Ik heb een twin block beugel (boven en onder) en die moet ik dag en nacht in, ik zei al tegen de orthodontist dat ik er alleen 'snachts mee wil zitten, en niet overdags. Dat vond hij wel jammer, maar beter iets dan niets.
nou is me niet verteld hoelang ik er aan vast zit, maar het zorgt er alleen voor dat mijn onderkaak naar voren komt te staan, pas later krijg ik een beugel dat mijn schots en scheve tanden recht komen te staan..
ik schaam me echt voor die tanden, ik heb liever dat ik tot kort met een overbeetje loop dan dat ik nog langer met die scheve tanden zit.
Verder vind ik dat ding gewoon een ramp, ik kan er niet aan wennen om er mee te praten.
Zowieso schaamde ik me ervoor, en heb 'sochtends super veel honger soms, maar ik kan tot de middag niet eten omdat mijn hele kaak en tanden als het ware ''verkrampt'' zijn.
De eerste dagen maakte het niet uit, maar na 2 maanden begon het me toch echt te irriteren, heb hem nu onderhand al weer ruim een half jaar denk ik zo. Volgens de orthodontist hoort het, maar ik vind het niet echt normaal..
Hierdoor heb ik hem nu al een hele tijd niet gedragen..
wat moet ik doen? doorgaan of niet? Ik vind die orthodontist wel aardig maar aan de andere kant wil ik ook een keuze kunnen maken, laat nog liever een paar tanden trekken voor ''ruimte'' dan dat ik nog super veel langer met zo'n schandalig gebit loop.
Ik vind dus die scheve tanden het ergst, en wat moet ik doen hiermee?
ik hoop op een reactie, bedankt voor het lezen van dit topic.
mvg, Patricia