Hulp gevraagd, kneuzing (+ foto)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_q

Hulp gevraagd, kneuzing (+ foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 18:04

Haai Bokkers,,
Ik ben het echt even zat. Ik ben 8-9 weken geleden (30 oktober) lelijk gevallen van een jong paard. Ze is bij die val op mijn been gaan ''stuiteren '' . Hoefadruk is nog steeds op mijn been af te lezen.

Toen naar het ziekenhuis geweest . 15 minuten onderzocht: Conclusie: gekneusd. Toen mocht ik naar huis.

5 weken later had ik er nog steeds last van en er zat een gigantische bult op. Naar de HA geweest en begrijp me niet verkeerd hij was niet bepaald in een goede bui ( hij had die week gehoord dat zijn ex-vrouw heel ziek is) maar hij stuurde me weg met de mening: het is niets.

Nu is de bult nog steeds niet weg en met rijden doet het gewoon pijn. Als ik mijn been aan moet leggen Knipoog Dus bijna de gehele tijd. Ik heb sinds de val misschien 4 keer gereden.

Is er iemand met de nodige medische achtergrond die mij een beetje kan helpen Lachen ?

Hier nog een foto. Bult is niet echt te zien maar ik heb hem omcirkeld.

groetjes Hilde

Afbeelding

let niet op mijn ongeschoren benen,, ik kan niet over die plek heen Nagelbijten / Gniffelen

ikke20

Re: Hulp gevraagd, kneuzing (+ foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:09

van een kneuzing kan je soms best jaren last hebben.
hebjaren last gehad van een vinger die goed gekneusd was. als het warm wordt gewoon koelen. heb je het toen het gebeurt was ook meteen gekoeld
?

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 18:11

ja ruim 20 minuten Lachen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:12

Kneuzingen ben je vaak maanden tot een jaar mee bezig. Het kan vaker gebroken zijn dan gekneusd. Toen ik van me paard stuiterde heb ik net boven mijn bil gekneusd, pas na ongeveer een half jaar kon ik weer rennen. Sterkte

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 18:12

En die bult dan ?

Trouwens bedankt Ja

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:14

Je kunt er idd heel lang last van hebben, maar de zwelling had wel al weg moeten zijn. Kan je evt bij een andere huisarts terecht? Zo ja maak dan een afspraak en of probeer dan een verwijsbrief te vragen voor het ziekenhuis.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:15

Zoals hierboven ook gezegt; het kan lang duren! En voor zover ik kan zien lijkt het net of de spieren die daar onder lopen ook een opdonder hebben gehad (nou ja dat hebben ze zowiezo), er lijkt wel een kuiltje te zitten, klopt dat?
Als de spier beschadigd is duurt het ook lang voor de plek geneest! Wellicht kan je het wat masseren zodat de doorbloeding wat bevorderd word.
Succes!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:17

kneuzingen kunnen heel lang duren. van zo`n foto moeilijk te zien, maar ik zou als je twijfelt gewoon nog een keer langs gaan en meer hulp eisen. hij is huisarts. als hij op zijn werk verschijnt (onder wat voor prive-omstandigheden ook) moet hij goed advies en uitleg geven...

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 18:18

Klopt er zit een deuk en dna de bult en dan een deuk en dan de gewone structuur weer Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:18

och jeej, das nog niks
ik heb zo'n 4 a 5 jaar geleden een zelfde soort ongevalletje gehad, paard ging op mijn bovenbeen staan, precies op de plek waar mijn telefoon in mijn zak zat, dus en telefoon naar zijn grootje, en been blauw, zo blauw.
heb er foto's van , zal ze eens een keer opzoeken, was toen nog met gewoon fototoestel, geen digitaal.

wekenlang is het echt blauw geweest, en nu na al die jaren zit er nog steeds een bult, gaat niet meer weg, is ook niet pijnlijk meer
hoogstwss is het gewoon beschadigt weefsel, over een tijdje kap[selt het in of verdwijnt het.
veel masseren,das het enige dat je eraan kan doen

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 18:18

ikenindi schreef:
kneuzingen kunnen heel lang duren. van zo`n foto moeilijk te zien, maar ik zou als je twijfelt gewoon nog een keer langs gaan en meer hulp eisen. hij is huisarts. als hij op zijn werk verschijnt (onder wat voor prive-omstandigheden ook) moet hij goed advies en uitleg geven...

Ons mam belt een dezer dagen de dokter ! Zegt ze net Lachen

dank je !

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:19

Het kan ook een kneuzing van het botvlies zijn.Daar kun je erg veel en erg lang last van houden.Probeer wel goed in beweging te blijven, maar forceer het niet.Mocht het over een paar dagen nog zo pijnlijk zijn en er nog steeds een zwelling zit toch weer even de huisarts raadplegen of een fysiotherapeut(kun je tegenwoordig heen zonder verwijzing van de huisarts)In iedergeval veel sterkte

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:23

Die bult, waar zit die precies? En hoe diep? In een spier, of op je bot? In een spier kan flink pijn doen, maar is sneller weg dan een bult op je bot. Dat laatste doet heel scherp pijn als je er aan komt en kan wel jaren blijven zitten.
Koelen helpt vooral in het begin.
Later kan je als je de pijn er van kan verdragen, het voorzichtig masseren, daarmee stimuleer je lokaal de doorbloeding en worden afvalstoffen die bij een kneuzing horen (ook veel later nog) beter afgevoerd en wordt het weefsel gestimuleerd tot herstel...
Sterkte

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:25

Nou ik studeer fysiotherapie Clown en zoals ik dit aan hoor zal ik er wellicht bindweefselmassage er op los laten (na het natuurlijk goed bekeken te hebben) en kijken of het daar mee wat losser wordt. Maar geloof me dat doet verrekte veel pijn, ik heb het zelf 4 jaar geleden ook gehad. Trap op onderbeen; deze was zo immens dik dat de bloedtoevoer net op het randje zat van goed/niet goed. Ik heb er lang niet mee kunnen rijden zonder pijn en heb er een forse bult aan over gehouden en een flinke onderbreking in de spier naast het scheenbeen. Is ook gemasseerd, hielp wel en heb er nu vrijwel geen last meer van!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:27

Ik heb een paar maanden terug m'n voorhoofd gekneusd. zwelling was na 1,5 week wel weg, alleen nu zit er een deuk in. Heb er geen last van alleen als ik er hard op druk. Ik vraag me alleen af of die deuk in m'n voorhoofd voorgoed blijft zitten Verward

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 18:39

het is geen scherpe pijn. Ik heb hem al gemasseerd. Alleen op die bijsluiter stond dat ik niet langer dan 2 weken mocht smeren dus daar ben ik mee gestopt. Masseren zelf deed was pijnlijk Knipoog

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 18:40

Nickeltje schreef:
Die bult, waar zit die precies? En hoe diep? In een spier, of op je bot? In een spier kan flink pijn doen, maar is sneller weg dan een bult op je bot. Dat laatste doet heel scherp pijn als je er aan komt en kan wel jaren blijven zitten.
Koelen helpt vooral in het begin.
Later kan je als je de pijn er van kan verdragen, het voorzichtig masseren, daarmee stimuleer je lokaal de doorbloeding en worden afvalstoffen die bij een kneuzing horen (ook veel later nog) beter afgevoerd en wordt het weefsel gestimuleerd tot herstel...
Sterkte

nja dat weet ik dus niet Nagelbijten / Gniffelen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:41

Nannes schreef:
Ik heb een paar maanden terug m'n voorhoofd gekneusd. zwelling was na 1,5 week wel weg, alleen nu zit er een deuk in. Heb er geen last van alleen als ik er hard op druk. Ik vraag me alleen af of die deuk in m'n voorhoofd voorgoed blijft zitten Verward

Ik heb ook een deuk in mijn been, van een trap overgehouden.
Is vandaag precies een jaar geleden, dus vrees dat die ook niet meer weggaat.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:45

OP de foto is niet zo goed te zien naar welk stuk been we kijken... Kuit? Of hoger? En dan binnenkant van je been, of buitenkant? Kan je de bul tussen je vingers vastpakken en bewegen? Of lijkt die echt vast te zitten?
Dat masseren pijnlijk is, is te verwachten. Toch zou ik er rustig mee doorgaan. En dat kan ook zonder één of andere massagespul. Vaak maakt dat het wel soepeler om te doen, maar gewoon nivea of wat plantaardige olie kan ook al prima werken...
Sterkte!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 18:48

Het is aan de binnenkant, ter hoogte van de enkel/kuit.
De bult is niet groot genoeg om vast te pakken maar hij lijkt vast te zitten
okee bedankt voor de tip !! Lachen

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:49

Als de spier zelf pijnlijk is, kan je het masseren met SRL-gelei.
Als het meer een bloeduitstorting is, insmeren met arnica zalf en eventueel nog arnica druppels voor inwendig herstel.
Dit is beide van VSM.....

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:50

De pijn aan mijn gekneusde enkel / zijkant voet was echt pass na 3 maanden helemaal over!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:02

Ik heb ongeveer 4 maanden gelopen met een extreme kneuzing voor hij voor het oog genezen was, maar nog deed hij gruwelijk pijn. Ik was op een evenwichtsbalk uitgegleden, met de grote spier van mijn bovenbeen op de rand.

Tegenwoordig kun je het nog zien, er zit gewoon een complete deuk in mijn linker bovenbeen. Ik denk dat hij niet meer minder zal worden dan dit, ook al is hij in de afgelopen jaren wel wat afgevlakt.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 19:04

kijk ik ben niet zo bang voor de kneuzing maar meer voor de harde bult. Ons mam wilde misschien nieuwe foto's laten maken.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:08

Mijn bovenbeen was toen ook knoerhard. Ik kon de eerste week niet lopen, en daarna alleen rondstrompelen met drukverband... Dat hield de boel wat bij elkaar. Hoop niet dat jij ook zo'n deuk krijgt...