Paardrijden na een herniaoperatie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anita87ruud

Paardrijden na een herniaoperatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 15:27

Hallo,

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ook geopereerd zijn aan een hernia operatie.

Ik ben 2 weken geleden geopereerd aan een hernia L4-L5 en moet nu nog veel plat liggen.

Maar nu vroeg ik me af wanneer jullie weer op het paard sprongen na een hernia operatie.
En hoelang het heeft geduurt voordat je weer een beetje je nomale leven hebt opgepakt.

Het is nogal behoorlijk frustrerend als je je paarden aan huis hebt en je ziet dat ze geen beweging krijgen, ze worden er zelf chagarijnig van in de stal. daarom wil ik er zo snel mogelijk weer opspringen.

JML

Re: Paardrijden na een herniaoperatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:34

Beterschap met het herstel!

Overleg voordat je iets doet wel met je behandeld arts. Wij kunnen alleen uit ervaring vertellen, maar elke operatie en herstel is anders natuurlijk.
Het is ontzettend irritant en frustrerend om niet te kunnen rijden, maar hoe beter je je houdt aan de oefeningen en het tijdsplan hoe beter. Beter 2 maanden langer herstellen dan te snel weer iets willen doen en een half jaar langer lopen sukkelen. (einde preek hahaha)

Anyways, Ik heb een hernia gehad en het heeft toch echt een jaar geduurd voor ik pijn vrij weer kon paardrijden.
Mijn vriendin heeft een operatie gehad en zij mocht na 3 maanden weer rustig beginnen met rijden. Langzaam opbouwen en luisteren naar je lichaam. Na een half jaar had ze ook weer vertrouwen en geen enkele belemmering meer, maar wel de opdracht om niet te overbelasten!

Succes!

Cowgirl

Re: Paardrijden na een herniaoperatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:00

[MW] hernia

voeg je erbij Haha! Hoe meer 'zieltjes' hoe meer vreugd. (neem dit wel sarcastisch op Knipoog )