pilates

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

pilates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 10:56

ik las in een oude bit over pilates... wie weet hier meer van? wie doet er aan? merk je wat met rijden?

Judje

Re: pilates

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 14:32

Misschien niet helemaal on-topic, maar er is ook een combinatie-vorm van pilates, tai chi, yoga en nog een paar, genaamd BodyBalance.
Hier een site met info: http://www.lesmills.com/netherlands/nl/ ... ogram.aspx

Ohja: als je bij de zoekfunctie krijgt kan je ook nog wat topics vinden. Zelf heb ik er 1 gehad een maandje of wat terug met de naam 'Bijpassende sport voor paardrijden' (als ik het goed onthouden heb).

Racheltjuh13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:53

mijn moeder doet aan een vorm van pilatus ik weet dr niet echt veel van maar zij heeft 3 jaar lang last van haar rug gehad en met pialtus, hockus spokus pilates pas weg met last van rug Knipoog maar zij rijd vedre geen paard of dergelijken Knipoog

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:41

RUI -> MW

lanatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:00

Heeft iemand hier ervaring met Winsor pilates?
Vind het er interssant uitzien, maar heb het alleen nog maar gezien op de TV verkoop pragramma's, en nu ja die verkopen nogal veel gebakken lucht denk ik vaak Bloos

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:25

Ik doe Pilates, al een tijdje, om mijn spieren te versterken. Het is erg ontspannend, maar onbewust ook inspannend. Ik merk wel dat mijn houding enorm is verbeterd. Maar eigenlijk vind ik het een beetje saai en hoop ik snel weer te kunnen dansen!

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:33

Ik doe sinds ongeveer een jaar pilates bij een studio die eigenlijk alleen maar pilates doet. Ik heb er heel erg veel aan. Je wordt je heel erg bewust van het aanspannen en ontspannen van bepaalde spieren. Je krijgt meer controle erover. Verder ga je bewuster ademen.

Ik had altijd veel last van mijn rug en dat is ook over gegaan door pilates. Ik raad je wel aan om geen pilates te doen bij een sportschool die heel veel verschillende dingen doet. Pilates is iets dat alleen maar effect heeft als je de oefeningen heel precies doet. Van een video kun je het dus ook niet leren. Je moet echt leren voelen wat de bedoeling is. Het duurt ook echt een paar weken/maanden voordat je voelt dat je het goed doet.

Ik zit bij een studio in best: http://www.best-body-mind.nl misschien kun je op de site wat meer info vinden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:53

Ik heb ook een tijdje pilates gedaan. Ik vind het heerlijk. Heel ontspannend, maar ook inspannend. Maar zo rustgevend ook. Je leert je ademhaling ook beter te beheersen en bewuster van je lichaam te worden.

Ik ben het gaan doen om wat tot rust te komen. Ben nogal een stresskip en behoorlijk veel innerlijke stress, en met pilates hoopte ik dat wat weg te krijgen, mede omdat je leert beter te ademen. Ook ben ik het gaan doen vanwege mijn rug. Betere buikspieren en deze leren spannen en ontspannen, kan lage rugpijn opvangen werd mij altidj gezegt.

Of het uiteindelijk voro alles heeft geholpen weet ik niet, ik heb het niet lang achter elkaar gedaan. Vind het echt heerlijk om te doen, maar bij die school was het elke week dezeldfe volorde van oefeningen. Geen probleem, wel als elke week het ook nog eens op dezelfde muziek gebeurd. Dat wordt wat eentonig...

Maar ik wil het graaaag weer gaan doen. Laatste een proefles gedaan bij een andere school. Helaas heb ik momenteel dusdanig last van mijn rug, dat ik oefeningen moet skippen omdat die veelte veel vergen.

Wil het wel weer gaan doen. Vind het echt de heerlijkste sport ooit Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 10:21

bedankt voor jullie recties tot nu toe! ik ga eens rondkijken hier in de omgeving of er zoiets is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:22

Ik heb het heel lang op een sportschool gedaan en ik vond het heerlijk. Wat iemand anders al zei, ontspannend en inspannend tegelijk. Ik werd ook stukken leniger en soepeler, wat zeker voordeel heeft met paardrijden. En ik heb meer innerlijke rust.
Nu doe ik het wel thuis, maar ik wil toch weer naar een sportschool.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 14:38

wat kostte het bij jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:56

Ik had een abonnement voor 2 lessen per week bij de sportschool, voor 30 euro per maand. Dan ging ik 1 keer naar pilates en 1 keer naar bodyshape. Ik ben begonnen met een abonnement voor 1 les per week en dat kostte 20 euro per maand, was dus in verhouding veel duurder.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 16:00

oke, maar is niet extreem duur dan...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 16:01

oke, maar is niet extreem duur dan...

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:04

Mijn moeder deed dat ook iedere week, voor haar rugklachten, dat was toen over Lachen
Nu doet ze het volgens mij niet meer, maar met haar rug gaat hel al een stuk beter door die oefeningen! Lachen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:05

hee, da's gek...
Laatst bijgewerkt door dierfysio op 30-12-07 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:07

bokt post ineens 3x! Bloos!
Laatst bijgewerkt door dierfysio op 30-12-07 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:08

ik doe het ook (nu wel even een drukke-decembermaand-pauze). ivm 3 hernia-operaties gehad, dus een zwakke plek in m'n rug.

vind het heerlijk; inspannen op een ontspannen manier. slaap altijd heerlijk als ik ben geweest. Knipoog

ik ga 1xper week, en betaal 8e per keer. de dame die het geeft geeft behalve onze les ook les op een Pilates-studio, dus ze is heel kritisch, en corrigeert je ook. vind ik wel fijn!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:08

ik doe het ook (nu wel even een drukke-decembermaand-pauze). ivm 3 hernia-operaties gehad, dus een zwakke plek in m'n rug.

vind het heerlijk; inspannen op een ontspannen manier. slaap altijd heerlijk als ik ben geweest. Knipoog

ik ga 1xper week, en betaal 8e per keer. de dame die het geeft geeft behalve onze les ook les op een Pilates-studio, dus ze is heel kritisch, en corrigeert je ook. vind ik wel fijn!