Als ik in de kou fiets(als ik naar school moet bijvoorbeeld). Dan krijg ik het heel benauwd en ga ik ook helemaal 'piepen' zeg maar. Ik heb wel astma trouwens maar gebruik momenteel geen medicijnen. Weet iemand waar dit aan kan liggen of wat er aan te doen is?
Ik krijg het ook wel eens lichtelijk benauwd, die lucht is me dan echt te koud. Wat ik dan doe is mn sjaal voor mn mond en daar doorheen ademen, dan krijg je gewoon warme lucht binnen.
Dat is door de astma Ik heb ook last van kou of juist hitte. De oplossing is een puffer Zangles (veel zingen op de juiste manier) is ook erg goed voor de toestand van je longen.
Ik heb daar ook heel erg last van... Maar heb geen astma. Krijg dan ook weinig adem meer, idd ook helemaal aan het piepen en naar adem aan het happen. Als ik dan bij de bus ben, (waar ik dus meestal heen fiets;) ) word ik misselijk... Als ik rustig fiets dan lukt het wel, maar das ook niet echt een grote inspanning dan. Heb wel een puffer, moet 'm maar eens gebruiken voor het fietsen Kijken of dat helpt. Zit er minder zuurstof in de lucht als het vriest?
Ik heb het ook mar heb geen astma, Ik heb het ook altijd overdreven koud blauwpaarse handen en lippen, Heb ik al vanaf jongs af aan, Volgns dokter klopt me hart niet snel of sterk genoeg om me bloed warm te pompe ofzo Maar ikzelf geloof daar niet inofzo..
Ik heb het ook.Als het koud is en ik moet lopen of fietsen krijg ik het lichtelijk benauwd.Meestal doe ik mijn mond en neus achter de sjaal of jas en dan gaat het een stuk beter.
Ik heb geen astma, ben wel veel bebouwd komt door medere alergiën. Voor mij zouden de wintermaanden juist beter zijn maar laatst in die koude dagen had ik echt weer onwijse pijn in me longen en heel schokkerig ademen. Herkend iemand dit?
Hm dat heb ik niet. Ik heb vaak met sporten , dan adem ik niet goed ofzo ? Waardoor ik dus opeens heel veel moet gaan ademen.. Of als ik heel bang ben.
Als je door je neus ademt word de lucht verwarmd, dus als het puur door de koude lucht komt: door je neus ademen! Maar bij jou komt het waarschijnlijk door astma.