Wat kan het zijn ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosmoov

Wat kan het zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 17:21

Sinds een tijdje heb ik ergens last van en aangezien ik niet echt iemand ben die snel naar de dokter stapt zijn er misschien meer mensen die dit herkennen en evt. tips voor me hebben.

het begon voor het eerst een aantal jaar geleden , denk nu zon 5 jaar terug.
Ik stond op de bus te wachten en alles werdt ineens heel erg wazig , ik ben naar mn fiets gestrompeld en ben naar huis gereden , onderweg zag ik constant flitsen en had de grootste moeite thuis te komen.
ben 1 keer na het paardrijden flauwgevallen , en 1 keer op ponykamp voelde ik me ook niet goed , toen heb ik wat suiker op en toen ging het weer .
Het is nu jaren goed gegaan maar sinds een tijdje heb ik er weer last van , een paar weken geleden ging ik naar een feestje en voelde me best goed , later op de avond begon ik me wat moe te voelen en besloot even red bull te pakken ( had denk ik 3 biertjes op ) maar in plaats van beter begon ik me steeds slechter te voelen en vertelde mn vriend dat we nu naar buiten moesten , maar ik heb de uitgang niet gehaald en ben flauwgevallen en werdt wakker op de ehbo , ik had het vreselijk warm maar volgens de ehbo mensen voelde ik enorm koud aan.
Ben toen in de auto gaan liggen ( kon amper lopen ze hebben me erheen gedragen ) en ben een aantal dagen goed ziek geweest ( hoofdpijn , misselijk , trillen etc.)

Nu ben ik gister weer uitgegaan na een lange tijd en voelde na een uur mn benen al pijn doen en het begon weer lichtelijk te draaien , ik ben na 2 uurtjes weer naar huis gegaan omdat ik het gewoon weer aan voelde komen.

Ik denk zelf misschien dat ik teveel inspanningen moet doen op een dag en misschien daarom s avonds zo moe ben .......maar als ik soms uitga en heb precies dezelfde dingen gedaan die dag kan ik het zo uithouden tot een uur of 4 in de nacht.
Ik doe 6 dagen per week de krant dan fiets ik 14 km per dag + nog eens 2 dagen in de week doe ik een postwijk dan fiets ik ook zon 10 km per dag.
Zaterdagochtend sta ik op om 6 uur voor de krant en ga daarna door naar de manege om paard te rijden , als ik uitga zorg ik dat ik 's middags nog wat slaap om niet te moe te zijn , en voel me altijd gewoon goed totdat ik ergens binnen stap waar het warm en druk is.

tijdens het paardrijden merk ik ook vaak dat ik gewoon rustiger aan moet doen of er anders naast lig , sowieso bij zware inspanningen moet ik opassen dat ik niet flauwval.
Ik heb al eens bloed laten prikken voor bloedarmoede dat is al een aantal jaar geleden maar daar kwam niks uit.
Ik eet altijd voor ik inspanningen moet leveren , soweiso 3 sneeen bruin brood vaak met kaas zodat ik al het nodige binnen krijg .
Ik zorg voor genoeg suiker en neem vitamine pillen.

Iemand die dit kent ? of iemand die tips voor me heeft ?
Denk dat ik toch echt eens langs de dokter moet al doe ik dat niet snel maar ik kan gewoon niks leuks doen of ik voel me slecht.

al met al een heel verhaal maar hopelijk kan iemand me meer vertellen Haha!

Charlie_P

Re: Wat kan het zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:25

Zou gewoon eens langs de dokter gaan. De klachten houden lang aan en belemmeren je in je doen en laten, dus waarom zou je daarmee wachten? Voor hetzelfde geld is het iets wat al lang verholpen had kunnen zijn. Succes ermee en gewoon gaan hoor!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:04

ik zou als ik jou was gewoon even naar de dokter gaan.. Just to be sure..

Misschien dat je last van een hyperventilatievorm, jouw verhaal komt mij namelijk heel erg bekend voor. Ik heb zelf ook een paar jaar problemen gehad met uitgaan.. Bij mij werden aanvallen van flauwte veroorzaakt bij stroboscooplicht. Ook bij kapotte TL-buizen, crt computerschermen en oude tv's heb ik die klachten, dan moet ik echt even zitten en me ergens anders op concentreren.. Ben zelfs een keertje wakker geworden in het ziekenhuis, omdat mijn vriendengroep in paniek raakten en de ambulance hadden gebeld Haha! Heb alleen nooit het typische hyperventilatiebeeld gehad (heel snel ademhalen), maar toch was de zuurstofspiegel in mijn bloed steeds veel te hoog. Echter had ik geen problemen met paardrijden, maar ben wel altijd erg snel moe. Als ik moe ben, stop ik met hetgene waar ik mee bezig ben, na een half uurtje rust, ben ik opgeknapt. Als ik dat niet doe, dan lig ik ook met zware hoofdpijn een paar dagen ziek op bed.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:09

Ik heb dit ook, ook bloed laten prikken kwam niks uit (ook laten controleren op pfeiffer). Heb 2 jaar terug gehad dat ik mijn paard stond te poetsen en ik zo duizelig werd dat ik echt dacht dat ik vanbinnen dood aan het gaan was oid. (heb toen water gedronken en weg was het).

Dokter zegt uitdroging, terwijl ik diezelfde dag prima zoals elke dag had gedronken.

Ben ontzettend vaak duizelijk en heb veel hoofdpijn >> stress volgens de huisarts.

Ik heb ooit een flinke klap tegen mijn hoofd gehad, rug en nek staan daardoor scheef, sinds die klap heb ik deze problemen.

Ik wil er heel graag vanaf, maargoed als je elke keer naar de huisarts gaat en je terug komt met stress, dan tja, houd het op. Dan zal ik wel vanaf mijn 12e stress gehad hebben.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:13

Ik zou even je bloedsuiker laten testen, als dat nog niet gedaan is.. misschien schommelt die te veel... dit vooral omdat je opknapt van iets te eten.. door veel inspanning kun je een hypoglycemie (te lage suikerspiegel) hebben..
Ook krijgen diabetici dit vaak na het drinken van alcohol

heel veel sterkte

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:31

Als ik jou verhaal lees, zit ik te denken aan je bloedsuiker. Zou die even laten prikken bij de dokter en er toch even mee in overleg gaan!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:36

Bepaalde vorm van epilepsie zou ook kunnen.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 19:06

Misschien idd iets met mn suikerspiegel.
zo kan ik ook slecht tegen cola of iets anders met veel suiker ik kan niet echt omschrijven hoe ik me dan voel maar een beetje licht in mn hoofd en toch wel wat wazig dingen met veel suiker laat ik dan ook vaak staan , pak hooguit 1 redbull op een avond of 1 cola.
Ik heb ook al van kinds af aan hoofdpijn en heb al verschillende scans etc. laten doen maar volgens de dokter gewoon : stress , terwijl ik vrijwel nooit stress heb misschien dat het toch ook in verband staat met elkaar.

Toen ik 2 weken oud was heb ik ooit stuipen gehad en zou volgens de dokter blijvend gehandicapt blijven , hoe ik er bovenop ben gekomen is een raadsel en wat het is geweest zijn ze nooit achter gekomen , misschien allemaal dingen die in verband kunnen staan met elkaar natuurlijk.

Ik ga toch maar eens een keer langs de dokter en zal het eens aankaarten over dat het misschien mijn bloedsuikerspiegel is.

Maar als ik gewoon voldoende eet en drink heb ik er ook last van , kan het dan alsnog met mn bloedsuiker te maken hebben ?
Heb vaak ook een hongergevoel als ik me beroerd voel en na wat eten gaat het wel wat beter , maar ik heb toch al ruim voldoende gegeten dan zou je toch zeggen dat ik genoeg suiker binnen heb gekregen ?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:57

Kan ook een vorm van angst zijn, dus psygisch. Ben vroeger ook flauw gevallen met uitgaan en ging toen mij eng voelen als het ergens druk en warm was. Koud zweet zet maar en duizelig.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 06:14

Je bent wel een heel actief persoon. Misschien heb je wel een hele lage bloedruk. Dat hebben vooral mensen die veel sporten/goede conditie heben. Dat kan trouwens geen kwaad maar je kunt je er wel even beroerd door voelen en flauw vallen. Het is trouwens moeilijk te meten omdat het altijd maar een momentopname is. Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 09:14

Ik denk ook aan je bloedsuiker. Maar wij kunnen je natuurlijk niet echt vertellen wat het is. Je kunt toch gewoon even naar je huisarts gaan, doe je verhaal, net als hier en kijk wat eruit komt. Even bloed laten prikken ofzo Lachen

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 09:44

Even om het plaatje compleet te maken, ben je vegetariër mischien?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:01

Ik heb het bijna elke dag. Maar dit komt omdat ik schommelingen in de suikerspiegel heb. Mijn suikergehalte is vaak te laag, waardoor ik slappe benen krijg en flauw kan vallen. Hier zijn ze achter gekomen door bloed prikken. Omdat ik hier dus veel last van had en ik moest gewoon naar school en stage enz. Loop nu bij de dietiste voor bepaald dieet. Om alles binnen te krijgen wat ik nodig heb. Werkt nog niet echt heb nog veel last van schommelingen. Vooral in de ochtend. Erg vervelend.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:10

Kun je misschien last hebben van ijzer-tekort?

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:50

sifra01 schreef:
Zou gewoon eens langs de dokter gaan. De klachten houden lang aan en belemmeren je in je doen en laten, dus waarom zou je daarmee wachten? Voor hetzelfde geld is het iets wat al lang verholpen had kunnen zijn. Succes ermee en gewoon gaan hoor!

Idd, m'n oma wilde ook nooit gaan en die is nu dood door haar klachten die ze had.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:48

Hierboven is wel erg ernstig. Maarja, goed.. Als je iets hebt, dan heb je het toch, of je er nou mee naar de dokter gaat of niet. En dan kun je maar beter naar de dokter gaan, die kan er toch wat aan doen Knipoog

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 23:53

Achilles schreef:
Even om het plaatje compleet te maken, ben je vegetariër mischien?

Nee ben niet vegetarisch

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:26

Okee. Het klinkt namelijk wel als een aantal echte 'vleesloos' klachten. Knipoog oftewel een gebrek aan b vitamines, eiwitten/proteïne.
Ook van teveel koffie en te weinig water kan je bibberig en draaierig worden.
Als het ergens warm is en je vochtbalans is niet in orde zal je daar ook naar van worden.
Zeker anderhalf tot twee liter water drinken per dag.
Als je het krijgt waar het warm en druk is kan het net zo goed geestelijk zijn en als je al weet dat je naar gaat worden in zo'n drukke ruimte zal dit versterkt worden.
De lichtflitsen kunnen ook heel goed komen van hoge bloeddruk, evenals het bibberige, zweten, naar worden en het gevoel hebben dat je onderuit gaat.

Kortom, kan van alles zijn. Je kan toch beter even de trip naar de dokter maken.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:42

Rosmoov schreef:
Ik eet altijd voor ik inspanningen moet leveren , soweiso 3 sneeen bruin brood vaak met kaas zodat ik al het nodige binnen krijg .
Ik zorg voor genoeg suiker en neem vitamine pillen.

3 sneetjes bruin brood met kaas is niet voldoende en zeker niet als je zware inspanningen moet leveren en suiker moet je al helemaal niet nemen, is zwaar vergif voor je lichaam.
Er zit al voldoende suiker in brood, o.a. aardappelen en fruit maar dat zijn natuurlijke suikers die je lichaam nodig heeft.
Als je onvoldoende eiwitten binnen krijgt en de voorraad is op begint het lichaam de eiwitten uit de spieren te halen, roofbouw dus en daardoor voel je je ook moe, zwak en krijg je pijntjes.

Het is dus van belang heel de dag je lichaam te voorzien van voeding en moet je zware inspanningen leveren doe dan een ei op je brood. Het eiwit van een ei komt het meest overeen met het eiwit wat je in het menselijk lichaam vind.

Ik ben dus sporter en vegetariër en begin steeds meer te leren over hoe belangrijk goede voeding is. Ik heb een sport/voedingscoach die me leert hoe voeding werkt.
Of voeding iets met jou klachten te maken heeft? Ik zeg niet dat het zo is maar het zou heel goed kunnen.
Als je met je klachten naar de arts gaat en die kan niets vinden dan is het meestal wel de voeding.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:52

Is er wel eens aan migraine gedacht?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:57

Ik heb dezelfde klachten (gehad) en ik heb migraine. Flitsen zien, raar wazig zien, last krijgen van ademhaling en hartslag. Ik moet dan ook echt zitten en het liefst liggen want ik heb dan echt het gevoel alsof ik zweef.
In ergste gevallen als het ergens druk is en ik krijg het en ik kan niet weg val ik ook flauw, maar is al weer jaren terug dat ik dat heb gehad gelukkig.

Ik heb niks met suikerspiegel, niks met bloeddruk, nergens last van. Wordt regelmatig gecontroleerd in ziekenhuis op van alles en nog wat voor mijn ziekte (aangeboren afwijking aan lever).

Vooral de flitsen geven aan dat het migraine is.
Ik heb ook vaak alleen de flitsen en de wazig/duizerligheid en dan volgt er geen hoofdpijn. 1 kant van mijn hoofd voelt dan ook verlamt als het ware, bij m'n wang.
En heel vaak krijg ik wel hoofdpijn en je kan het ook zien als ik migraine heb. Dan krijg ik 2 witte strepen van m'n ogen naar m'n oren.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:00

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je met dit soort klachten niet al naar de dokter bent geweest. Je hebt er met veel dingen last van en toch sukkel je maar een beetje door.
Wees verstandig en ga even langs de dokter Knipoog.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 16:59

Ik ga morgen even de dokter bellen ik hou jullie in ieder geval op de hoogte Lachen