Zwakke enkels/voeten,wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_DJS

Zwakke enkels/voeten,wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 23:51

Hey!
Zijn er hier nog meer mensen met zwakke enkels/voeten?Daaronder versta ik dat je ze vaak verzikt of kneust o.i.d.
En zoja wat doen jullie er dan aan?
Ik heb dus een nogal zwakke voet.Ik ga er best wel vaak doorheen.De laatste tijd vond ik het wel emevallen,maar twee weken geleden verzwikte ik hem opeens toen ik gewoon op school in de gang liep en afgelopen vrijdag was ik aan het gymen en toen verzwikte ik hem.Ik heb toen og een uur aan de kant gezeten met steeds even koelebn.Thuis heb ik ook vanaf 11 uur in m'n bed en op de bank gezeten en gelegen en steeds even koelen tegen het opzwellen.Ik zit er nu nog mee en ik kan nog steeds niet normaal lopen.Dan verga ik van de pijn.Ook is m'n voet dikker geworden dus ik ga morgen even naar de dokter.
Dsu wat doen jullie als je je voet/enkel hebt verzwikt?

nicci88

Re: Zwakke enkels/voeten,wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 23:55

ik zou meteen naar de dokter gaan. dit heb ik namelijk ook gehad, toen heb ik nog 3 weken doorgelopen op een zere enkel, bleek dat er een scheur in men enkelband had. nou hier heb ik na 2 jaar nog af en toe last van.

het enige wat je kunt doen is je spieren wat trainen

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 00:22

ik heb toen ik klein waas vaak erdoor heen gegaan.
tot op een keer ik er zo goed doorheen was gegaan dat ik niet meer kon lopen niks.
toen 2 of 3 dagen eigenwijs niet naar de dokter willen en denken dat ik het wel beter wist.
uiteindelijk toch naar de dokter gegaan die verzoekte me naar het ziekenhuis te gaan, eerst naar een ziekenhuis foto's laten maken en er kwam niks uit, de volgende dag naar ander ziekenhuis foto's laten maken ja hoor gescheurde enkelbanden en niet zo licht ook, naja in het gips dus.

Ik zal er me het hele leven last van blijven houden allen het weer verzwikken niet, gewoon last houden, maar wel verder alles kunnen doen.

ook ben ik op me andere enkel zwak alleen dara valt niks aan te doen omdat ik met die voet er nog nooit doorheen gegaan ben.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 00:24

Ik verzwik mijn enkels ook heel vaak, ik heb hypermobiele gewrichten en daar komt dat door. Het doet bij mij niet echt zeer meer als het weer eens gebeurt, maar ik heb wel continu dikke enkels en af en toe zijn ze blauw.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 00:25

Ik heb aan alle gewrichten vrij lange banden dus ook aan mijn enkels. Als ik ze door training "sterk" houd gaat het wel. Hardlopen doe ik ook alleen op een egale ondergrond met goede schoenen aan. Maar als ik bv. ga schaatsen tape ik ze in want die belasting trekken ze niet zo lang. Mijn voeten gaan dan kanten op waar ik helemaal niet heen wil. Clown

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 00:39

Ik had ze. Fysio en 't was weg bij mij Lachen

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 00:44

Ik ben een keer van een paard afgevallen, daarbij heb ik 1 van mijn enkelbanden gescheurd.
Daarna had ik heel vaak last met lichtrijden, dat ik door mijn enkel ging. Ik reed ook vaak met een rekverband om mijn enkel wat steun te geven. Inmiddels rij ik met leren laarzen en heb ik helemaal geen last meer dat ik door me enkel ga. Zo af en toe wel.
Met gewoon lopen had ik er vaak nog wel last van. Maar ik had daar een speciale brace voor. (maar die paste niet in mijn laars)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 02:22

Ik heb vrij lange banden, krijg af en toe ook last van m'n enkels als ik paardrij, dan klap ik om in de beugels, heel vervelend. Voordeel is wel, dat ik ze niet kan verzwikken omdat ze zo slap/lang zijn. Het is ook wel beter geworden in vergelijking met vroeger, dan lag ik nog wel eens op de grond doordat ik met gewoon lopen m'n enkels omklapte, dat doen ze nu gelukkig niet meer.

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 09:44

ik word helaas geopereerd aan mijn linker enkel omdat ik er te lang mee heb rondgelopen... rechter gaan ze proberen oplossen met fysio

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 09:46

Ik heb het ook, maar alleen rechts. Is erg küt want het komt bij mij niet echt uit in verband met de sporten die ik graag doe. Knipoog
Ik heb er tot nu toe niks aan gedaan. Misschien toch maar eens over na gaan denken.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 13:54

Helaas kan ik morgen pas naar de dokter.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:31

Ook last van. Paar maanden geleden verkeerd gestapt, enkelbanden verrekt en klein scheurtje erin en toch eigenwijs met krukken en al 2dagen later naar een feest gaan, en uiteindelijk gewoon op lopen natuurlijk.
Daarna ook nog een heerlijk eigewijs tegen doktersadvies in niet in laten tapen en vooral niet naar de fysio natuurlijk Koe

Voel bij het rennen gewoon dat mn enkel erg zwak is. Ben bang dat als ik er nu weer doorheen ga dat ik dan finaal mn enkelbanden scheur.

Ach je bent jong, eigewijs, en je wilt wat, maar achteraf heb ik wel spijt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:34

Hier ook last van. Ik heb in groep 6 binnen een paar dagen paar x mijn enkel flinkt verzwikt en nou zijn mijn enkelbanden helemaal uitgerekt. Fysio helpt niet. Als ik straks uitgegroeid ben kan ik ze wel korter laten maken dmv een operatie. Ik heb ook nog een hele erge holvoet trouwens dus extra onstabiel.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 13:36

Nou ik met m'n vader vanochtend naar de dokter.Hij heel de tijd bij menekel kijken Hij wilde volgens mij niet geloven dat het m'n voet was ofso Hij zei dat we ff foto's moesten gaan maken in ziekenhuis en als het ebroken was dan gewoon ziekenhuis enzooi en zo niet dan moesten we voor donderdag nieuwe afspraak maken om m'n voet in te tapen.Nou wij naar het ziekenhuis en ff wachten dus toen mocht ik in een kamertje en daarna waar die foto's werden gemaakt.Nou vier foto's gemaakt en toen zei die dokter dat als het gebroken was dat ik gelijk naar de spoedeisende hulp o.i.d. moest en anders was het dus zwaar gekneusd.Gelukkig is het zwaar gekneusd anders zat ik nu in het gips Ik moet nu rusten,koelen en omhoog zitten met m'n voet.En dan donderdag naar de huisarts terug om in te laten tapen.
Dat wordt dus deze week niet naar school en een paar keer niet gymen.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:39

@ miss_DJS: Gelukkig is het niet gebroken. Hopen dat als het straks weer beter is je het niet nog te vaak krijgt. Misschien kan je wat oefeningen krijgen om de spieren die bij je enkel zitten wat te versterken.

Ikzelf ga nog wel eens door mijn enkel. Maar bij mij doet het eigenlijk nooit pijn. Zelfs niet als mijn enkel de grond raakt(staat er dan dus zowat haaks op). Dit komt ook door lakse banden en kapsels. Loop nu bij de fysio voor een ander spierprobleem in mijn voet en train dan direct even de enkel mee. In de hoop dat de blessure waarvoor ik train ooit nog over gaat Scheve mond

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:42

ik heb erg zwakke voeten, ga er ook erg vaak doorheen en pas weer eens gekneusd Boos! mijn voeten gaan erg naar binnen zeg maar. eigenlijk moet ik zooltjes aan laten meten ofzo omdat anders alles verkeerd groeit maar heb hier nog nooit echt over nagedacht of iets.