Vraagje over Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Vraagje over Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 11:37

Afgelopen maandag ben ik bloed wezen prikken en ik kreeg gister te horen bij de dokter dat ik dus pfeiffer heb.
Ik heb sinds vorige week zat nacht enorme keelpijn en het zit helemaal dicht.

Het slikken is een ramp, gaat nu wel iets beter maar echte verbetering na bijna een week zit er niet in. Ook heb ik nog steeds veel koorts.
Graag zou ik willen weten wie er ook pfeiffer heeft gehad, en zo'n last heeft gehad van zn keel en slikken? Het zit bij dat lelletje echt helemaal dicht met allemaal wit/gele puntjes erop.

Paracetamol werkte allemaal niet meer tegen de pijn dus heb ik zwaardere pijnstillers gehad gister van de dokter met morfine erin.
Die werken wel enorm, maar word er helemaal high van Clown

Hoe lang duurt het voordat die akelige keelpijn over is Verdrietig
Ik word er nu echt moe van, ben benieuwd naar jullie verhalen!

CM_

Re: Vraagje over Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:39

oei meid, dat is per persoon verschillend !
het is dat de honing nu zo in opspraak is, maar honing met kruidenthee helpt mij altijd enorm bij keelpijn

wat ook goed helpt bij mij is gorgelen met zoutoplossing !

en dropjes zuigen

goed warm houden, dus een dikke das om, niet op de toch staan, lekker binnen blijven en veel slapen zullen het herstel bespoedigen

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:40

gorgelen met een zoutoplossing inderdaad, en wat mij persoonlijk heel erg heeft geholpen is een homeopaat Lachen maar je zult voor jezelf moeten bepalen of dat iets voor je is of niet.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 11:40

Dankjewel voor je snelle reactie. Ja ik heb via de huisartsenpost een gorgeldrank gekregen omdat het 1e kerstdag echt niet meer ging. Heb mezelf ook maar aangeleerd 1keer per minuut te slikken anders is het niet te doen Nagelbijten / Gniffelen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:10

1 x per minuut te slikken? Dat kan wel minder hoor Tong uitsteken Ik slikte soms wel een kwartier niet.. Clown Clown Ja, je kan er gewoon helemaal niks aan doen. Gorgelen, die tip kreeg ik ook mee met iets zout in het water, maar daarmee ga je ook dood van de pijn. Verder kun je echt niks doen, warmhouden heeft echt geen zin. Gewoon veel kleine slokjes water drinken en ijs eten.. Verder gewoon afwachten meid..

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:24

ijswater drinken, heb het zelf ook gehad, heel vervelend. Beterschap!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:28

En je hebt geen antibiotica van de huisarts gehad? Ik heb namelijk hetzelfde gehad, of nouja, heb nog steeds! Al 8 maanden, 3 januari moeten mijn amandelen eruit omdat het nog steeds helemaal dik is, heb nog 3 gele punten erop.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:56

Heel vaak kleine hapjes eten. Maakt niet uit wat, als je maar aan het eten blijft.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:06

Demone schreef:
En je hebt geen antibiotica van de huisarts gehad? Ik heb namelijk hetzelfde gehad, of nouja, heb nog steeds! Al 8 maanden, 3 januari moeten mijn amandelen eruit omdat het nog steeds helemaal dik is, heb nog 3 gele punten erop.

Bij Pfeiffer werkt antibiotica averechts, dus je kunt het niet geven, aangezien je er dan heel ziek van wordt. Dat is het vervelende van Pfeiffer en keelontsteking samen..

Verder was eten nog niet eens zo heel belangrijk, ja je moet wel wat op krachten blijven natuurlijk, maar vooral drinken!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:12

Ik heb het ook gehad, maar bij mij had de arts het verkeerd ingeschat en kreeg ik wel antibiotica. Dat is pas k.. Doet je keel mega-pijn moet je ook nog die rottabletten slikken die niets helpen. Ik heb ruim 2 weken bijna niets gegeten van ellende. Op een gegeven moment kon ik niet meer staan van zwakte (ik was bang dat ik aan het infuus zou moeten) en kreeg ik van een andere huisarts zetpillen die echt ontzettend heftig werkten. Daarmee voelde ik me 2 uur per dag top-fit en kon ik eten/drinken en douchen. Zodra ze gingen uitwerken ging ik dan echter wel zo ontzettend zweten dat ik handdoeken in mijn bed moest leggen. Hij zei dat hij ook maar zelden zulke heftige middelen voorschreef.
Veel sterkte in iedergeval, want het is echt een vervelende rotziekte. Laat je maar lekker verwennen en veel slapen. Ga vooral niet te snel weer aan de slag als je je beter voelt want dan kan het chronisch worden.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:21

Ik heb het dus ook pas geleden gehoort.
Ik had echt enorm vaak last van keel ontsteking minstens 1 keer in de maand/anderhalve maand zo ongeveer was het gewoon raak.
Elke keer antibiotica en ze hebben bij mij wel 5x in een half jaar bloed geprikt maar iedere keer kwam er niks uit.
Tot 2 maanden geleden toen moest ik 2x achter elkaar bloedprikken en toen was het dus raar.
Aan de ene kant een opluchting aan de andere kant is het k.ut maar je weet dan wel wat je hebt en waar je aan toe bent.

Ik heb het nu nog steeds bij mij is het nooit helemaal weg heb er nu geen last van maar het is wel dik.
Antibiotica is gewoon slecht zeker als je het te vaak slikt en bij pfeiffer heb je dat gewoon vaak.
Dus bij jou zal het nu ook wel vaker voor komen als je pech hebt.

Wat ik altijd doe is of ik slik trachitol van de reclame.
Zuig tabletten en zijn nog lekker ook smaakt gewoon naar pepermunt. Kwijl
Afbeelding
En deze zijn echt niet tevergelijken met die strepsils
Deze werken echt.

En wat ook SUPER helpt is drop hoest siroop van de kruitvat en lekker!!!
Maar dit helpt zo erg in het begin brand het eventjes omdat het nu eigelijk soort van open ligt maar echt als je der snel van af wilt zijn is dit echt HET middel.
Zelf heb ik echt van alles geprobeert maar met dit was ik er binnen 2/3 dagen gewoon van de pijn af.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:26

Meid, ik meen het wel, pas echt op met al die medicijnen, dat is echt niet goed. Het liefst hooguit af en toe een paracetamol.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:31

Sophie2 schreef:
Meid, ik meen het wel, pas echt op met al die medicijnen, dat is echt niet goed. Het liefst hooguit af en toe een paracetamol.

Mee eens ik vind morfine medicatie ook te veel voor pfeiffer, maar dat ligt aan de dokter die het voorschrijft, en niet haar, als ik het had en pijn zou hebben zou ik het ook nemen

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:33

Ja maar die trachitol is niet een een zwaar medicijn zo als antbiotica en al die troep die de dokter voor schrijft anders mag de kruitvat dit echt niet verkopen.
Dit zijn gewoon normale zuigtabletten en een hoest siroop.
Je kan beter dit nog af en toe nemen dan achter elkaar paracetamol te slikken.
Je kan het zelf nog aan je dokter vragen.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:36

Ik heb zelf ook pfeiffer en heb ook echt heel vaak keelonsteking. Ik neem vaak ook trachitol omdat dit een beetje verdovend werkt. En mijn geluk is dat ik mijn amandelen kwijt ben.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:42

Ja klopt en ik vind het nog lekker ook. ROFL

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:48

Bij mij was de keelpijn gelukkig binnen een week ofzo over, geen idee wat ik toen gedaan heb (inmiddels al 13 jaar geleden). Heb wel liggen ijlen van de koorts en ben daarna begonnen met supradyn comlex bruistabletten voor energie. Geloof dat ik met 2 mnd weer naar school ging en op het paard zat. Ben nog wel regelmatig moe en heb vaak ijzertekort, dus volgens mij knap je nooit helemaal 100% op als je het eenmaal gehad hebt.
Pas idd wel op met allerlei medicijnen en zorg dat je voldoende blijft drinken. Hoop dat je snel weer opknapt!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:39

x_Mliss schreef:
Ja maar die trachitol is niet een een zwaar medicijn zo als antbiotica en al die troep die de dokter voor schrijft anders mag de kruitvat dit echt niet verkopen.

Nee, daar heb je gelijk in en dat weet ik ook wel, ik leer al 2 jaar voor apothekersassistente vandaar Tong uitsteken
Maar, toch, er zit wel wat werkzame stof in en ze heeft al morfine, wat ik inderdaad ook echt teveel vindt bij heftige pijn bij het slikken enz. Ik heb het zelf ook gehad en ging ook dood van de pijn, maar Morfine, nee dat zou ik wel afslaan en dat meen ik serieus. Dit is iets wat bij echt ondraaglijke pijn wordt voorgeschreven, bij kanker enz. En dan moet dat nu bij een keelontsteking al. Natuurlijk kan ze er niks aan doen en het helpt, ja hoe blij ben je dan. Maar ik vind dit veel te heftig hoor!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:01

Sophie2 schreef:
x_Mliss schreef:

Nee, daar heb je gelijk in en dat weet ik ook wel, ik leer al 2 jaar voor apothekersassistente vandaar Tong uitsteken
Maar, toch, er zit wel wat werkzame stof in en ze heeft al morfine, wat ik inderdaad ook echt teveel vindt bij heftige pijn bij het slikken enz. Ik heb het zelf ook gehad en ging ook dood van de pijn, maar Morfine, nee dat zou ik wel afslaan en dat meen ik serieus. Dit is iets wat bij echt ondraaglijke pijn wordt voorgeschreven, bij kanker enz. En dan moet dat nu bij een keelontsteking al. Natuurlijk kan ze er niks aan doen en het helpt, ja hoe blij ben je dan. Maar ik vind dit veel te heftig hoor!

Ja ik zag al dat je het eigelijk over die morfine had maar dat had ik pas na de hand door.
Maar daar heb je gelijk in ik weet hoe pijn het kan zijn en hoe ziek je kan wezen met dit.
Snap niet waarom hij dan niet voor 1 keer antibiotica heeft gegeven?
Voor 1 of 2 keer maakt dat niet zo heel erg veel uit.

Bij mij was het amper niet tezien terwijl ik wel alle symptonen van pfeiffer had en me dokter de eerste keer al zij dat ik 85% kans had op pfeiffer maar iedere keer was me bloed gewoon goed.
Dus iedere keer kreeg ik maar antibiotica voor geschreven maar goed het houd een keer op natuurlijk.
Tot dat ik een heel bloed onderzoek kreeg en toen kwam het er wel uit maar dan praat ik over een half jaar verder.
Maar goed die antibiotica helpt toch niet als je pfeiffer hebt.
9 van de 10 keer krijg je het toch zo weer terug en het hoort er nou emaal bij jammer genoeg.
Dus dan maar aan de hoest siroop. Haha!
Maar morfine gaat inderdaad wel wat ver precies wat je zegt dat word voor geschreven bij kanker en ergere ziektes en dan nu al bij een keelontsteking-kje. Scheve mond

Binnenkort schrijven ze je dat al voor als je een griep hebt. Sigaar

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:20

Ze mogen echt geen antbiotica geven, aangezien je dan nog veel zieker wordt.

Ja, ik vind Morfine ook nog steeds te overdreven, maargoed..

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 11:42

Ik heb geen pure morfine gekregen hoor meiden Clown

Ik heb pijnstillers gehad waar een bepaald aantal procent morfine inzit.

Ik heb er gelukkig maar 3 hoeven slikken een donderdag en ben al vanaf donderdag avond helemaal clean en de keelontsteking is helemaal weg Haha!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:40

Ik weet wat jij beleeft..

Bij mij was er ook Pfeiffer geconstateerd, en ik heb ruim 2 week plat gelegen met keelpijn. Het was te vergelijken met een zware keelontsteking. Mijn hele keel was wit/gelig (is pus), slikken was uit den boze.. Pijn dat dat deed.
Ik slike elke 3 uur pijnstilling, ik had 2 verschillende dus steeds om en om. Ik had idd iets met Morfine en Brufen 800. De Morfine hielp wel ongeveer voor 3 uur, maar de Brufen was na 1,5 uur al uitgewerkt.

In deze 2 week heb ik heel veel geslapen, omdat ik zo moe werd van de pijnstilling (lag er letterlijk plat van). Ik slikte ook niet meer, ik spuugde al mijn kwijl uit (in een bakje). In deze periode heb ik ook bijna niks gegeten. Was best wel moeilijk weer beginnen met eten, ondanks dat het slikken geen pijn deed voelde het heel raar en onwennig.

Verder kan je niet echt veel doen dan pijnstilling slikken, er zijn gewoon geen medicijnen tegen Pfeiffer.
Antibiotica is uit den boze, deze veroorzaakt hele erge huiduitslag.

Beterschap nog Lachen

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:31

Ik heb ook ontzettend afgezien van klierkoorts... Het verschilt van persoon tot persoon enorm! Ik heb zelfs mensen ontmoet die niet eens door hadden dat ze klierkoorts hadden.
Ik heb 3 weken plat in m'n bed gelegen, ik kon bijna niet rechtstaan van de spierpijn. Verder had ik geen eetlust, enorm veel dorst, pijnlijke keel door die gezwollen klieren, gezwollen oogleden, koorts, enz enz.
Ik kreeg ook pijnstillers maar deze werkten echt niet, antibiotica mocht ik niet nemen aangezien dit de symptomen alleen maar verergerd.
Als ik je een gouden raad mag geven, rusten rusten rusten en luister naar je lichaam! Niets forceren zoals ik gedaan heb... Het heeft bij mij langer dan een jaar geduurd eer het virus uit m'n bloed was...

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:35

Ik kon een tijdje ook niet meer praten van de keelpijn, en de dokter zei dat muntdrop of pepermunt net zo goed helpt als trachitol..
Ik kreeg er eerst een antibioticakuur voor met pillen, maar die kreeg ik dus nooit van m'n leven doorgeslikt..
Ben een dag later teruggegaan voor iets anders en toen heeft ie een andere antibioticakuur voorgeschreven, was een poedertje wat je met water op moest lossen, en dat ging wel super, was er zo vanaf Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:36

Ik heb ruim 2 jaar met pfeifer rond gelopen, ga morgen weer naar de dokter aangezien ik sinds de pfeifferdiagnose me nooit meer een dag niet misselijk of niet moe heb gevoeld.

De keelpijn zelf heeft bij mij een week of 2/4 echt vol gehouden. Voor de pijn zelf werkt gorgelen met zout water erg goed, ook thee met honing werkt verzachtend.

En het advies van doriangi is echt het gouden advies wat betreft pfeifer, rusten, rusten en nog eens rusten en heel goed naar je lichaam luisteren.