mijn vader is ziek!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denbine

mijn vader is ziek!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:43

Nadat mijn vader al meer dan een jaar rondliep met enorm veel pijn en
meer dan 30 kg is afgevallen.
Zijn we erachter dat hij alvleesklierkanker heeft Huilen
Het ziet er niet goed uit, maar het is nog wachten op de uitslagen.
Hij ligt nu bijna een week in het ziekenhuis en geen idee hoe het er verder uit gaat zien. Enige dat gezegd is dat het er niet goed uit ziet.

Mijn vader sliep sinds een jaar maar 2 uur per nacht, kon niet eten omdat het vreselijk zeer deed.
Ook zag hij vaak geel.
De arts zei tot een maand geleden nog of het niet"tussen ze oren zat"
Hij is naar het Anthonie van leeuwenhoek gegaan, omdat zijn ouders op jonge leeftijd aan kanker zijn gestorven (hij wilde het zeker weten).
Daar werd gezegd meneer maak u niet druk, weet u hoeveel zo een onderzoek kost?!
Maar vorige week trok hij het niet meer, de arts had geen tijd voor hem maar we zijn gegaan.
Hij schrok enorm toen hij mijn vader zo geel zag en meteen doorgestuurd naar zwolle.
Daar een echo en ja hoor......tumor in de alvleesklier!!!
Al die tijd darm onderzoeken en buik....er zat altijd veel gal in de maag maar ze zeiden dat dat kwam omdat hij weinig ad. (deed vier dagen op 1 cup a soup).
Ze hebben een scan gemaakt een paar maanden terug .....een botscan .....
Om een echo vaak gevraagd maar nooit gekregen.......
nu is het waarschijnlijk te laat!!!!

Ik wil nu ook graag stappen tegen de artsen onder nemen
Niet omdat ik me verdriet wil botvieren, maar omdat mijn vader onmenselijk is behandelt!!!
.....iemand enig idee waar ik moet beginnen???

Happinez

Re: mijn vader is ziek!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:49

Heel veel sterkte, het zal een moeilijke tijd worden/ zijn.

Met stappen ondernemen zou ik nog even wachten , tot je misschien wat meer weet..

Zwolle is trouwens wel een goed ziekenhuis, mijn vader heeft daar ook gelegen met deze rot ziekte.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:51

Oh meissie wat vreselijk voor jullie...
Ik hoop dat je vader er toch nog bovenop krabbelt..
Heel veel sterkte gewenst. Ach gut

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:51

Oow meis wat erg. Bloos!
ik wert er even helemaal stil van!
Maar mischien moeten jullie inderdaat iets tegen die dokter beginnen.
Maarja waar begin je.. en heb je hele goede bewijzen?
Heel veel sterkte voor jou en iedereenY;(, hopen dat het nog niet te laat is.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:52

jackgirl schreef:
Heel veel sterkte, het zal een moeilijke tijd worden/ zijn.

Met stappen ondernemen zou ik nog even wachten , tot je misschien wat meer weet..

Zwolle is trouwens wel een goed ziekenhuis, mijn vader heeft daar ook gelegen met deze rot ziekte.

Ik ben nu ook nog niet van plan het direct te doen, weet dat mijn moeder het graag wil maar die zal de kracht er niet voor hebben denk ik, vandaar dat ik het op den duur wil gaan doen!

Hoe is het jullie vergaan in de familie.....
wij praten er niet veel over, maar je merkt dat iedereen bang is.
Ik ben stapel op me pa...echt papas kindje...
Vind het steeds moeilijker naar hem toe te gaan........

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:00

Jeetje, wat een vreselijk bericht!! =(.
Heel de familie en jij sterkte, blijft sterk en zoek steun bij elkaar Lovers

Echt heel veel sterkte! (K)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:03

Je hele wereld staat even op zijn kop op het moment dat je het hoord.
Ik praate er met mijn moeder wel over , mijn vader is niet zo'n prater en was zelf ook vrij nuchter eronder waardoor het toch "makkerlijker" was.
De eerste tijd leefde we in een soort roes.
Het klinkt raar maar op ten duur werd ons leven "normaal " , Natuurlijk is dat niet zo want alles is over hoop gegooit.. maar het ziekenhuis in en uit werd iets wat bij ons leven hoorde.
Gelukkig is mijn vader na heel wat tegenslagen en een hoop onzeker periodes nu aan het herstellen.
En is alles onder controle.

Hij heeft voordat de ziekte werd ondekt ook eerst op een ander ziekenhuis gelopen met klachten en dat duurde en duurde maar, maar toen hij naar zwolle ging is alles in een sneltrein vaart gegaan en hebben ze hem super geholpen.
Wij zelf zijn goed te spreken over Zwolle.
Ik hoop dat er voor jou vader ook nog iets te doen valt !

Onthoud 1 ding , geef nooit de moed op en blijf positief !
Ook als het slecht gaat.
Dat heeft ons er doorheen gesleept..

Mocht je nog vragen hebben , ofzo .. je kan me altijd aanspreken/ pben

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:05

Vond het trouwens net zoals jij ook moeilijk om heen te gaan af en toe, zeker toen je het echt ging zien.
Maar gewoon gaan , weet zeker dat het hem goed doet.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:23

Ongeloofelijk dat ze hem hier zo lang mee door hebben laten lopen; hij zag geel, en at bijna niets, echt ongeloofelijk .
Hopelijk komt het goed en sterkte.

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:31

Mijn vader heeft het ook gehad. Goh, wat een grof gezegde kloteperiode. Nadat het langzamerhand steeds beter leek te gaan, was er weer een terugslag. Hij had lymfeklierkanker. Daar is hij inmiddels van aan het herstellen. Helaas gaat het weer niet goed en wordt hij 21 december weer gescant. We zijn nu al zeven jaar bezig, maar probeer altijd de plusjes te tellen, het is echt niet makkelijk.

Maar als het gaat om ziekenhuis bezoeken weten wij precies hoe het eraan toe gaat.

In ieder geval, succes, en veel sterkte! Lachen

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:36

Goh meid wat een ellende allemaal, wat jammer dat ze je vader niet meteen serieus hebben genomen, met dit soort dingen speelt tijd een grote rol. Heel veel sterkte gewenst!

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 21:11

Hebben vandaag te horen gekregen dat de tumor 8cm bij 3cm is en in de bloedvaten zit.
Er is geen hoop meer en heeft nog een paar maanden!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:14

Jee meid wat erg, ik weet wat je doormaakt. Mijn moeder is momenteel ook ziek en zal waarschijnlijk niet meer genezen. Vorige week hoorden we dat mijn vader te veel witte bloedlichaampjes heeft wat een onschuldige infectie kan zijn maar ook leukemie.
Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 21:48

ProudJustify schreef:
Jee meid wat erg, ik weet wat je doormaakt. Mijn moeder is momenteel ook ziek en zal waarschijnlijk niet meer genezen. Vorige week hoorden we dat mijn vader te veel witte bloedlichaampjes heeft wat een onschuldige infectie kan zijn maar ook leukemie.

Dank je wel!!! En jij ook heel veel sterkte voor al je familie en vrienden om jullie heen!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:00

Jee wat een rotnieuws meid... Veel sterkte.

Eén tip: ga op dit moment niet teveel denken aan waarom hebben ze niet dit of dat gedaan. Het veranderd niets aan de situatie en je kunt je energie nu echt beter gebruiken. Ik begrijp dat je heel erg boos bent maar je wint er niets mee als je iemand de schuld kunt geven. Het blijft een oneerlijke rotziekte.

Mijn vader is afgelopen april/mei naar de huisarts geweest omdat hij telkens benauwd was en een vervelend hoestje had. Hij gaat niet zo gauw naar de dokter maar nu maakte hij zich wel zorgen. Nou er was een vervangende huisarts en die heeft naar zijn longen geluisterd enzo maar die zei letterlijk: nou een longfoto is niet nodig want dan hoorde je wel andere geluiden. Nou mijn vader opgelucht want hij maakte zich toch wel zorgen.
Maar eind mei/begin juni kreeg hij ineens erg last van zijn ribben na het hoesten. Weer naar huisarts, dit keer eigen huisarts en die dacht dat er een tussenribspier gescheurd was door het hoesten, en dit kon wel een paar weken duren. Nog diezelfde week hoestte mijn vader bloed op en toen heeft de huisarts hem direct doorverwezen naar het ziekenhuis. Nou ja meteen na de longfoto werd duidelijk dat het helemaal fout zat. 27 juni hebben we definitief de uitslagen gekregen dat het helemaal uitgezaaid was en dat er niets aan te doen was, wel nog chemo geprobeerd om te rekken maar ook dat mocht niet baten. 25 augustus is mijn vader overleden op 53-jarige leeftijd.....

Echt het is voor ons ook nog zo onvoorstelbaar en onwerkelijk. Je hebt echt zoiets van dit kan niet, ik kan niet zonder mijn vader.
Maar ook de gedachten van waarom hebben ze niet eerder wat gedaan etc. Echter ik ben er inmiddels voor mezelf wel uit dat ik daar mijn energie niet meer aan wil verspillen, het veranderd de situatie toch niet.

Maar goed nogmaals heel veel sterkte en ik duim dat het met jouw vader allemaal beter verloopt!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:05

Jeetje meis, wat erg!!! Ach gut Kan me voorstellen dat je boos bent op de artsen, helemaal terecht! Maar ik denk dat je je energie en tijd nu beter kan steken in je vader, om nog zo'n goed mogelijke tijd samen te hebben.

Heel erg veel sterkte!! Het is en blijft een rotziekte, dat zie ik elke dag weer...

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 14:37

Ben nu ook van plan al mijn energie aan mijn vader te geven.
Het idee dat hij mijn dochtertje niet ziet opgroeien is niet te verwoorden.

Iedereen Bedankt!

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:47

Meid wat rot voor je.
Hopenlijk zijn ze niet te laat en komt hij er weer boven op.

Ik denk zelf trouwens niet dat het veel zin heeft om het ziekenhuis aan te kalgen of wat dan ook.
Wij hebben dit denk 8 jaar gelden mee gemaakt.
Een oom van mij klachten ook heel lang om een pijn in zijn buik.
Elke keer werd hij weer naar huis gestuurt.
Op een gevenen momet was mijn oma (moeder van mijn oma) het helemaal spuig zat en heeft toen ge eist dat ze iets gingen doen.
Dus hadden ze bij het zieken huis besloten om mijn oom toch maar eens open te maken.
Toen ze dat deden.
Kwamen ze er achter dat hij een vlees etende bact had.
Bijna al zijn organen waren aan getast.
Mijn oom heeft het maar kantje boort gered.
Wij waren ook woest op het zieken huis.
We kregen nog geen eens een exus er voor.
Helemaal niets.
3 jaar later was het weer raak.
Mijn oom klachten over pijn in zijn borst.
En ook dit keer werd hij gewoon elke keer weer naar huis gestuurt.
Ach zeiden gaat wel over.
O ja dat ging zeker 2 dagen na dat hij voor de laaste keer bij het ziekenhuis was geweest vond mijn oma hem dood in zijn stoel voor de tv.
Ja en bedankt zullen we dan maar denken.
Wij hebben toen de dood zaak laten uit laten zoeken.
Kwam een hele boel uit en uit eindelijk was het dus de schuld van het ziekenhuis.
En zelf toen nog geen exus of niets.
Helmaal niet.
We hebben het ziekenhuis aangeklaad 5 jaar gelden.
En nog steeds niets.
Geen brief of wat dan ook helemaal niets.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:55

denbine schreef:
ProudJustify schreef:

Dank je wel!!! En jij ook heel veel sterkte voor al je familie en vrienden om jullie heen!

Dank je wel.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:24

Wat een afschuwelijk bericht... ik wens je heel veel sterkte!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:33

Hey meid, wat afschuwelijk en wat pleit het weer voor ontzettend sociaal zwakbegaafde begeleidingsnivo van de artsen! Boos!
stelltje lompe boeren Misselijk (en ik word echt misselijk van mensen die beweren dat dat komt door tekort aan personeel; het heeft vaak met een bepaade mentaliteit te maken. Sommige artsen zouden zich moeten doodschamen).

Ze houden mekaar echter het hand boven het hoofd, dus ik denk dat je weinig kans maakt hier iets tegen te kunnen doen. Ach gut

Praktisch gezien zou ik zeggen: probeer assertiever te zijn, ook voor je pa, schrijf alles op wat de artsen zeggen, laat je niet indoctrineren door dure woorden en probeer zoveel mogelijk te vragen vanaf nu. Schroom niet, het gaat om je vader. Knipoog

Helaas ken ik je gevoel. Verdrietig

Mijn vader heeft nu ook kanker, was er op tijd bij, maar gelukkig zijn we gezegend met een fijne arts en zijn we thuis verbaal vrij sterk. Dat helpt iets...
Ze zijn er ook vast in dat ziekenhuis, probeer die te vinden en schroom niet om daarmee om de tafel te gaan zitten.

Sterkte!!!!