Bobbels in keel...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Bobbels in keel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 19:54

Zo ik wil het nu eens ff van me afschrijven.

precies 4 weken geleden ben ik bij een arts geweest (niet mijn eigen huisarts, die was er toen niet) ik voelde namelijk een bult in mn keel zitten. Zo groot als een knikker ongeveer.. Nou hij gekeken en mn keel was ook (amandel) ontstoken, en het was een opgezette klier.

Naderhand had ik weer last van mn astma en van mn keel en die bobbel zat er nog dus terug naar mijn eigen huisarts. Hij weer gekeken prednison gekregen voor mn longen, en antibiotica voor mn keel.

Na een week moest ik terug komen, longen waren goed had ook last van hyperventilatie door stress (mijn paardje is gister weg gegaan naar de nieuwe eigenaar) en mn hondje vanochtend ingeslapen en op school loopt het niet zo lekker + nog eens mijn gezondheid.

Weer een nieuwe antibiotica dit keer amoxilline (schrijf ik dit zo goed???).. 3x daags innemen, ben enorm ziek geweest die week met koorts en nog een bult erbij beetje onder mn oor..

Volgens de arts nog steeds klieren (ik ben echt iemand die meteen gaat googlen en wat vind je dan? juist ja, de ergste dingen en vormen van kanker e.d.) volgens de dokter moet ik ook nooit meer dat doen omdat ik nogal snel last van stress heb..

Nou nu moet ik maandag weer terug want mn antibiotica is afgelopen voel me verder goed maar enorm veel slijm, echt pijn aan die bulten als ik ze aanraak en maak me alleen maar druk waardoor ik het weer benauwd krijg.. Er is nu 3x naar gekeken en door 2 verschillende artsen ze zeggen echt dat ik me niet druk moet maken het groeit ook niet en het zijn gewoon klieren. Maar ik maak me zo druk.. Veel mensen hoor ik ook zeggen heb je geen pfeiffer? Ik heb geen flauw idee.. ik had geen koorts en ben niet overdreven moe (wel sneller dan normaal maar niet dat ik meteen wil slapen).

Ik wilde het even van me af schrijven, aub geen reacties met de ergste dingen erin ik maak me namelijk nogal snel druk, naja snel, heeeeel snel!!

Wilde het alleen ook even van me afschrijven... omdat ik nu enorm baal van mijn enorme verkoudheid en die bulten...

Goof

Re: Bobbels in keel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:52

Stephie, als diverse artsen tegen je zeggen dat je je niet druk moet maken, dan moet je dat ook gewoon niet doen! Je leeft nog steeds en je ziet er nog steeds prima uit. Knipoog

Je hond ingeslapen trouwens?? Sterkte

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:58

meid, als je het niet vertrouwt, dring aan op een bloedonderzoek, als je arts door heeft dat je snel in de stress zit, dan kan hij je misschien op die manier geruststellen toch? Nu blijf je toch maar piekeren.

Sterkte met alle andere dingen Ach gut

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 09:33

Ben je ook moe enz? Ik heb ook heel erg opgezette klieren en dit kan duiden op Pfeiffer. Niet ernstig, maar wel vervelend... Wie weet Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:15

als ze pijnlijk zijn , en er komen er in korte tijd meerdere, zijn het vrijwel altijd je klieren.
kanker doet meestal geen pijn en heeft andere kenmerken Knipoog
dus maak je niet druk meid.
mss kun je vragen om wat oxazepam of een ander kalmeringsmiddel,
door de stress schiet je weerstand omlaag, en ku7nnen er meer klieren gaan irriteren

ik ben ook erg gevoelig op mijn klieren, ook aak bij de dokter geweest omdat er weer een opgezet was.
nooit was het wat.
dus ik weet wat je meemaakt.
niet druk om maken, die artsen hebben er ervaring mee, veel mensen hebben vaak last van die klieren

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 10:27

Allemaal bedankt voor de reacties Lachen

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 10:30

Ik kan me voorstellen dat je je druk maakt. Ik kan ook heel erg stressen, vooral als er iets in de buurt van mn keel gebeurt (of als ik alleen maar denk dat daar iets aan de hand is), ook al weet ik eigenlijk wel dat er niets is. Misschien kun je idd een kalmeringsmiddel vragen als het zo niet gaat. Wel direct weer mee stoppen als de bulten zijn verdwenen. Sterkte!