scheur in mijn rib twee jaar terug, nu weer last

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Santosww

scheur in mijn rib twee jaar terug, nu weer last

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 14:24

Ik ben 2 jaar geleden over de kop gevlogen met een paard. Ze kreeg een balk tussen haar voorbenen en we vielen allebei, het paard kwam bovenop mij terecht en wilde weer opstaan en zette dus met zijn volle gewicht af in mijn ribbenkast (linkerkant). Toen ben ik naar het ziekenhuis gegaan waar foto's gemaakt zijn en kwam uit dat ik in mij 9de en 10de rib een scheurtje had. Na een hele lange periode is dat eindelijk herstelt. Maar kan het zijn dat ik daar nu weer last van heb???

Ik zou niet weten waar het dan nu van zou kunnen komen, heb geen rare bewegingen gemaakt en ben ook niet gevallen. Maar met niezen, lachen en hoesten doet het echt enorm veel pijn en ga ik zowat door de grond... Ik ben helemaal niet pieperig aangelegd maar dit doet enorm veel pijn. Ook als ik op mijn rug lig in bed en haal dan eens heel diep adem dan doet het ook enorm veel pijn. Als ik met mijn linkerhand een deur hard dicht druk (op het werk gaan ze zwaar en moet je nog eens goed aandrukken) dan gaat er ook een pijnscheut doorheen. Heb er sinds begin december last van.

Iemand enig idee of het door de kou kan komen en dat er misschien toch weer een scheurtje inzit (wat me stug lijkt als het 1,5 jaar geleden genezen verklaard is). Iemand ervaringen hierin???

Als het vrijdag nog zeer doet dan ga ik maar eens naar de huisarts... Kan dan nog mooi in 2007 Haha! !!!

HarmanyL

Re: scheur in mijn rib twee jaar terug, nu weer last

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:28

Kan het geen longontsteking zijn?

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 14:38

ja maar moet je dan niet aan beide kanten last hebben???

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:40

Zou best kunnen zijn dat je ribben weer pijn doen.
Wat je zegt over pijn bij ademhalen en dergelijke zijn wel dingen die daar bij horen.

Succes