Opkomende allergie tijdens zwangerschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Opkomende allergie tijdens zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 17:13

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die tijdens hun zwangerschap ineens last kregen van allergische reacties/overgevoeligheden voor bepaalde zaken.
Sinds het begin van mijn zwangerschap heb ik al last van een overgevoelige huid, soms zelfs in de vorm van exceem ( ondertussen weet ik gelukkig van welke spullen, dus kan ik er rekening mee houden ). Ik heb ook hele lelijke plekken op mijn huid, van bepaalde stofjes etc. Op zich een bekend fenomeen, doordat je huid zo droog is.
Sinds een week heb ik ook extreem overgevoelige neusslijmvliezen. Net of ik hooikoorts heb, maar geen idee waar het vandaan komt. Ik merk wel dat het binnen erger is dan buiten, in de frisse lucht heb ik meer lucht en snotter ik minder.
Ik ben normaal gesproken gezegend met een geweldige weerstand en ben eigenlijk nooit ergens overgevoelig voor. Geen hooikoorts, geen voedingsallergie, helemaal niks.
Morgen moet ik naar de gynaecoloog, dus ik vraag het daar meteen, maar ik vroeg me af of er meer mensen tijdens hun zwangerschap ineens last kregen van allergische reacties?

Djoena

Re: Opkomende allergie tijdens zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:31

ik had ook last van allergie (jeuk, niezen, loopneus, vlekken en exceem) toen ik zwanger was, bij mij kwamen ze er later achter dat ik SCLE heb, een auto-immuunziekte.
voor meer info check mijn onderschrift Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:33

pfoeh vervelend,
het kan idd een onderliggende ziekte betekenen, even bloed laten afnemen dus

voor je huid heb ik wel een tip, neem elke week een bad met balneum hermal, dat maakt de huid wat vettig, en dat scheelt zo enorm veel

ik heb in de winter vaak een droge huid , door het buiten werken en rijden,
en dan heb ik echt een schuurpapierhuid
een keer met balneum en mijn huid is weer als nieuw Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 17:51

Bedankt voor de tips, ik ga zeker even naar de link kijken.
Helaas kwam ik met de gynaecoloog niet echt verder, vrijdag heb ik mijn vaste dokter, dus misschien dat dat meer op schiet.
Balneum klinkt me bekend, ik zal morgen eens kijken bij de drogist.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:55

ja balneum hermal, je hebt verschillende varianten,
ik heb vroeger erge last van eczeem gehad, hielp super, is namelijk erg jeukstillend

en nu gebruik ik het als ik dus een extreem droge huid heb,
en het is elke keer een verademing Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:44

Tijdens de zwangerschap zorgt je lichaam ervoor dat je op bepaalde dingen anders reageert qua immuunsysteem, in plaats van de 'grove' afweer (IgG) krijg je meer 'mildere' afweer ofwel wat soms allergieen veroorzaakt (IgE). Puur uit veiligheid voor je kind, zodat je lichaam niet de kans krijgt deze af te stoten.

Verder weet ik er weinig van af, maar als dit de verklaring zou zijn, zou het na de zwangerschap (langzaam) af moeten nemen. Sterkte ermee iig Lachen

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:05

Ik heb altijd een redelijk lichte allergie voor huisstofmijt, honden en katten gehad. Ben nu ca 15 weken zwanger en de allergie is een stuk heftiger geworden.. Loop constant te snotteren en heb ook enorme last van m'n slijmvliezen. De standaard medicijnen mag je nu ook niet nemen, dus dat maakt het wel wat lastiger Knipoog

Ik had ook begrepen dat allergieen erger worden tijdens je zwangerschap. Deels idd omdat je kind beschermd wordt, maar ook omdat je lichaam gewoon even niet zo druk met jou bezig is Knipoog

Zou me er dus niet al te druk om maken. Als je er echt enorme last van hebt kan je homeopatische middeltjes proberen of bij de HA om iets sterkers vragen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 20:09

Gelukkig is het momenteel niet z'n probleem, alleen een beetje zere neus en tranende ogen. Maar van de week was ik aan één stuk door keihard aan het niezen, zulke aanvallen zijn echt geen grapje. Hopelijk blijft het nu een beetje kalm, zo lang hoef ik niet meer.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:24

Naar is dat he?! Pollinosan van dr. Vogel helpt vrij goed..

sterkte ermee!