Wie heeft er wel eens Botvliesontsteking gehad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellis123

Wie heeft er wel eens Botvliesontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 16:21

Vorig jaar had een heel lief klasgenootje mij een harde trap tegen mijn scheenbeen gegeven
er kwam een vreselijke grote en blauwe bult op , nog wel voor we op vakantie gingen Ach gut
Nu een jaar later merk ik het nog steeds , er zit geen bult meer maar meer een deukje
tijdens het volleybal als ik val en dan wel net op die plek heb ik daar weer heel erge last van.
We zijn naar een ziekenhuis geweest , daar kreeg ik te horen dat ik een botvliesontsteking had.
wie heeft/had dit ook?
want ik ben 2 maanden geleden geweest , en ik merk geen echte verbetering Verward

Kuss Ellis

March

Re: Wie heeft er wel eens Botvliesontsteking gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:03

Ik heb wel in het verleden (lees: 10 jaar geleden ofzo) regelmatig een overbelasting van het botvlies gehad ja, en een enkele keer zal het door te lange overbelasting ook wel ontstoken zijn geweest. Ik heb er nu zelden meer last van eigenlijk, zo nu en dan voel ik wel dat het een beetje overbelast is maar niet in de mate dat ik er last van heb.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:11

Hi, ik heb er geen ervaring mee, met een botvliesontsteking. Wel zou je kunnen kijken hoe je je botvlies een beetje kan ontlasten of iig niet overbelasten. Denk aan rennen etc.

Ik heb in beide scheenbenen een deukje, links en rechts, beide te danken aan een paardenhoef. Deed idd lang veel pijn.

Koelen en je been hoog houden...

Ik denk ook dat het misschien helpt niet te veel je hak uit te drukken of teen omhoog te steken (wat je dus doet met bijv paardrijden en hardlopen door het afwikkelen van je voet).

Misschien zit er een verkleving / littekenweefsel? Is er verder onderzoek gedaan bijv d.m.v. MRI?
(Misschien een keer een sportarts naar laten kijken?)

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 01:03

Vorig jaar heb ik een botvlies ontsteking aan mijn hielbeen gehad.
Het deed erg veel zeer en ik heb 6 weken met krukken gelopen.
Was balen maar ben er helemaal goed vanaf gekomen!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 01:24

ik niet, mijn paard wel.. kreeg een week een heel speciale antibioticum omdat het een niet erg doorbloed weefsel is. Daarna kreeg hij drie maanden stalrust. Rust is absoluut noodzakelijk dus.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:39

Ik heb dit ook gehad..erg pijnlijk! Volgens de HA komt die regelmatig voor bij extreme sporters(bedoel ik dus mee..veel hardlopen etc)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:41

heb regelmatig botvlies ontstekingen
voornamelijk bij gewrichten en op mijn borstkast
de laatste is echt een ramp , iedere ademhaling doet het dan zeer , koelen is tot nu toe het enigste wat verlichting heeft gebracht

Ellis123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:06

@Lise81 ; Er is geen MRI gemaakt , ze hadden alleen foto's gemaakt om te kijken of er een breuk had gezeten en zoja of die goed was genezen , maar dat was niet het geval!

Hmm ik kan hier uit opmaken dat ik veel moet koelen en veel rust , dat word moeilijk want ik sport bijna iedere dag ( bij het sporten heb ik er verder geen last van!)

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:39

Als je bijna iedere dag sport krijgt het waarschijnlijk geen tijd om te herstellen en hou je de klachten in stand.
Ik zou idd maar eerst mee beginnen om je been een beetje rust te gunnen Knipoog

Ellis123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 18:04

Hmm dat word idd dan een paar weken niet sporten....
Bedankt!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:10

Ik heb het ook ooit gehad, ook mijn scheenbeen als gevolg van een minder prettige aanraking met een paardenvoet... Heel lang last van gehad, kwamen soms spontaan weer bulten op, uiteindelijk bleek er een stukje littekenweefsel te zitten dat voor de overlast bleef zorgen. Is weggehaald, is nog altijd een gevoelig plekje maar heb er totaal geen last meer van.

Mieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:13

Ik heb ook botvliesontsteking gehad na een operatie aan m'n voet. Ik heb daarna (maar behalve het botvlies waren ook m'n pezen en het littekenweefsel ontstoken) vrij zware pijnstillende antibiotica moeten slikken...
Verder is ontlasten het toverwoord ('s nachts bijvoorbeeld met een kussen onder je been slapen zodat het hoger ligt, etc.)!