Teen gebroken ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Teen gebroken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 18:40

Hallo,

Ik was net bij mijn verzorgpaard, en een ander paard beet in zijn kont...
Meteen springt ze op en beland met flinke vaart op mijn teen.
Schoen is kapot aan de zijkant, kan bijna niet lopen, het trekt vreselijk en bij iedere beweging die ik maak met mijn voet ga ik door de grond.

Hoe herken ik een gebroken teen?

Groetjes

marlies85

Re: Teen gebroken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:42

Om welke teen gaat het?
Edit:
Je komt er in elk geval met een simpel testje achter.Asdruk geven.Je drukt op de voorkant van je teen.Wanneer dat erg pijnlijk is, is het verstandig om even naar de huisarts te gaan
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 11-12-07 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 18:48

Om mijn kleine teen gaat het....

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:49

Heb dit ook gehad, toen was mijn voorvoet gebroken. Ik denk dat het sowieso verstandig is om even langs de HA te gaan!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:49

Zie mijn vorige post voor het testje om erachter komen of ie misschien gebroken is.Als ie gebroken zou zijn, doen ze er waarschijnlijk niks aan.Ze zullen hem hooguit spalken met wat tape.In elk geval veel beterschap

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:52

idd dat testje is een goede test ervoor
het kan geen kwaad even langs de eerste hulp te rijden,
een foto'tje zegt natuurlijk veel meer.
ik heb ook een keer mijn grote teen gebroken, zowee die werd meteen groen met paars !! en werd in no time twee keer zo dik
was dus ook gebroken

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 19:14

Ik heb eigenlijk geen tijd om naar de dokter tegaan, ik moet morgen werken en ze kunnen echt geen vervanging regelen....

Dat testje heb ik gedaan, dat is best gevoelig ......

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:14

Als het met dat testje erg gevoelig is, kun je beter even naar de dokter.Als hij gebroken mocht zijn, kun je wel gewoon werken, je moet er dan alleen wel voor zorgen dat je stevige (veter)schoenen draagt voor een aantal weken

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:53

ik heb het ook gehad 2 maanden terug en ben niet naar de dokter geweest (dom) ik heb er eigenlijk geen last meer van , maar van de week nieuwe puma's gekocht en daarin voel ik wel weer mijn kleine teen :S

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:58

Ik heb het een tijdje geleden ook gehad. (ook mijn kleine teen)
Ben toen ook naar de dokter geweest maar die kon er niks aan doen.
Ik moest mijn kleine teen samen tepen met mijn andere teen.
Succes ermee Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:04

sunshine schreef:
Ik heb eigenlijk geen tijd om naar de dokter tegaan, ik moet morgen werken en ze kunnen echt geen vervanging regelen....

Als het 'best gevoelig' is, is het waarschijnlijk niet gebroken. Bij een breuk zit je echt aan het plafond bij asdruk nl Knipoog

Verder zou ik voor een kleine teen niet naar de dokter gaan. Ze doen er niks aan, en het groeit vanzelf wel aan elkaar mocht het gebroken zijn. En anders gaat het vanzelf wel over Lachen Als na 2 weken de pijn niet is verminderd, kun je alsnog gaan Ja

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:11

Een flinke kneusing kan ook veel pijn doen. Misschien kleine teen aan de teen ernaast vast tapen en goede schoenen aan en voorzichtig lopen? Veel beterschap en sterkte ermee!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:03

verootjoo schreef:
sunshine schreef:

Als het 'best gevoelig' is, is het waarschijnlijk niet gebroken. Bij een breuk zit je echt aan het plafond bij asdruk nl Knipoog

Verder zou ik voor een kleine teen niet naar de dokter gaan. Ze doen er niks aan, en het groeit vanzelf wel aan elkaar mocht het gebroken zijn. En anders gaat het vanzelf wel over Lachen Als na 2 weken de pijn niet is verminderd, kun je alsnog gaan Ja

Trouwens bij een asdruk hoef je niet altijd tegen het plafond te zitten als het gebroken is Knipoog Ik heb heel wat jaren geleden mijn pink gebroken. Ik kon hem alle kanten op draaien zonder pijn. De doktoren hebbben mij toen met een zware kneusing naar huis gestuurd. 3 dagen later op valentijnsdag kreeg ik een brief: of ik terug wilde komen het was toch gebroken bij ader inzien Clown

Maar als het gebroken is doen ze meestal weinig. Wel kunnen ze zien HOE hij gebroken is en scheefgroeiing tgengaan (als hij gebroken is)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 06:54

Ondertussen ben ik net uit bed, nu heb ik echt constant pijn aan mijn teen.
Kan hem nu echt niet meer aanraken, gisteren had ik moeite om mijn schoenen aan te krijgen.
Dat wordt vandaag dus op crocs lopen...

Ik denk toch dat ik voor vandaag een afspraak ga maken bij de HA, meestal ga ik niet echt snel.
Heb ook echt wel vaker mijn tenen gestoten, maar dat was vaak na 1 dag alweer over, nu is de pijn na 1 nacht veel erger geworden.
Ohh wat baal ik hier van Verdrietig

Bedankt voor alle reacties in ieder geval !!

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 07:41

Ik heb dit net een paar weken terug gehad. Ook mijn kleine teen. Ben naar de spoedeisende geweest en daar doen ze er niks aan. Ik moest twee dagen met m'n been omhoog zitten en daarna nog rust houden. Kon na een week weer redelijk lopen en weer werken. Zorg er wel voor dat je schoenen met een stevige zool aan trekt zodat de teen bij het lopen zo weinig mogelijk meebeweegt (= erg pijnlijk)

veertjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 07:43

ik heb aan de zijkant van me voet een grote bal zitten heb gisteren een grote hek op me voet gehad,voet klapte dubbel met hek erbovenop, kan egt helemaal niks meer niet op de grond setten zachtjes ga denk zo tog even na laten kijken

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 13:08

Ik kom net van de dokter af.
Mijn teen is gebroken Verdrietig

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:12

o dat is echt balen, wat moet je nu doen?
Heb 1 keer een zware houte balk op mijn dikke teen gehad.. Te eigenwijs geweest om naar de dokter te gaan, dag erna gewoon wedstrijd gereden.. Flinke tijd last van gehad.. Maar mijn teen staat nu wel erg scheef.. Bloos..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 13:14

Hij heeft er tape omheen gedaan, meer kan hij niet doen.
Ik moet nu sterke schoenen dragen (bye bye crocs)...
Hopen dat ik in een andere schoen aan kan, gisteravond in ieder geval al niet meer...

Met 2 weken moet de pijn al ver weg zijn, 6 weken is het volledig hersteld.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:28

ai dat is balen voor je joh!Veel sterkte de komende tijd met je teen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:34

Sterkte ermee.
Heb het ook gehad, sprong op blote voeten over een slootje en met mijn kleine teen tegen een steen... Was ie verticaal helemaal doorgescheurd... alle 3 de kootjes, en zeer dat het deed...
En 2 weken later liep mevrouw door de bergen heen op vakantie, want ja je laat je vakantie niet verpesten door een gebroken teen...