mensen met een insulinepomp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katoo71

mensen met een insulinepomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 13:24

Hoi, afgelopen vrijdag is er besloten om mij mijn verdere leven verder te laten gaan met een insuline pomp.
Ik heb al 35 jaar diabetes en vind deze omschakeling erg spannend maar wel noodzakeljk aangezien ik totaal niet te regelen ben.
Nu ben ik al het hele weekend het internet aan het afspeuren naar een soort van forum waar ik het een en ander kan vragen maar helaas is dat niet gelukt.

Dussss, is er iemand die ook een pomp heeft en waar ik wat dingen aan mag vragen ?
Ik ben erg benieuwd !

Sophie2Jarig

Re: mensen met een insulinepomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:22

Ik heb geen pomp, sorry, maar ik wilde toch eventjes reageren, ken namelijk wel iemand die een pomp heeft. Zij heeft er ontzettend veel baat bij en vindt het heel erg handig. Misschien kun je verder eens naar de apotheek gaan en vragen om meer informatie, of misschien weten zij wel meerdere mensen die er graag over zouden praten? Is maar een ideetje hoor..

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 19:17

ik heb van mijn diabetesverpleegkundige ook al het een en ander meegekregen maar ook het advies om mij eens via het web te gaan orienteren op de pomp.
Dus daarom ook mijn vraag maar goed wie weet is er iemand die op bokt zit die hem wel heeft en die graag wat informatie wil vertellen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:05

een jongentje op mijn werk heeft een pomp. voor hem vind ik het een goede oplossing. het is stabieler en je hoeft minder vaak te prikken.
toedienen is simpel. het enige is dat je het de hele dag met je meedraagt. maar je ziet er vrijwel niet, zit onder zijn kleding.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:28

een hele goede vriendin van mij heeft een pomp.
zij had nogal een onrustig leven, met veel stappen etc, en de diabetesverpleegkundige vond haar wel zelfstandig genoeg om een pomp te gebruiken.

het is dus zo, dat die pomp aangeeft (dmv trillingen) als je een tekort oid hebt. verder zitten er kleine buisjes in je pomp, die zelfstandig een hoeveelheid insuline in je spuiten.

het enige nadeel wat zij eraan ondervond, was dat je die pomp dus met een naald+pleister constant in je buik hebt, en daardoor nogal wat littekenweefsel onderhuids krijgt.

overigens had zij dit ook al licht bij het gewone spuiten.
als je nog vragen hebt, stel maar...! ik kan altijd informeren bij mijn vriendin!