Wie heeft er ervaring met reuma in je nek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nancyimka

Wie heeft er ervaring met reuma in je nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 13:13

Hallo,

Ik ben mijn leven lang al bekend met reumatoide artritis. Nu heb ik de laatste tijd al erg pijn mijn nek. Eerst dacht ik dat het gewoon spierpijn was maar laatste tijd voelt het helemaal niet meer als spierpijn. Nu word ik geopereerd en vroeg de reumatoloog of er ook al foto's van mijn nek gemaakt zijn omdat ze bij reumapatienten ook nog wel eens daar reuma aantreffen. Ik heb afgelopen week laten kijken maar ze zei dat er niks was. Maar ik heb toch niet voor niks pijn daar...?

Wie heeft er ervaring mee? Ze kunnen mij nu geen reumaremmers geven omdat er een operatie aan zit te komen en ik de medicijnen niet verdraag.
Mijn pols en elleboog willen ze gaan inspuiten maar hoe zit het dan met mijn nek?

Groetjes nancy

darwin

Re: Wie heeft er ervaring met reuma in je nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:44

Wat heb je nu voor medicijnen ?

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 00:08

Ik slik nu 4 tot 5 tramadol tabletten van 50 mg
2x 75 mg indomectacine
zonodig 6 paracetamol met codeine
Een maagbeschermer en savonds een slaappil omdat ik niet meer slapen kan van de pijn word er gek van Huilen

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:23

Kun je niet vragen of je andere medicijnen kan krijgen.
Ik gebruik op dit moment Enbrell en Metotrexaat , allebei injecties, en die werken super.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:15

met je nek moet je wel mee oppassen. Het kan bij RA zo zijn dat de banden daar wat zwakker worden, waardoor je instabiel kan raken in je nek. Ik zou je pijn voor de zekerheid even aankaarten, en evt naar de fysiotherapeut. Als je daar echt instabiel bent, ben je verder van huis Knipoog

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 13:24

darwin schreef:
Kun je niet vragen of je andere medicijnen kan krijgen.
Ik gebruik op dit moment Enbrell en Metotrexaat , allebei injecties, en die werken super.

Metheorexaat heb ik altijd gespoten maar ik kon het niet verdragen werd er echt broerd van. Ik slik tegen de reuma nu niks. En aangezien ik straks geopereerd ga worden wil ze mij ook geen nieuwe medicijnen geven omdat ik veel niet verdraag.

Citaat:
met je nek moet je wel mee oppassen. Het kan bij RA zo zijn dat de banden daar wat zwakker worden, waardoor je instabiel kan raken in je nek. Ik zou je pijn voor de zekerheid even aankaarten, en evt naar de fysiotherapeut. Als je daar echt instabiel bent, ben je verder van huis
met je nek moet je wel mee oppassen. Het kan bij RA zo zijn dat de banden daar wat zwakker worden, waardoor je instabiel kan raken in je nek. Ik zou je pijn voor de zekerheid even aankaarten, en evt naar de fysiotherapeut. Als je daar echt instabiel bent, ben je verder van huis Knipoog

Mijn fysio zegt dat ra in je nek zich anders uit. Ik heb het ook al in het ziekenhuis gezegt maar ze zei er weinig van Verward Zit er dan ook hard over te denken om naar het radboud helemaal over te stappen ook voor de reuma het nadeel is alleen dat ik zo lang onderweg ben heen en terug!