Navelpiercing, wel of niet doen.. ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherra

Navelpiercing, wel of niet doen.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 22:36

Heej,

Ik wil graag een navelpiercing laten zetten, maar ik hoor er goede en slechte dingen over.
Ik vind zelf een navelpiercing mooi. En het zal vast wel pijn doen als ik hem laat zetten, maar dat heb ik er wel voor over Tong uitsteken
Maar ik hoor dat het kan gaan ontsteken omdat je natuurlijk een 'gat' prikt in een lidteken, je navel dus. Is dat waar?
Hoop dat iemand dit weet.

Groetjes Janneke

stephanie09

Re: Navelpiercing, wel of niet doen.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:41

nou ja natuurlijk kan het gaan ontsteken maar dat gebeurd overal waar je een gat in maakt:P

maar ze zetten het steriel dus de kans s niet groot.
wel asl je het in het begin niet goed schoonhoudt of te veel schoonmaakt.

je kan het s'ochtends en s'avonds schoonmaken.
als je teveel schonmaakt is de kans dat eht uitgroiet groot omdat je licham er niet aan went maak je te weinig schoon is er een kans dat het gaat ontsteken.

dus gewoon twee keer daags schoonmaken en dan zit je goed.
de pijn verschilt per persoon. bij mijn ene vriendin propte z gelijk de navelpiercing erdoorheen dus zonder naald maar een navelpiercing en bij de ander gebruikte ze een holle buis met een naald erin.

Sherra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 22:44

oke, bedankt Lachen

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:45

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:47

Bij mij hebben ze er ijskoude vloeistof op gespoten. Dat verdoofde een beetje Clown. Dan prikken ze hem erdoor heen en zit hij. Ik voelde het dat hij er doorheen ging maar voor de rest heb ik eigenlijk geen pijn gehad. Kon alleen een tijdje de huid op mijn buik niet straktrekken, of op mijn buik liggen. Ben na 5 dagen ook al gaan zwemmen en is niet gaan ontsteken. BTW! Iedere keer als ik onder de douche ging, heb ik mijn navelpiercing ontsmet met antibacteriële troep. Geen idee waar je die kan kopen, geloof bij de kruidvat.

Naja, veel plezier met je navelpiercing als je hem laat zetten Knipoog. Ik heb hem ondertussen alweer 4/5 jaar Nagelbijten / Gniffelen

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:50

ja zo kunnen ze het ook doen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:52

Als je het mooi vindt en er al langer over denkt: gewoon doen! Je moet er alleen een lange genezingsperiode voor over hebben en in het begin is het behoorlijk gevoelig en pijnlijk. Ik heb er zelf geen, maar een vriendin van me wel.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:36

het versxhilt dan ook wel per persoon Lachen in het begin is het natuurlijk pijnlijk. je kan ook kijken of het je staat hea Tong uitsteken gewoon even twee plakkertje plakken op een plaats bij je navel en dan in de spiegel kijken of het wel bij je staat

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:39

Het zetten voelde ik wel eventjes, maar verder heb ik er geen tot weinig pijn aan gehad.
Goed schoonhouden is de clue, niet met vieze handen o.i.d aanzitten en ook niet gaan laten zien als je bij de paarden bent.

Bij mij is ie nooit gaan ontsteken, ik heb m nu bijna 4 jaar.

roukesmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:45

doen!.. ik twijfelde ook, het zetten deed wel ff zeer maar dat had ik er zeker voor over ben er nu echt wel blij mee! heb hem nu ongeveer 2 jaar en bij mij is hij ook nooit gaan ontsteken zoals cruesli al zegt: goed schoonhouden en niet teveel aan prutsen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:46

Ik heb hem in het begin laten zetten, toen het net wat bekender werd. Ik heb een jaar lang regelmatig meteen ontstoken navel gelopen en vond dat geen pretje Bloos Toen ik er op een gegeven moment een gouden staafje ingezet heb was de ontsteking zo over, ik vind het jammer dat het zo'n hype gewordne is. Het is tegenwoordig zo normaal om 1 te hebben, toen ik hem liet zetten waren er nog heel weinig mensen die er 1 hadden. Lastig is wel dat je als je wat hogere broeken draagt je piercing kan blijven hangen.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:48

ja maar dat is ook zo bij een oorbel boven in je oor. ik laat geen navelpiercing zetten Lachen

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:50

Ik heb een navelpiercing al 4jaar ; nog nooit 1 mini beetje pijn van gehad altijd goed verzorgd en dus ook nooit gaan ontsteken!! Bij mij deden ze verdoven met ijskoud spray en toen naald erdoor voelde ik helemaal niks van Knipoog

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:54

Ik heb hem ookal wat jaren, het zetten doet even 1 seconden flink pijn maar daarna heb ik dr nooit last van gehad.
Het genezen heeft bij mij ongeveer een jaar geduurd, dr kwam elke dag nog wat troep uit (verder niet rood of onstoken of wat dan ook) Verder heb ik dr nog nooit last van gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 03:36

Niet denken maar doen. Lachen

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 14:12

Ik heb me navelpiercing nou al 10 jaar! maar als je hem goed verzorgd is er niks aan de hand hoor!

Alleen je moet wel zorgen dat er geen broek of zo op komt te zitte want dan gaat het ontsteken!
Verder doet het niet echt zeer hoor haha bezoekje aan de tandarts kan zeerder doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 16:36

Anders moet je eens in dit Topic meelezen/meepraten :
[MW] [Centraal] Het piercingtopic, deel 5
Alles over piercings & tattoo's Knipoog

Ikzelf heb ook een Navelpiercing, begin Augustus laten zetten.
Geloof mij, met zulk soort dingen ben ik óf helemaal niet bang óf een echte schijterd Clown En jawel, dit keer een schijterd *LOL* Dus toch maar met verdoving gedaan (smeren er een soort crème op dan 80% van de pijn zou wegnemen .. zeiden ze, ik heb er zo m'n twijfels over Nagelbijten / Gniffelen)
Maar opzich, als je zoiets graag wilt .. Gewoon doen Lachen Die paar secondes pijn boeien dan toch eigelijk niet Lachen
Als je het gewoon bij een schone & nette zaak laat doen waar alles gewoon steriel is, is de kans op onstekingen enz. ook gelijk kleiner. Is altijd nog wel een kans natuurlijk, maar wel veel minder. Gewoon goed bijhouden en dan komt het wel goed Lachen
Daardoor was het bij mij supersnel genezen Ja

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:27

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:34

Ik heb er eentje en ben er nog steeds blij mee Ja

Ik heb geen last van ontstekingen ed gehad...

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:38

ik heb zelf 4 navelpiercings,nergens last van gehad.is ook per persoon verschillend!suc6

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:40

ik heb ook een navelpiercing en ik vond het niet eens pijn doen..

gewoon doen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:40

Voor de pijn hoef je het niet te laten, ik voelde alleen die klem die erop gezet werd. Het piercen had ik daardoor amper door. Gewoon goed schoonhouden met Unicura zeep en de adviezen opvolgen, dan is er niks aan de hand.

-edit- Oja waar ik 'm liet zetten (ongeveer zeven jaar terug) werd de hond van die ligstoel afgeschopt en rookte die vent continu shag, dus of dat nou zo steriel was daar. Clown

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:36

Ik heb mijn piercing nu 8 maanden, voelde amper wat bij het zetten Lachen
Wel komt dr af en toe nog een beetje spul uit..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:43

Kelly0708 schreef:
ik heb zelf 4 navelpiercings,nergens last van gehad.is ook per persoon verschillend!suc6

Hoe doe je dat dan?
Je hebt toch maar 1 navel? Clown

Wat de TS betreft..nu is de tijd..(dan ben je voor de zomer klaar Knipoog )

Ik heb ook laten zetten toen ik.. 17 was geloof ik?
Deed wel even pijn, het zetten..maar ja, voor de rest valt het super mee.
Goed bijhouden, 2x per dag, en idd niet teveel aan frunniken, dan komt het echt wel goed.

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:47

Ik heb op mijn 15e een navelpiercing laten zetten. Ik zelf heb nooit ergens last van gehad! Het zetten deed bij mij ook niet echt veel zeer.
Een week later zat er al een ander in, terwijl je normaal 6 weken ong moet wachten Knipoog
Het ligt ook aan het lichaam, hoe het reageert Lachen