HELP! Mank lopen van de pijn in mijn voeten, wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

HELP! Mank lopen van de pijn in mijn voeten, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 20:49

Gisteren ben ik voor t eerst begonnen bij me nieuwe baan, 8 uur staan en lopen met wat pauzes (maar dan zit ik uiteraard ook niet stil) mijn voeten kregen dus erg veel te verduren in mijn mooi laarzen met hak (heb ik altijd aan maar blijken toch niet zo geschikt al lopen ze erg lekker)
Nouja toen ik thuiskwam was t gewoon pijn, ik kon wel normaal lopen, ik ben in bad gegaan en heb een voetmassage gehad, een voetbad met een warme straal etc etc etc.

Vanochtend ging het dus redelijk, nu had me moeder vandaag voor mij zwarte platte laarsjes die volgens haar erg lekker zouden lopen, ik heb deze dus vandaag de hele dag aangehad, om 3 uur begonnen me voeten zo erg te branden dat ik wel kon janken, gelukkig was het rustig dus kon ik veel zitten, nu thuis loop ik op mijn blote voeten zo mank als het maar kan, mijn voeten doen pijn en ik durf niet meer op te staan omdat ik er letterlijk doorheen zak, waarschijnlijk zijn ze overbelast, ook als ik zit brand het als de ******* ik ben al vanaf 5 uur thuis, en zit dus al non stop stil, maar mijn voeten doen nog steeds evenveel pijn en het trekt door naar mijn kuiten en zelfs mn knieholte. ook jeuken ze enorm van de pijn. Hoe krijg ik dit ooit weg hoe komen me voetjes tot rust????
ik heb morgen vrij maar moet maandag weer gaan werken, ik ga morgen nieuwe schoenen halen in de hoop dat ik het maandag beter kan verdragen en dat ik geen pijn meer heb. misschien dat ik ook van die zachte gel zooltjes ga halen. maar alsnog zit ik op dit moment met zo'n pijn in me voeten dat het doortrekt tot aan me knieholte, iemand tips??

lovely82

Re: HELP! Mank lopen van de pijn in mijn voeten, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:50

Je voeten zijn het niet gewend, masseer je voeten regelmatig en koop goede schoenen bij een wat duurdere speciaalzaak.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 20:53

mijn voeten zijn juist erg veel gewend, ik heb 3 jaar in de schoonmaak fulltime gewerkt en dat was lopen lopen lopen en lopen, maar ik heb nu gewoon hele verkeerde schoenen aangehad.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:54

ik heb eczeem ook aan de onderkant van mijn voeten waardoor ik elke keer op de buitenkant va mijn voeten ga lopen..beetje hetzelfde als jij!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:56

xDramaQueen schreef:
mijn voeten zijn juist erg veel gewend, ik heb 3 jaar in de schoonmaak fulltime gewerkt en dat was lopen lopen lopen en lopen, maar ik heb nu gewoon hele verkeerde schoenen aangehad.

Dan weet je dus ook wat je moet doen Knipoog
Koop goede stevige schoenen.

Misschien helpt het als je met je voeten een stukje omhoog gaat zitten? Leg een kussen op een stoel en leg daar je voeten/benen op. Dat werkt meestal wel bij mij.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:59

Zijn ze ook kapot (geschaafd)? Anders zou je ze wat kunnen kalmeren met coolinggel.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 21:00

ik ga morgen ook nieuwe schoenen halen, als ik kan lopen Nagelbijten / Gniffelen
ik heb allerlei voetsmeersels al geprobeerd, ik ga zo weer in het voetbad en weer de bank op..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:01

Investeren in een paar ecco's. Ze zijn zo lelijk als de nacht (hoewel het tegenwoordig schijnt mee te vallen) maar fijnere schoenen zul je niet vinden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 21:04

ik moet voor mijn werk wel nette zwarte schoenen dat is dus t probleem.. anders had ik wel op me crocjes rondgetuft Haha!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:16

Ecco's dus Knipoog

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:16

delerium schreef:
Investeren in een paar ecco's. Ze zijn zo lelijk als de nacht (hoewel het tegenwoordig schijnt mee te vallen) maar fijnere schoenen zul je niet vinden.

En zelfs dan heb ik zere voeten!!
Ik volg het hier even...
Heb er ook erg vaak last van.
Terwijl ik veel staan en lopen wel gewend ben.

Hihi...mooi zijn ze niet nee, maar zo lelijk als de nacht, mwah valt mee.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:27

Als je altijd op hakken gelopen hebt en dan naar platte schoenen gaat krijg je spierpijn. Zeker als je geen tijd hebt om eraan te wennen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 21:52

ik loop verschillend, en dit is zeker geen spierpijn, ik loop ook vaak op me nikes, me uggs etc etc en dat is allemaal plat, daar kan ik hele wandeltochten op maken en nergens last van dus dat is het niet.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:41

Weet niet wat voor functie het is en of je dr nette schoenen voor nodig heb maar als ik de hele dag sta dan trek ik altijd mn skateschoenen aan, kan het dan prima volhouden de hele dag.
Heb het ooit eens op mn nette laarzen geprobeerd maar die hebben zo'n dunne zool dat ik na een uurtje ook niet meer lekker sta, heb toen van ellende mn motorlaarzen maar aangetrokken Clown

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 00:26

Vergeet niet dat lopen en stilstaan een heel groot verschil is voor je voeten. Van stil staan krijg je veel sneller last van vermoeide voeten/benen dan van lopen.
Ik heb het ook hoor. Heb een tijd een hele drukke baan gehad waarbij ik de hele dag liep. Nu heb ik een winkel waar ik toch het meeste van de tijd sta, en zeker de eerste weken had ik precies hetzelfde als jij. Komt vanzelf goed. iig even goede schoenen halen.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 11:14

Je kan idd beter de hele dag lopen dan een dag stilstaan, dan hebben je voeten het veel zwaarder te verduren.

Ik zou goede schoenen halen, met een klein hakje eventueel omdat je dat gewend bent.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 13:25

ik heb nu laarzen van nike gezien, nike zit heel erg lekker dus die ga ik even passen. en idd het is veel stilstaan achter de kassa, of dingen sorteren (sta je stil). het branden is weg, maar de pijn zit nog heel erg in mn hakken en benen vooral.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:06

Veel kan je er niet aan doen, ja rust houden.
En zoals je al gedaan hebt, een voetenbad.

Goede schoenen zijn erg belangrijk, vooral als je de hele dag staat.
Zijn ook een stuk duurder, maar het is wel beter.

Ik weet niet of je die schoenen van Nike gekocht hebt, zo niet, dan ga naar een goede schoenenwinkel, en vraag daar eens om hulp.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:24

heb zelf een paar ecco's, ik werk op een pathologie-laboratorium, waar ik om de week in de snijzaal sta, 8 uur per dag. Op een goed moment zeiden mijn voeten ook TOT HIER EN NIE VERDER! Zelfs met mijn ecco's trok ik het niet meer. Had een heel pijnlijke drukplek onder mijn hiel, waar ik op een goed moment echt niet meer mee kon lopen. Uiteindelijk nog een half jaar doorgemankt, paar keer naar de huisarts geweest, die niet veel kon vinden. Uiteindelijk een doorverwijzing naar de podotherapeut gehad, die constateerde 2 behoorlijk scheve voeten, overbelaste peesplaat, overbelaste achillespees en een droge ontsteking. Ik heb nu steunzolen en na 2 weken liep ik weer als een kiviet. Ik kan niet meer zonder die dingen. Doordat ik dus jarenlang met scheve voeten heb gelopen (wat in mijn kindertijd had gevonstateerd en verholpen had kunnen worden) zijn mijn knieën ook licht beschadigd geraakt. Gelukkig heb ik nu die zooltjes en kan er nu gemakkelijk de hele dag mee staan.

Valt jouw werkomgeving niet aan te passen? Bij ons op het werk hebben we nu een hoogteverstelbare tafel, waarnaast ik lekker kan gaan zitten als die in de laagste stand staat.