Erg pijnelijke spieren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Erg pijnelijke spieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 17:57

Hallo bokkers,

Laatete tijden heb ik echt heel erg pijn in mijn rug en benen.
Het is een soort hele erge spierpijn, en stijfheid. Ook ben ik heel erg moe.
Ik heb het al een aantal wekene en ik zie het niet meer als spierpijn.. Dat duurt volgens mij maar een paar dagen..

Weet iemand wat ik er tegen kan doen?

Mijn huisarts zegt dat het aan het overgewicht ligt, ik ben bezig met een traject voor een maagverkleining omdat na alle diëten weliswaar uiteindelijk alleen maar ben aangekomen Verdrietig

Iemand tips? (Ik heb ook al geprobeert om bijvoorbeeld in bad te gaan maar dat helpt echt niet).

Liefs van Paulien.

ankem

Re: Erg pijnelijke spieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:05

Ik heb een jaar lang met dergelijke klachten gelopen. Ze zijn ontstaan door een ziekte. Die ziekte is opgelost, maar de spierklachten bleven. Ik heb nu een paar acupunctuur behandelingen ondergaan en die klacht is in ieder geval een stuk minder geworden.

CM_

Re: Erg pijnelijke spieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:09

veel wandelen,
zwemmen, dingen die niet al te intensief zijn,
maar toch voor calorieverbranding zorgen, en door de beweging worden de afvalstoffen in de spieren beter afgevoerd.

wij zijn geen dokter,
als je zelf denkt dat het een andere oorzaak heeft, dan zou ik naar de dokter gaan en vragen om nader onderzoek, een bloedtest laten doen, kijken of er apart hoge of juist lage waardes uit komen,
geeft jezelf meer gemoedsrust

maar als je zelf al aangeeft dat je overgewicht hebt, en hier dusdanig last van hebt, zou ik zeker overwegen om dagelijks minimaal een half uur , liefst 2 x een half uur te gaan wandelen en zwemmen