Droge handen, vaak handen wassen slecht?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Droge handen, vaak handen wassen slecht?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 10:15

Ik heb in de winter ontzettend last van droge en dus pijnlijke handen. Ze zijn helemaal rood en prikken ook heel erg, door de kou. Ik weet dat dat natuurlijk door de kou komt, maar kan het ook komen doordat je je handen vaak te wast? Of met zalfjes werkt? Of al snel handschoenen aan trekt als het koud(er) word?

Liedje

Re: Droge handen, vaak handen wassen slecht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:18

Het vaak wassen versterkt het wel. Ja Maar is waarschijnlijk niet de enige oorzaak. Lachen Gewoon regelmatig je handen insmeren met nivea of Dove creme werkt het beste bij mij. Ja Handschoenen werken trouwens prima!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:18

Vaak je handen wassen, droogt ze inderdaad uit Ja

Ik zou na het wassen je handen insmeren met een goede creme.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:19

Water droogt altijd de handen uit. Goed warm houden en een vette creme (vaseline, uierzalf) erop smeren. Als je gevoelig voor winterhanden bent moet je zorgen voor zo min mogelijk temepratuurswisselingen, dus lekker handschoenen aan.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 10:23

Oke, maar doordat je handschoenen gebruikt krijg je dan niet van die "mietjes handen" zegmaar Tong uitsteken Want die gebruik ik nl. al best vroeg, want heb altijd koude handen. En ik ben al druk bezig met al die crèmepjes, maar dacht, daar word het volgens mij ook niet beter van. Ik gebruikte eerst atrix maar dat hielp niet en nu vaseline, dat gaat beter.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:29

Citaat:
En ik ben al druk bezig met al die crèmepjes

Je moet ook niet met al die cremepjes tegelijk werken. Dan gaan de werkingen ervan elkaar ook tegen werken.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 10:36

Oh oke, ja ik heb er dus 2 gebruikt, eerst die ene een hele tijd en toen ben ik daarmee gestopt en nu dus met vaseline en dat werkt wel wát beter.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:26

Vaseline geeft een beschermende laag tegen de koude en houdt de huid soepel. je moet nu niet gaan werken met creme's met parfums en zo.
Lees verder hier http://www.medicinfo.nl/d_122#{ce87f279-39df-48a4-87dd-fbe0d2bf1e29} Dus lekker inpakken!

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:29

zalf!!!
heb kanker en zit aan de chemo,daardoor word je huid ook droog,ik heb gister net ietsanders gekocht,lekker vet met amandel,wassen iss idd''slecht''.echt slecht is het natuurlijk niet maar het heeft er wel erge invloed op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:32

ik ben schoonmaakster en zit dus veel met mijn handen in het water Knipoog
water weekt de natuurlijke vetlaag van je handen af en met zulk weer als nu krijg je dan kloofjes.
klovenzalf van de apotheek werkt heel goed of glycerona creme.
als je buiten bent handschoenen aantrekken dan helpt ook je handen te beschermen.

welke zalf je wilt gebruiken maakt niet zo veel uit,kies het liefst een ongeparfumeerde

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:20

Ik heb daar ook erge last van deze winter, omdat ik constant mijn handen was om het zo hygienisch mogelijk te doen in combinatie met huisdieren en een klein kindje. Ik heb op al mijn knokkels van die wondjes en die prikken als een gek. Boos! Ben ook nog op zoek naar een goede créme.
Veel van die creme's geven zo'n vettig gevoel, wat ik erg vervelend vind..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:33

Het vette is juist de bescherming. Creme's waar te veel vocht in zitten zorgen juist voor extra klachten.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:39

ellepel schreef:
ik ben schoonmaakster en zit dus veel met mijn handen in het water Knipoog
water weekt de natuurlijke vetlaag van je handen af en met zulk weer als nu krijg je dan kloofjes.
klovenzalf van de apotheek werkt heel goed of glycerona creme.
als je buiten bent handschoenen aantrekken dan helpt ook je handen te beschermen.

welke zalf je wilt gebruiken maakt niet zo veel uit,kies het liefst een ongeparfumeerde

probleem heb ik dus ook. werk voor thuiszorg en zit ook veel met mijn handen in het water. en strijk ook heel veel met strookstrijkijzer(ook zo fijn voor je handen).
het bovenste laagje van mijn huid is gewoon al verdwenen.
mijn vingertoppen(zenuwen) zijn ook overgevoelig, en chagies draaien is er niet meer bij, net als krant lezen ofzo.

heb er niet echt heel erg last van. doet niet echt pijn. en ach pijn is fijn

ik smeer er niks op. heb wel gruwelijk stinkende creme gekregen van thuiszorg dat erg goed schijnt te helpen. maar gebruik het nooit.

paardrijden daarin tegen is wel erg pijnlijk. elke keer scheuren mijn vingers tot bloedens toe open. en nee mijn teugels hangen praktisch los, en ik draag handschoenen. komt gewoon omdat mijn handen zo week zijn.
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 18-12-07 13:43, in het totaal 2 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:40

ik zou het wel gaan smeren, weet je je krijgt op een gegeven moment ook echt 'oude" handen er van Knipoog
ik ben 36 maar mijn handen zien er uit alsof ze 70 zijn..
goed smeren.

klovenzalf van de apotheek is dus heel goed, zalf van DR Swaab is ook goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:41

Ik heb het ook maar door elke ochtend en avond rozenglycerine erop te smeren heb ik er geen last van Lachen Dat trekt ook snel in dus het blijft niet vettig en je handen worden er heel zacht van. Ik smeer het altijd eerst goed in en veeg mn handen dan een beetje af aan een handdoek.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-07 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:41

ellepel schreef:
ik zou het wel gaan smeren, weet je je krijgt op een gegeven moment ook echt 'oude" handen er van Knipoog
ik ben 36 maar mijn handen zien er uit alsof ze 70 zijn..
goed smeren.

klovenzalf van de apotheek is dus heel goed, zalf van DR Swaab is ook goed

al mijn vingers zijn krom, mijn nagels zijn afgekloven dus ach.... gerimpelde huid kan er ook nog wel bij...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 18:45

Oke bedankt allemaal!
Ik snap ook wel dat je dan beter handschoenen aan kunt trekken maar ik denk dat als je ze vaker gebruikt, dat je dan op een gegeven moment helemaal niet meer zonder kunt, of heb ik het nou mis?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:48

Het is geen kwestie van je handen harden tegen het weer, je bent er gewoon gevoelig voor dus moet je er rekening mee houden.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:22

Precies. Het is juist beter om wel handschoenen te gebruiken.
Ik heb er ook altijd last van en trek ook al heel snel handschoenen aan. Vooral met fietsen.

En goed smeren met een vette creme. Het is idd een vreselijk gevoel, maar wel de beste remedie. Als je het goed bijhoud, wordt het beter en heb je er uiteindelijk minder last van.
Ik gebruik ook altijd rozenglycerine, dat is niet zo vet als uierzalf en vaseline, het trekt sneller in en werkt prima.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:33

Ik had voor mijn ex vriend eens van die handcréme gekocht van de paardendrogist.nl Dat was ook speciaal voor winter/werk handen.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:42

sinds ik eigen pony's heb en 's winters af en toe ijs uit hun waterbak moet halen heb ik nooit meer last gehad van winterhanden. ook draag ik nooit handschoenen en gebruik ik zelden handcreme oid. handen wassen doe ik een paar keer per dag en nee ik heb mijn droge handen of oude wijven klauwen Clown maar gewone zachte vrouwenhandjes Lachen

dus lekker in het ijs zetten Tong uitsteken

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:46

Mijn vriend heeft hele kloven van ruwe handen, echt helemaal kapot.
Ik ga ze nu regelmatig insmeren met vaseline want het helpt echt goed Haha!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:50

mieske schreef:
Ik heb daar ook erge last van deze winter, omdat ik constant mijn handen was om het zo hygienisch mogelijk te doen in combinatie met huisdieren en een klein kindje. Ik heb op al mijn knokkels van die wondjes en die prikken als een gek. Boos! Ben ook nog op zoek naar een goede créme.
Veel van die creme's geven zo'n vettig gevoel, wat ik erg vervelend vind..

Ik heb zelf ook handcreme van Dove, de herstellende nachtcreme, donker blauwe tube..
Eigenlijk alleen voor als ik echt droge handen heb, en niet voor dagelijks gebruik, en ook niet voor in de nacht, maar gewoon als ik het even nodig heb.. als ik op stal ben geweest en vaak mijn handen heb gewassen of zo..
Dat is wat mij betreft de enige creme die ik fijn vind voor mijn handen.
De creme trekt er in, en geeft geen vettig gevoel!!

Ik merk overigens wel, dat ik steeds minder vaak droge handen heb.. terwijl ik geen handschoenen draag.. of die creme daar een aandeel in heeft...???!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:46

Vaak je handen wassen droogt wel degelijk uit, ik zal sowieso iets van een handcreme erop smeren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:53

Ik heb er ook erg last van, vooral met kouder weer.

Zo veel mogelijk handschoenen dragen en zo min mogelijk in water en sop scheelt wel, maar is niet altijd mogelijk jammer genoeg...

Ik smeer mijn handen veel in met van die dunne uiercreme ipv met handcreme enzo, als het echt erg is 's avonds voor het naar bed gaan met vaseline.
Dat werkt best goed.