Gebroken pink

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gebroken pink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:55

Hallo allemaal,

Vorige week maandag heb ik met gym mijn pink gebroken. Mijn 2e kootje is uit de kom geschoten en dan scheurt het kapsel en het kan dat er met het kapsel een botje meebreekt en dat is er bij mij gebeurd(avulsiefractuur). Ik heb net een week in het gips gezeten en nou heb ik een soort van spalkje. Nou mag ik in ieder geval 4 weken niet paardrijden en 6 weken niet gymmen. Nog meer mensen die hier ervaring mee hebben? En zou een stapritje kwaad kunnen?

Groetjes Desiree

wammesje

Re: Gebroken pink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:04

Het stapritje zelf kan natuurlijk geen kwaad, maar als je paard schrikt, je weet het nooit! dan overbelast je het weer heel snel, en ben je weer terug bij af Bloos sterkte Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:18

Ja daar heb je wel gelijk in. ik mag mijn pink niet strekken en ik kan het nou ook niet omdat dat spalkje er omheen zit.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:20

Arme jij Tong uitsteken
Ik heb het nooit gehad maar heb er wel over geleerd Clown Hopelijk is het snel weer genezen en kun je weer lekker paardrijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:21

xtostarlight schreef:
Arme jij Tong uitsteken
Ik heb het nooit gehad maar heb er wel over geleerd Clown Hopelijk is het snel weer genezen en kun je weer lekker paardrijden!

hahaha Tong uitsteken . Dankjewel. Ja hoop ook dat het snel weer beter is, naja beetje rustig aandoen maar.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:21

Als je beter bent kom met sien maar weer es deze kant uit Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:46

Dat is goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:48

Ik heb hem ook gebroken gehad Knipoog. Ik ben gewoon die dag wel gaan rijden , met een handschoentje aan met watjes erin en natuurlijk gespalkt Lachen . geen last van gehad, wel een risico natuulijk Knipoog .

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:48

Ik had het zelf ook, zes weken moest ik in het gips.
Domme ik heb er nog alles mee gedaan, ook toen het dus niet mocht.
Nu zit er een rare bult op m'n pink en kan ik hem niet heel lang achter elkaar gebruiken met bijv. typen oid.
Oftewel hou echt rust. Anders heb je er later misschien spijt van.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:01

Hahah ik zag gebroken pink staan en d8 van: Dat zal dees wel zijn Tong uitsteken.

Stappen kan geen kwaad Lachen, maar pas wel op dat je niet opeens weer pijn krijgt net als vandaag met bijles! Wat was de juf toch lief dat ze eventjes voor je ging schrijven Tong uitsteken haha

Nee maar rustig aan doen Lachen des te sneller het geneest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:04

maximee schreef:
Hahah ik zag gebroken pink staan en d8 van: Dat zal dees wel zijn Tong uitsteken.

Stappen kan geen kwaad Lachen, maar pas wel op dat je niet opeens weer pijn krijgt net als vandaag met bijles! Wat was de juf toch lief dat ze eventjes voor je ging schrijven Tong uitsteken haha

Nee maar rustig aan doen Lachen des te sneller het geneest!

Ja haha. Mijn juffie is gewoon heeeel lief Lovers . En ik had gisteren al genoeg moeten schrijven van d'r. Vork

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:05

No comment. gelukkig is het je linkerpink Knipoog

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:09

Ik zou voorlopig rustig aan doen, want voor je het weet heb je een pink die je niet meer goed kan gebruiken.

Ik heb zelf een paar jaar geleden ook mijn pink gebroken met gym. Het was met bokspringen en mijn pink sloeg dubbel op de bok. Mijn nagelafdruk stond op de rug van mijn hand. Eerst dachten we dat het gekneusd was, maar toen het er aan het eind van de dag wel erg lelijk er uit zag, zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Ze hebben het daar geprobeerd te spalken, maar dat lukte niet goed. Uiteindelijk hebben ze er een stevig drukverband omheen aangelegd, zodat ik mijn pink niet kon bewegen of stoten. Mijn moeder moest dit verband elke week verschonen en na twee maanden moest ik het verband rustig afbouwen. Als ik na drie maanden nog steeds last had, moest ik terug komen. En of ik er last van had. Dus ik terug en toen hebben ze pas foto's gemaakt. Het was wel aan elkaar gegroeid, maar er is hierbij iets niet helemaal goed gegaan. Mijn pink ziet er overigens normaal uit en voelt ook gewoon normaal, er zijn dus geen verdikkingen o.i.d. in het bot, maar mijn pink staat dus krom. Ik kan 'm niet meer strekken en helemaal buigen en ik kan er ook geen kracht mee uitoefenen (typen, iets vastpakken, o.i.d.). Dus als ik jou was zou ik er rustig mee aan doen. Het lijkt misschien maar je pink, maar het kan behoorlijk vervelend zijn als je iets vast wilt pakken en je krijgt 8 jaar na het 'ongeluk' nog steeds een flinke pijnscheut door je pink.

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:10

Ach meid, alles is nog beter dan met je hele been in het gips zitten (i.v.b met gebroken knie.)
Wat Boertjes zei, ik zal dan toch maar voorzichtig doen, het moet echt genezen. Ik heb ook een keer een zwaar gekneuste teen gehad, nooit goed rust gehouden, en ik heb er nog steeds last van. (denk dat het daarmee te maken heeft Clown )
Nou sterkte met je pinkie! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:10

Oke dnakjulliewel weer!

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:27

ik heb mijn middelvinger en ringvinger gebroken gehad en uit de kom. Alleen werden mijn vingers gespalkt en in het gips gezet. Dus rijden zat er voor mij niet in.

Maar als ik je een tip mag geven:
Wees verstandig, en ga niet rijden. Als er wat gebeurt en je belast je pink te veel kunnen de gevolgen alleen maar erger worden. Ik zou het niet doen, hoe graag je ook even wilt rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:51

Oke, dankjewel voor de reactie. Ja dat klopt ook wel. Ik zal straks als de batterij van mijn camera opgeladen is wel een paar foto's maken.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:57

Ik heb ook een keer mijn pink gebroken, maar heb daar een week mee rondgelopen voordat ik naar de dokter ben geweest (ja het bleef maar zeer doen).
Gevolg: hij is nu krom en het kootje is hardstikke dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:59

Ik heb er een dag mee rondgelopen, leraar dacht dat hij hoogstens gekneusd was. Heb mee moeten voetballen etc daarna nog gewoon haha.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:05

Sterkte! Ach gut
Ik mag denk ik ook een tijdje niet rijden en gymen,want ik zit thuis met een zwaar gekneusde voet Clown
Ik zou dat stapritje maar niet doen als ik jou was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:11

Dankjewel voor je reactie, jij ook sterkte!