Ik ben nu 32 weken zwanger. Ik heb al een flinke buik en die zit vaak behoorlijk in de weg.
Bukken, tillen, opstrooien, vegen of scheppen... Het gaat allemaal niet zo makkelijk meer. Mijn buik zit dan toch wel vervelend in de weg.
En laat dit nou net weer een periode zijn dat ik juist zo veel wil doen! (Nesteldrang heet dat toch

Alles moet schoon gemaakt en opgeruimd worden. En dan niet later... Nee, nu!

'S nachts als ik weer eens niet kan slapen, dan ga ik nadenken. Nadenken over wat ik allemaal gedaan wil hebben en dus ook de volgende dag ga en wil doen! Want 's nachts voel ik me kip lekker! Geen pijn en geen ongemakken. Niets!
En dan wordt ik de volgende ochtend wakker... en voel me alsof ik overreden ben door een vrachtwagen! Probeer uit bed te komen maar voel al gauw dat mijn onderrug daar héél anders over denkt. Ik strompel naar beneden en voel een enorme druk en pijn "aan de onderkant". En kind! Haal alsjeblieft je voeten uit mijn ribben weg!
Ik ga gauw op de bank zitten en smeek mijn man om een bakje thee... Zo was de dag niet bedoeld!
En dan na een uurtje gaat het beter! Hé?!? Lukt het me om toch nog wat te doen vandaag...?
Ik ga eerst maar eens buiten de troep een beetje opruimen. Het leegstaande konijnenhok aan kant maken en het rennetje er voor weghalen en opruimen.
En dan bedenk ik me dat de stallen helemaal leeg moeten, de 2 varkentjes een schoon hok moeten hebben en buiten het poep weggehaald moet worden, het kippenhok moet geveegt worden, dat de zijdehoen hanen weer terug naar buiten toe kunnen, de 2 stallen waar enkele konijnen lopen schoongemaakt, aangeveegd en verschoond moeten worden en dat de zijdehoen hennetjes ook even een schone stal moeten hebben.
Dan erger ik me dat deze nog steeds niet naar buiten toe kunnen en bedenk dus dat er makkelijk even een hekje gemaakt kan worden zodat ze toch naar buiten kunnen.
En dan zie ik tot mijn schrik dat er van de 3 nieuwe hennetjes, die ik bij een "ervaren" handelaar heb gekocht(!), dat er gewoon 2 hanen tussen zitten!
G*dv*r de G*dv*r!
En ik had al 4 hanen, daarom moet ik er juist hennetjes bij hebben!
(Toevallig iemand interesse http://dieren.marktplaats.nl/pluimvee/1 ... ind=6&fs=1

Maar aan het eind van de middag is met hulp van mijn man (Wattt! Moeten de kippen en konijnen óók gedaan worden?!?) alles gedaan.
En ik voel me gebroken!!! Ik plof op de bank en besluit er niet meer vanaf te komen voor vanavond.
Dan komt mijn schoonvader thuis en ik vraag hem gelijk of hij van de week even de Iveco mee kan nemen zodat de platen achter weggeruimd kunnen worden en oja er moet hooi gekocht worden... En die ga ik toch écht niet tillen

Maar wat ik dus wilde weten is of er nog meer zwangere zijn die zo veel gedaan willen hebben en die het eigenlijk niet meer kunnen...?