Veel ziek --> school en vooral stage..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Veel ziek --> school en vooral stage..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 09:46

Hoi,

Ik heb een vervelend probleem. Ik ben namelijk best wel veel ziek en dan bedoel ik ziek dat ik ook echt niet naar school of naar stage toe kan. Zoals nu zit ik ook weer thuis met ontzettend last van m'n rug, heb keelontsteking en lymfeklierontsteking. Ik loop nu elke donderdag stage, vanaf het begin van het schooljaar en ben nu 3x ziek geweest, dus alleen al 3 donderdagen. Het lijkt misschien niet veel, maar ik vind het toch al best wel veel. Heb er dan ook moeite mee dat ik mezelf weer ziek moet melden, het is nu al gebeurd, maar toch voel ik me er dan weer rot bij.

Weet eigenlijk niet waarom ik het hier zo neerzet, maar ik wilde het even kwijt denk ik...

Groetjes

2misty2

Re: Veel ziek --> school en vooral stage..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:09

Hoi,

Laat ik nu net zo'n gevoel hebben als jij.Ik heb dan geen griep ofzo.
Ik heb nogal last van iets wat mensen niet aan de buitenkant zien en vaak
ook niet een begrijpen!
Mijn auto is vanmorgen kapot gegaan dus ik kon weer niet naar het werk.
Iedereen denkt waarom niet?Je kan je toch laten brengen of met de fiets of met het openbaar vervoer?Voor mij ligt dat anders,ik heb last van bepaalde angsten waardoor ik afhankelijk ben van mijn auto.Dus ook ik moest afbellen vandaag en heb een vrije dag opgenomen.Voel me alleen nu enorm poedersuiker!!!En ik weet niet hoe ik van het gevoel af moet komen.Ik kies hier niet voor ik kies er niet voor om zo te zijn.Ik werk aan me leven alleen het gaat niet zo snel als ik wil!Ik baal als een stekker dat ik zo ben!!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:14

Ik heb precies hetzelfde als 2misty2. Maar ik ben afhankelijk van mijn scooter. Nu gaat het gelukkig iets beter en kan ik wel af en toe met de trein, maar het kost me wel veel moeite en doorzettingsvermogen. Heel erg vervelend ja..

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:19

Tanya89 heb je ook een tip om het gevoel kwijt te raken.
Ik weet namelijk wel hoe het zit.Dit is mijn schuld niet dat ik zo ben en ik werk er voor 100% aan alleen dit is nogal een complex probleem.Mensen begrijpen je niet en je wilt zo graag.Ik voel me nu dus schuldig en vreet mezelf op terwijl het niet nodig is want ik kan er niks aan doen op dit moment!
Mijn auto staat nu gewoon bij de garage en ik werk normaal gewoon keihard en ik zet me voor alles in voor de 100% en ik ben morgen gewoon weer aan het werk.Pff het vreet gewoon aan me en dat zou niet moeten!!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:22

heb me vandaag ook weer ziek moeten melden op mijn stage (volg een bbl opleiding voor verpleegkundige) met een ontsteking in mijn rug...dit is al de 6e keer dit jaar dat ik hier mee thuis zit...
gelukkig heb ik een geweldig afdelingshoofd dat hier veel begrip voor toont...
maar na mijn diplomering zal ik wss niet in de zorg kunnen blijven werken.. en dit is net wat ik heel graag doe...

jullie ook succes ermeexxx

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:24

Fitzchivalry jeetje sterkte ermee! En fijn dat ze begrip tonen.Bij mij leek het wel anders door de telefoon!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:07

Ik kan je wel begrijpen !
Ik heb een syndroom aan mijn arm, aan de buitenkant zie je niks. Maar op slechte dagen kan het zo'n pijn doen dat ik niet eens meer een glaasje drinken in die hand kan vast houden.
Leg mensen dat maar eens uit, een gezonde meid die niet kan schrijven omdat je die pen niet vast kan houden. Heb er altijd veel onbegrip bij gehad op stage en op school.. Gelukkig ben ik daar vanaf Clown
2misty2 schreef:
Hoi,

Laat ik nu net zo'n gevoel hebben als jij.Ik heb dan geen griep ofzo.
Ik heb nogal last van iets wat mensen niet aan de buitenkant zien en vaak
ook niet een begrijpen!
Mijn auto is vanmorgen kapot gegaan dus ik kon weer niet naar het werk.
Iedereen denkt waarom niet?Je kan je toch laten brengen of met de fiets of met het openbaar vervoer?Voor mij ligt dat anders,ik heb last van bepaalde angsten waardoor ik afhankelijk ben van mijn auto.Dus ook ik moest afbellen vandaag en heb een vrije dag opgenomen.Voel me alleen nu enorm poedersuiker!!!En ik weet niet hoe ik van het gevoel af moet komen.Ik kies hier niet voor ik kies er niet voor om zo te zijn.Ik werk aan me leven alleen het gaat niet zo snel als ik wil!Ik baal als een stekker dat ik zo ben!!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 11:27

Gelukkig ben ik niet de enige. Ik baal echt zo erg dat ik elke keer zo aan het kwakkelen ben. Op stage zeggen ze niet dat ze het niet begrijpen en merk ik verder ook niks, maar op school wel en dat is minstens zo vervelend. Ik zit ook met een overgeefangst, dus als ik 's ochtends vroeg misselijk ben, durf ik niet naar school, aangezien ik een dik uur in de trein moet zitten... Sterkte allemaal, het is echt rot Scheve mond

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:28

Ik heb me ook weer ziek moeten melden op mn stage vandaag, ze klonken niet echt bepaald vrolijk aan de telefoon, ik loop 3x in d eweek stage. maandag was ik ziek naar huis gegaan en ik zou bellen of ik er vandaag en vrijdag was. Heb net afgebelt omdat ik griep heb,maar het gaat dan gewoon niet. En ik loop stage in een verzorgingshuis als verpleegkundige,maar dan ga ik er echt niet heen,stel nou dat ik al die arme oude mensen aansteek met de griep..hun zijn hartstikke kwetsbaar. Moeten ze toch begrip voor hebben,lijkt mij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:27

Sophie, als je weer beter bent: laat eens lymfedrainage doen. Dan werken ze alle afvalstoffen uit je lymfeklierstelsel. Als die nl. verstopt raken slaat ieder virusje wat langs komt genadeloos toe. Zeker omdat jij zegt dat ze ook weer ontstoken zijn, zou ik dat zeker eens laten doen.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 15:14

@ Urielle, ik wist niet dat dit kon, bedankt voor de tip Lachen
@ Lau_Ra, vervelend is dat ja. Beterschap!! Ik vind het goed dat je je hebt ziekgemeld, want je kunt toch niet al die arme ouderen aansteken..

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 18:14

Ok, het heeft een naam, ik ben nu al een stuk geruster. Ik heb vandaag bloed laten prikken en ik heb Pfeiffer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:39

Sterkte ermee! Neem je tijd om ervan te genezen want anders hou je de effecten een leven lang bij je Lachen

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:52

Dit heb ik ook vaak gehad, vooral in de 1e en 2e klas van de middelbare school was ik heeel vaak ziek, was vaak erg duizelig en misselijk. Veel mensen uit me klas snapte het niet want je zag het niet aan me dat ik ziek was ofzo.. was ook niet echt ziek maar wel duizelig en misselijk heel vervellend! Op sommige momenten was het dan ook wel weer moeilijk om naar school te gaan,bang voor de reacties van klasgenoten leraren. Verder heb ik gewoon een hekel aan ziek melden voel me dan zo schuldig of heb het gevoel dat ze denken dat ik niet echt ziek ben ofzo

@ sophie2 sterkte met je pheiffer

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 09:29

Dankjullie wel allemaal.

@Prince_ ik snap wel wat je bedoeld!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 12:00

Sophie2 fijn dat je het nu weet! Ik heb het ook gehad. Neem zeker de tijd anders draag je het nog lang bij je en houdt je klachten. Bedankt voor de mensen die me wel begrijpen!