Alweer adertje in oog gesprongen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Alweer adertje in oog gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 12:12

Ik keek net in de spiegel en zag dat er weer een adertje in mijn oog is gesprongen.
Tot een half jaar terug heb ik dit nooit gehad.
Een half jaar geleden was de 1e keer.
Volgens de opticien kon het geen kwaad, kon het eraan liggen dat mijn lenzen oud waren. ik heb half jaar lenzen en kreeg gelijk nieuwe mee.
Nu, 5 maanden later, heb ik het weer. Zelfde oog, ongeveer dezelfde plek.
Precies waar de rand van mijn lens zit. Het is geen grote vlek ofzo, maar je ziet het duidelijk zitten.
Nou moet ik over een paar weken weer nieuwe lenzen, en dan wil ik gelijk mijn oogdruk even laten meten.
Maar hoe zou ik dit kunnen voorkomen? En waardoor ontstaat het eigenlijk? Het is niet van plotselingen druk (hoesten of niezen bijvoorbeeld), maar het gebeurt ineens.

Van het weekend maar even mijn bril op, want het irriteert een beetje, waarschijnlijk omdat het op de rand van mijn lens zit.

Pytje

Re: Alweer adertje in oog gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:17

heeft je bloeddruk daar ook niet mee te maken? Weet het niet 100% zeker, maar er staat me iets van bij. kan ook gewoon heel onschuldig zijn, ik heb het wel eens als het warm is buiten.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:17

Is het niet zo dat je ogen te weinig zuurstof krijgen en er een soort van vasculatie aan het optreden is?
Ik had het ook dat mijn ogen overmatige adertjes gingen vormen en dat kwam omdat ik mijn lenzen te lang op een dag inhad en er dus te weinig zuurstof bij kwam.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 12:20

Pytje: dat kan ik ook nog wel eens op laten meten. Al is het maar voor de zekerheid. Hoge bloeddruk zit in de familie. Alhoewel ik altijd last had van een te lage bloeddruk. Maar het is nu wel een jaar of 2 geleden dat het voor het laatst is gementen.

Hermesdeux: ik heb mijn lenzen de hele dag in. Van 's ochtends 7 uur t/m ik naar bed ga. Tussen 10 en 11 uur 's avonds. En soms een dag mijn bril op. Dus dat zou wel eens kunnen. Zal ik eens bij de opticien vragen Ja
verder draag ik zelden make-up. Hooguit soms mascara en dan van dat spul voor gevoelige ogen en lensdragers Haha!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:22

dan kan dat iig geen kwaad. kan zijn dat hij nu weer normaal/hoog is (bij mij was hij een aantal jaar terug 70 om 40 en nu 130 om 70.... rara)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:23

Zijn maandlenzen geen optie voor je?
Omdat je het nu bijna steeds aan het einde van deze hebt?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 12:24

2 jaar terug had ik 100 om 80.
Daarvoor zat ik meestal op 90 om 70.
Dus hij is wel aan het stijgen gegaan. Volgens de huisarts door verandering van pil en dat schijnt normaal te zijn.
Maar het is misschien wel goed om het weer eens op te alten meten.

RK: heb ik ook al aan zitten denken. Of een ander soort lenzen misschien, van ander materiaal.
Vorige keer was de 1e keer, maar nu het weer gebeurt is het wel heel toevallig Knipoog

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:25

er bestaan nu wel extreem luchtdoorlatende lenzen, waar je ook mee schijnt te kunnen slapen. Als je die dan neemt, en er niet mee slaapt... lijkt mij dat ze iig genoeg zuurstof krijgen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 12:26

Pytje: klopt, maar dat is maar tot een bepaalde sterkte. Ik meen t/m -5.0
En daar zit ik natuurlijk weer boven Haha!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:27

oww. jemig haha lastig zeg. Heb je wel goede ogen Tong uitsteken zijn weinig mensen die er door kunnen zien