Maagring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Maagring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 19:34

Ik heb de zoekmachine geprobeerd maar raak er niet wijzer op, heeft iemand daar ervaring mee. Positief en negatief Lachen

Ben eigenlijk benieuwd of het wel echt werkt

mickey1978

Re: Maagring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:41

off-topic, wat is een maagring?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:43

een tante van mn ex heeft het gedaan
er word een ring over de maag geplaatst zodat er een kleinere maag overblijft
ze kon maar hele kleine porties eten, maar zij at wel veel vaker per dag
uiteindelijk is ze wel afgevallen en heeft ze overtollig vel weg laten halen,

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:45

bedoel je met maagring de operatie om je maag te laten verkleinen?

ik denk dat zoiets wel echt werkt maar ik dnek wel dat het heel gevaarlijk is. Je mag het volgens mij alleen laten doen als je op geen andere manier echt kan afvallen en alleen als je heel veel overgewicht hebt. misschien moet je eens zoeken naar maag operaties of maagverkleining.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 19:48

Ik ben bijgekomen na ziekte door medicijnen, ik eet gezond. En heb alle dieten al geprobeerd. Maar door mijn overgewicht heb ik erge lichaamsbewuste problemen gekregen die mijn dagenlijks leven en studie beinvloeden. Daarom zou ik mischien één willen, de dokter vond het een optie

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 19:50

efaa schreef:
bedoel je met maagring de operatie om je maag te laten verkleinen?

ik denk dat zoiets wel echt werkt maar ik dnek wel dat het heel gevaarlijk is. Je mag het volgens mij alleen laten doen als je op geen andere manier echt kan afvallen en alleen als je heel veel overgewicht hebt. misschien moet je eens zoeken naar maag operaties of maagverkleining.

De gewone maagband Ja de maagverkleining vind ik zelf niet, de band kan je weghalen dat laatste niet. En ik zie veel mensen met problemen daarbij. Ben zelf bewust dat eerste ook ongezond is

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:51

Is een maagring hetzelfde als een maagbandje?
Zo ja, dan heeft mijn tante die Clown.
Ze had een zwaar eetprobleem, en bleef maar aankomen.
Nu ze een maagbandje heeft kán ze niet meer zoveel eten.
En is ze enorm veel afgevallen (wel onder zeer goede begeleiding allemaal).
Zonder dat maagbandje was ze alleen maar dikker dikker en dikker geworden.
Ze had al vanalles geprobeerd, dit was echt een soort van laatste oplossing.
Ze is nu helemaal happy met zichzelf, werkt weer (was volledig afgekeurd), zit een stuk beter in haar lichaam (zowel letterlijk als figuurlijk Tong uitsteken).
Ze laat wel regelmatig het maagbandje bijspuiten.
Als hij te strak zit kan ze zo goed als niets eten, dus valt ze veel te hard af en krijgt ze veel te weinig binnen. Maar soms word hij dat weer wat te los gezet, en dan eet ze weer veel te veel, noujah zo blijft ze wel een beetje bezig.
Maar het is echt haar 'redding' geweest! En is zoooo blij dat ze hem heeft laten zetten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 20:30

Danku voor de reacties, ben blij dat ze positief zijn. En dat helpt wel bij de keuze Lachen

Ik ga een afspraak maken bij het universiteits ziekenhuis, en dan zien we wel Lachen heeft iemand een idee hoe lang je erna in het ziekenhuis moet blijven

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:33

niet erg lang, volgens mij kon ze dag erna weer naar huis
met overtollige huid weghalen wel langer en mocht ze ook 6 weken lang niks doen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:29

@katiavl: momenteel ben ik ook bezig met het krijgen van een maagring (of een maagverkleining, wat dan ook).

Ik ben naar het N.O.K (Nederlandse Obesitas Kliniek) gestuurd. Hier krijg je een gesprek met een psycholoog, een diëtiste (je moet 1 week een dagboekje van je eten bij houden) en met een verzekering arts (ben je lichamelijk gezond? Kun je een operatie aan?). Hierbij gaan ze kijken wat het beste bij je past. Momenteel wacht ik dus af op advies...

Misschien is het een optie voor je, omdat je dan toch erg onderzocht wordt wat het beste bij je past. Misschien bij jouw een maagring, maar stel dat je erg van chocolade houdt en hier ook niet van kunt afblijven, kan het zijn dat je andere adviezen krijgt.

Ik hoop dat je wat hebt aan de tip!

Als je meer wilt weten kun je me altijd PB'en, want ik zit zelf ook in de traject (al vanaf jan. '07).

Groetjes van Paulien.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 23:40

Dank je voor je uitleg, ik ga morgen afspraak maken. Ben stiekem heel benieuwd. Helaas ben ik niet van nederland dus dat is geen optie voor me. Heb je jou operatie binnenkort, ik wens je veel geluk

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:28

dit lijkt me ideaal... maar is het niet heel erg duur??

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:39

nou iets "ideaals" is het natuurlijk niet Knipoog

Maar als het niet anders is/kan en je hebt al veel geprobeerd, hebt ook erge last van je overgewicht, dan KAN het een goed hulpmiddel zijn. Let wel...het is geen WONDERMIDDEL!!! Je zult er toch zelf nog veel voor moeten doen hoor.

Ik heb mijn bandje nu 1,5 jaar. 1e half jaar goed afgevallen (kilo of 20) en laatste jaar sta ik stil. Maar goed...ik voel me er goed bij en mee, ben al lang blij dat ik niet net als "vroeger" ook erg weer aankom. Blijf nu wel stabiel, al zou er nog wel aardig wat afmoeten. Maar dat komt wel.
T Zat er ook niet in 1 jaar op die kilo's...dus hoeven er ook niet in 1 jaar weer af! Knipoog

Je krijgt inderdaad niet zomaar een maagbandje. Je BMI zal wel boven en bepaald getal moeten zitten.
En dat is maar goed ook...anders gingen er errug veel mensen vragen naar een maagband die hem ECHT NIET nodig hebben! Knipoog

succes ermee!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:49

In nederland moet je toch een behoorlijk hoog bmi hebben, ik kan zelf zo makkelijk dertig kilo kwijt voor ik mager ben, en ik kom er niet voor in aanmerking. Als je het niet vergoed krijgt denk ik niet dat je het zelf wilt betalen... Knipoog En laat ik eerlijk zijn, op de foto in je profiel zie je er nu niet bepaald dik uit. Want voor molligheid krijg je hem niet, voor écht dik zijn wel...
En het zorgt er ook niet voor dat je er niks meer voor hoeft te doen. Als je nu al goed en gezond eet, helpt het je waarschijnlijk heel weinig. Want het zorgt er voor dat je sneller vol bent, dus mensen die maar door en door eten die hebben er wat aan. Als je al goede eetgewoontes hebt en je kan jezelf goed in de hand houden is dit misschien niet de oplossing.
Als je zegt dat je verder alles goed doet, is het dan niet belangrijk eens verder te kijken naar waarom je lichaam het gewicht vast houdt?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:56

klopt wat Dovish zegt.

Als je ietsie stevig bent krijg je hem niet. Je moet ECHT wel flink overgewicht hebben OF redelijk/aardig wat overgewicht PLUS last van gewrichten of iets dergelijks.

BMI moet dacht ik boven de 35 zitten.

en ben je nou echt een snoeperd, die veel van zoetigheid houd...ook dan helpt de maagband niet. Knipoog

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:59

Volgens mij boven de 35 mét klachten, of anders boven de 40. Wel krom eigenlijk. Als je het echt niet op eigen kracht kan moet je zeker eerst dooreten tot je mag...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 23:01

Vind ik ook erg Lachen Ik ben geen snoeperd, alleen chocolade tijdens men periode maar wie niet Tong uitsteken

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:12

dovish schreef:
Volgens mij boven de 35 mét klachten, of anders boven de 40. Wel krom eigenlijk. Als je het echt niet op eigen kracht kan moet je zeker eerst dooreten tot je mag...

Dit is waar, zeiden ze ook tegen mij bij het N.O.K...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:56

Je moet minimaal een bmi van 35 hebben met suikerziekte (vast gesteld door de dokter) en nog een klacht. Of een bmi van 40 hebben.

ben wel benieuwd wat je bmi nu is?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 15:59

Van suikerziekte heb ik nog niet gehoord, lichamelijke klachten zoals klacht maag darm probleem, rug en knie klachten waren genoeg

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:14

Breitling schreef:
Je moet minimaal een bmi van 35 hebben met suikerziekte (vast gesteld door de dokter) en nog een klacht. Of een bmi van 40 hebben.

ben wel benieuwd wat je bmi nu is?

Volgens mij klopt dit niet, bij mij hebben ze gezegd dat knie- rug- gewrichts klachten bijvoorbeeld met een BMI van 35 ook
genoeg was.

Maar ik weet het niet, misschien zijn sommige chirurgen wat strenger. Maar in elk geval, Katia, je komt uit België, daar zijn ze meestal niet erg streng (zo ver ik de ervaringen heb gelezen).

Liefs van Paulien

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:02

In .be zetten ze het tegenwoordig heel snel ... Te snel naar mijn zin, ik heb een kilo of 8 overgewicht en er zijn mensen die dan zeggen "ah laat zo'n ring zetten" (echt waar!). Ben je helemaal tureluut vraag ik me dan af.

Ik ken persoonlijk een paar mensen waar het slecht afliep, als je er vooral emotioneel problemen mee hebt zou ik je aanraden daar een oplossing voor te zoeken. Het aantal geestelijke gevolgen van een maagring is immers niet beperkt! Je lichaamsbeeld verandert vaak niet mee, net zoals bij een gewoon dieet. Maar omdat het over het algemeen ook toch iets sneller gaat is dat hier alleen maar erger.
En met slecht bedoel ik de standaard bijbehorende klachten:
- haaruitval
- geen goede regelbaarheid
- helemaal niet kunnen eten
- ...

BMI dat gehanteerd wordt is normaal 30, maar vanaf 28 doen ze al niet meer moeilijk.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:43

ik ben er ook mee bezig geweest heb verschillende afgebeld en overal krijg je dat toch echt te horen. De dokter zegt het ook.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:49

pfoeh eng hoor katia
als ik jou was zou ik het toch eerder op de gewone manier proberen
het is een zeer risicovolle operatie, en hier in nederland doen ze echt niet zomaar die operatie, alleen bij mensen met echt veel overgewicht .
maar goed,heel veel sterkte met de keuze die je maakt !

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:02

Ik heb nu al weer 3 jaar een maagband. En ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Heb voor die tijd alle mogelijke dieten geprobeerd maar niks hielp. Op een gegeven moment gaat je lichaam alle vetreserves vast houden als je gaat dieten en dan krijg je er dus meet geen mogelijkheid wat af. Niets is frustrerender dan dat. Ik ben in die 3 jaar tijd al 60 kilo kwijt. En ook dat gaat met ups en downs. Soms val ik niks af. Maar ik kom dan ook niet aan.
Wat ik wel even wil noemen is dat je best wel moet uitkijken met wat je eet. Sommige dingen vallen absoluut niet. Dat doet dan zo'n zeer dat de enigste mogelijkheid (bij mij in ieder geval) Het er weer uitgooien is. Dus vinger in mijn keel en hup.
Verder is de operatie (in Belgie gedaan trouwens) mij 100 % mee gevallen. Alles bij elkaar was het lang niet zo zwaar als wat ik verwacht had. Ben 2 nachten in het ziekenhuis geweest. 1 nacht voor de operatie en 1 nacht na de operatie. En toen mocht ik alweer naar huis.
Als er echt geen andere manier is om af te vallen is dit een poging waard.
Verder heb ik bewust gekozen voor een maagband en niet voor een maagverkleining. Omdat je bij een maagverkleining een deel van je spijsvertering mis loopt. Waardoor je dus eerder voedingsstoffen te kort komt.