Waarschijnlijk weer onder het mes (4e keer)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imposantje

Waarschijnlijk weer onder het mes (4e keer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 18:53

Ik ben een jaar of 6 geleden geopereerd aan Hallux Valgus(zie uitleg onderaan deze tekst) aan mijn linkervoet, nog geen 2 jaar later kreeg ik ook last van zo'n bobbel aan mijn kleine teen van mijn linkervoet, dus weer onder het mes voor die kant, weer een maand gips erachteraan en er zat een pin in mijn teen om deze recht te laten groeien omdat ze een stuk bot verwijderd hadden met de operatie.
Nu bleek dat die pin niet goed zat, maar tegen een zenuw aan, super super pijnlijk dus.... Boos! heb zowat 4 maanden als het al niet langer is, in de gips gezeten voor die ingreep.
Maar goed, na ruim 7 maanden was het uiteindelijk toch aan het aangroeien, maar moest na 4 maanden wel acuut uit de gips omdat ik tegen spierdistrofie aanzat, blij dat ik een second opinion kreeg in het ziekenhuis waarbij die dokter zei dat ik acuut de gips uit moest.

De derde operatie is nog geen jaar geleden geweest aan mijn rechtervoet weer bij de grote teen.
Tot vorige week ging alles goed, nu is de kleine teen ook zover dat hij gruwelijk scheef staat en behoorlijke problemen geeft.... Boos! baal er zo ontzettend van, want na 3 operaties weet ik wel wat er gaat komen en dat het weer een pijnlijke gebeurtenis zal worden.
Ik moet 8 januari naar het ziekenhuis voor onderzoek, foto's maken etc.
Maar de vorige keer was al duidelijk dat deze kant ook nog een keer aan de beurt zou komen, spijtig dat het alweer zo snel is:( maarja.
Ik moet wel, kan nu mijn schoenen niet eens de hele dag aan, heb al superbrede schoenen om de pijn zoveel mogelijk tegen te gaan, maar dat helpt zelfs niet.
Vandaag wat veel gelopen en nu kan ik niets meer, voet is superrood en doet behoorlijk veel pijn Verdrietig.
Hoop dat ik snel onder het mes kan zodat ik in ieder geval daarna weer gewoon schoenen aan kan en weer met mijn paardje aan de gang kan.
Rijd nu wel, maar is niet echt fijn met rijlaarzen die drukken tegen die bult...

Sorry voor mijn lange verhaal, maar moest het even kwijt.

(Een hallux valgus is een afwijking in de stand van de grote teen. De teen wijkt uit naar buiten en aan de binnenzijde ontstaat er een knobbel (de bunion). De meeste mensen klagen van pijn over deze bunion. Voornamelijk bij het dragen van gesloten en smalle schoenen kan deze bunion ontsteken en hevige pijn veroorzaken. De bunion gaat dan vuurrood zien en is zeer pijnlijk bij locale druk)

Carmen

Re: Waarschijnlijk weer onder het mes (4e keer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:06

Meid, balen joh!
Hopen dat het snel weer allemaal goed komt Ja..

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:24

wat rot voor je zeg,
maar hoe kom je nou precies aan die knobbel dan, komt hopelijk niet door die putschoenen, aangezien ik er ook dag en nacht op loop, en ook een soort van vreemde knobbel op mijn kleine teen heb,
dacht dat dat een soort van eksteroog was ofzo.

ik hou dit topic zeker in de gaten.

Heel veel sterkte gewenst hoor.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 21:58

Het kan door van alles komen, door te krappe schoenen, aanleg en vergroeiingen van je botten, ik heb altijd brede schoenen aan, vooral sportschoenen, omdat ik van mezelf al brede voeten heb.
Maar als je dan van deze knobbels krijgt, zitten je schoenen meteen heel krap wat pijnlijk word.