot, ik denk ook niet dat het na anderhalf jaar zo moeilijk moet zijn als bv 5 jaar ofzo

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:47

ik zit met precies het zelfde probleem..
mijn vader heeft het denk ik al door.. denk dat hij wacht tot dat ik het zelf vertel Clown
kan hij lang wachten want ik durf het gewoon niet..
ik hoop stiekem dat hij een pakje vind.. en dan boos word.. maar er wel mee kan leven Huilen van het lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:56

ik zou het ook zeggen en proberen komend jaar te stoppen

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 22:39

Ik ben nu vanaf 31 december gestopt, en ook mijn moeder vertelt ze vindt het goed dat ik nuzelf ben gestopt en heb tot nu toe geen sigaret meer aangeraakt whoehoe hihi, ik moest het even melden:P

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:42

Goed van je!!! En nu volhouden, suk6!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:43

Goedzo! (Y) Ja

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:48

Moirsa schreef:
ik zit met precies het zelfde probleem..
mijn vader heeft het denk ik al door.. denk dat hij wacht tot dat ik het zelf vertel Clown
kan hij lang wachten want ik durf het gewoon niet..
ik hoop stiekem dat hij een pakje vind.. en dan boos word.. maar er wel mee kan leven Huilen van het lachen

Ik hoop dat je zelf inziet dat je echt moet stoppen, net zoals de ts. Succes in ieder geval Knipoog