Ik heb al sinds mijn eerste levens jaar reuma. Jeugdreuma om precies te zijn. Ik ben nu 25 jaar en mijn enkels en knieen zijn helemaal op en versleten. Mijn knieen worden vervangen, maar helaas zijn mijn enkels zo ver weg dat daar niks meer aan te doen is deze kunnen ze dus alleen nog maar vast zetten. Dit door middel van de botten aan elkaar vast te maken.
Ik vroeg mij af of hier ervaring mee was? Hoe is je leven na zo'n operatie. Een weg terug is er nooit meer. Wat nu? Kan je er nog mee paardrijden? Is de pijn helemaal weg of blijft dit toch voor een deel? Is het lopen gemakkelijk, ik kan nu bijna niet lopen van de pijn. Maar straks als ze vast zitten hoe is het dan je kan niet meer afwikkelen hoe zit het als je bijvoorbeeld snachts snel naar de wc moet je gaat niet heel je schoenen aan doen met afwikkel er onder kan je dan wel of niet lopen.
Dit houdt mij best wel bezig.....
Een enkel prothese is helaas niet meer mogenlijk omdat mijn enkel daarvoor dus te slecht voor is. Dan zou een van de twee bewegingen die je enkel maakt goed moeten zijn en dat zijn ze allebij niet meer