zo'n ontzettende tandpijn (na het eten van een snoepje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

zo'n ontzettende tandpijn (na het eten van een snoepje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 21:44

Ik heb (niet altijd) als ik een snoepje eet (of chocola) soms óntzettende tandpijn, kiespijn eigenlijk (maar dat is geloof ik hetzelfde? Tong uitsteken ) maar m'n tandarts (waar ik onlangs nog was) beweert dat ik geen gaatjes oid heb. Alleen héle héle kleintjes die alleen te zien zijn door de foto's en waar niks aan te doen valt maar die worden vanzelf weer goed.

Iemand die dit ook heeft? en/of iemand die weet hoe het komt. Alvast bedankt!

Schimmelig

Re: zo'n ontzettende tandpijn (na het eten van een snoepje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:46

Een gaatje dat vanzelf weer 'goed' wordt? Ik zou maar snel op zoek gaan naar een andere tandarts Tong uitsteken

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 21:48

dat die zich reminaliseren ofzo

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:01

Het kan ook zijn dat je gevoelige tanden hebt, net als met warm en koud, soms heb je daar dan ook last van met een snoepje ofzo.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:09

Is het steeds dezelfde tand?Misschien is er iets afgebroken bij het eten van een snoepje?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 22:20

gewoon altijd m'n kiezen? welke kant oid maakt niet uit. Iets afgebroken niet lijkt me dát had de tandarts toch wel gezien hoop ik!

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:26

Ik heb het ook HEEL erg met chocola.
Je kan proberen om met tandpasta te poetsen voor gevoelige tanden zoals sensodyne.
Ik ben erachter gekomen dat ik in mn slaap tanden knars, en dat kan het ook verklaren.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 00:07

Ik heb dat ook met sommige zoete dingen dat ik het voel dat er suiker in zit, en dat is ook niet echt een lekker gevoel. Maar ook ik heb geen gaatjes gewoon gevoelige tanden denk ik. Er zijn veel tandpasta's die zeggen dat ze er iets aan doen, maar of het werkt?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 00:13

Ik heb precies hetzelfde! Je gaat door de grond dan.
Mijn tandarts houd ook vol dat ik geen gaatjes heb, wat ik eerst niet geloofde, want het doet zo'n pijn he!

Maar hij heeft wel gevonden dat mijn tandvlees heel erg gevoelig is. En precies daar, waar het tandvlees tegen de tanden komt, gaat het tekeer als ik zoet eet.
Afijn, ik heb nu tandpasta voor gevoelige tanden, van Elmex. En 1x in de week behandel ik met de gel van Elmex, dit werkt echt goed, het is al echt een stuk minder. Die gel van Elmex kun je alleen bij de apotheek halen, tenminste hier.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 03:11

Schimmelig schreef:
Een gaatje dat vanzelf weer 'goed' wordt? Ik zou maar snel op zoek gaan naar een andere tandarts Tong uitsteken

Dat mag een wonder heten als dat gebeurt dat dat zo weer goed komt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 07:06

en toch is het wel waar hoor Knipoog
het glazuur van je tanden hersteld zich namelijk doormiddel van fluoride in tandpasta

Citaat:
Fluoride helpt het glazuur herstellen van de zuurstoten, en daarom wordt het vaak aan tandpasta’s toegevoegd. Fluoride maakt tandglazuur harder en minder goed oplosbaar in zuur. Spoelen met fluoride na een zuuraanval heeft weinig effect, omdat het zuur dan al zijn ontkalkende uitwerking heeft gehad. Je kunt beter vooraf spoelen. Fluoride heeft twee à drie minuten nodig voordat het werkt. Vandaar dat je ten minste twee minuten moet poetsen

goed poetsen zal dus wel helpen tegen je pijn in je tanden?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:54

Dat hoeft dus niet, want pijn kan verschillende oorzaken hebben. Goed poetsen met gewone tandpasta werd er bij mij niet beter op.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:45

GamblersCup schreef:
Ik heb precies hetzelfde! Je gaat door de grond dan.
Mijn tandarts houd ook vol dat ik geen gaatjes heb, wat ik eerst niet geloofde, want het doet zo'n pijn he!

Ja, hier ook precies hetzelfde!!
Oh men dat doet pijn dan! Ik heb het altijd of links of rechts onder bij mn hoektanden. Lang niet altijd maar als het begint (meestal bij chocolade) dan is er maar 1 remedie en dat is met mn mond onder de koude kraan te gaan hangen dat het zo koud wordt dat de pijn afneemt. Voor die avond heb ik het dan ook wel afgeleerd om nog een snoepje te eten!
Maar ook ik heb het verteld aan mn tandarts en die vertelde ook dat ik geen gaatjes heb en dat dit wel normaal is. Nou ik vind het eigenlijk niet normaal omdat ik eigenlijk niemand kende die ook door een snoepje zoveel pijn kan krijgen Tong uitsteken
Ik heb het trouwens al wel een aantal jaar en het komt niet vaker voor dus ik geloof nu wel dat het geen gaatje is maar toch ik zou wel willen weten hoe je dat kunt voorkomen of wat je het beste kunt doen als het opeens weer zo'n pijn doet!
Ik heb trouwens ook enorm gevoelige tanden voor koud en warm. Frietjes met sla samen kan ik namelijk al niet eten bijvoorbeeld. Ik las hier dat anderen ook gevoelige tanden hadden die ook zo'n pijn hebben soms, heeft die gevoeligheid hier ook mee te maken dan misschien?

Edit: dit topic heeft me er aan herinnerd dat ik maar eens een afspraak weer moest maken bij de tandarts dus dat heb ik net maar gedaan Clown Kan ik het nog een keer vragen haha Tong uitsteken

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:14

Ik heb idd hetzelfde en dat is eigenlijk een beetje waarom ik nooit snoep eet. Zoete dingen, ik ga er van kapot. Brr. Als ik er alleen al aan denk krijg ik een rot gevoel. Haha!
Ook met warm en koud idd, dat kan ik ook absoluut niet. Dan ga ik ook kapot van de pijn.
Is idd gewoon normaal bij gevoelige tanden.
Ik poets ook met tandpasta voor gevoelige tanden en het wordt wel minder, maar ik denk niet dat het nog echt weg gaat.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 21:05

met warm en koud (ijsjes ofzo) heb ik ook zo'n tjah hoe zeg ik dat 'rottig' gevoel?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:00

Ik heb het altijd als ik heel van die schuimpjes-snoepjes gegeten heb. Gaan een paar tanden ontzettend pijn doen. Soms ook wel paar dagen lang. Ik denk dan altijd aan gaatjes maar dat is het dan niet. Is wel heel raar.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:03

ik heb het ook weleens maar niet heel vaak...ook soms na een appel ofzo

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:58

Ik heb het heel soms, maar bijna nooit.
En gaatjes kunnen zichzelf wel herstellen hoor, is bij mij gebeurt!
Ik had een klein plekje op mijn tand, de tandarts zag het en zei dat dat een gaatje was dat uit zichzelf dicht was gegaan. Natuurlijk had de tandarts er wel iets aan gedaan maar het kán wel!

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:37

Ik heb het ook.. De ene keer erger dan de andere keer.. Maar het is vreselijk Tong uitsteken.. Ik heb ook geen gaatjes.. Beweert mn tandarts.. maar wat is het dan?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:43

Ehm, zoals in het begin van het topic al meerdere keren geschreven is: gevoelige tanden, gevoelig tandvlees, kan van alles zijn.