Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die tijdens hun zwangerschap ineens last kregen van allergische reacties/overgevoeligheden voor bepaalde zaken.
Sinds het begin van mijn zwangerschap heb ik al last van een overgevoelige huid, soms zelfs in de vorm van exceem ( ondertussen weet ik gelukkig van welke spullen, dus kan ik er rekening mee houden ). Ik heb ook hele lelijke plekken op mijn huid, van bepaalde stofjes etc. Op zich een bekend fenomeen, doordat je huid zo droog is.
Sinds een week heb ik ook extreem overgevoelige neusslijmvliezen. Net of ik hooikoorts heb, maar geen idee waar het vandaan komt. Ik merk wel dat het binnen erger is dan buiten, in de frisse lucht heb ik meer lucht en snotter ik minder.
Ik ben normaal gesproken gezegend met een geweldige weerstand en ben eigenlijk nooit ergens overgevoelig voor. Geen hooikoorts, geen voedingsallergie, helemaal niks.
Morgen moet ik naar de gynaecoloog, dus ik vraag het daar meteen, maar ik vroeg me af of er meer mensen tijdens hun zwangerschap ineens last kregen van allergische reacties?