normale nagel a.u.b

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

normale nagel a.u.b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 15:24

Ik ben ooit 2 keer mijn grote teen nagel kwijt geraakt, en er groeide een rare bolle nagel voor terug.De teen en nagel bleven ook altijd pijnlijk,ik liep daarom altijd met stalen neuzen als ik naar mijn paard ging.Ik had wel iets gevonden wat je er om heen kon schuiven zodat je het niet erg voelde met stoten en zo,maar dat knelde heel erg omdat die nagel zo bol stond.Die stalen neuzen schoenen zijn versleten dus loop ik met gewone schoenen.En ja hoor meneer stond weer op mijn teen, hij heeft katrol en de bak is erg nat dus kan ik hem niet longeren.Dus is hij druk, maar nu is mijn nagel los en mijn huid beschadigd.Hoe krijg ik nou een normale nagel terug, is daar een foefje voor of niet?

Sanneh14

Re: normale nagel a.u.b

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:26

Misschien een keer naar pedicure? Vriendin van mij heeft dit ook gehad, en mijn ma is toevallig pedicure. Tis heel mooi opgeknapt! Natuurlijk nooit weer normaal, maar wel normalen Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 15:27

Ik wil dus een platte nagel en weer geen bolle.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:14

mm heel vervelend lijkt mij dat. maar net wat Sanne zegt, een pedicure zou kunnen helpen om de nagel op een goede manier weer terug te laten groeien. Op een goede manier knippen en vijlen is belangrijk.

Hopelijk komt het goed. Het klinkt nl erg pijnlijk..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:22

Idd naar een pedicure en er niet zelf aan gaan klooien.
Dat is de beste tip die ik je kan geven.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:00

off topic reacties verwijderd..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 08:06

Hij zit los en het is kapot dus ik moet eerst wachten op een nieuwe nagel zucht.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:02

Heb je al navraag gedaan bij een pedicure dan? Die kan je vast wel advies geven over hoe het beste alles weer zo normaal mogelijk aangroeit etc..

Alleen maar roepen dat je een ´normale´ nagel wilt schiet je zelf ook weinig mee op Knipoog Advies vragen en daar niet op ingaan, terwijl het best wel eens een oplossing kan zijn ook niet Lachen

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:10

Ik heb hetzlefde probleem met mijn duimnagel nu, alleen is deze er nog niet helemaal af, (ja de oude nagel is eraf, ik heb een halve nieuwe nagel en een half kaal nagelbed want ontzettend veel pijn doet)

Maar als ik zo dit topic lees zal ik een langs gaan bij een pedicure langs ga als ik een nieuwe nagel heb?? Er valt nu niet veel aan de veilen aangezien ik nog maar een halve nagel heb en een halve blote duim dus...

@marleen: we moeten dus nog een paar weken geduld hebben en advies gaan vragen bij een pedicure Lachen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:01

Mijn grote teennagel is ook een keer helemaal los komen te zitten (ik struikelde ergens over en toen stond mijn gale recht overeind) en op de eerste hulp hebben ze de nagel toen verwijderd. Bij volledige verwijdering zou er volgens hen een mooiere nagel terug komen dan het zou worden als ze de nagel "terug" zouden duwen zeg maar... en dan geen strakke schoenen dragen terwijl je nagel aan het terug groeien is...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 19:04

Ik kan geen schoenen aan nu want dat drukt op mijn teen auwwwwww, dus dochter lief gaat mee om uit te mesten en zo.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:21

vikki schreef:
Mijn grote teennagel is ook een keer helemaal los komen te zitten (ik struikelde ergens over en toen stond mijn gale recht overeind) en op de eerste hulp hebben ze de nagel toen verwijderd. Bij volledige verwijdering zou er volgens hen een mooiere nagel terug komen dan het zou worden als ze de nagel "terug" zouden duwen zeg maar... en dan geen strakke schoenen dragen terwijl je nagel aan het terug groeien is...

Lekker Blond getypt... gale = nagel natuurlijk

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 13:27

De pedicure is al een goede tip. Als die je niet kan helpen, is er een andere oplossing die je wél van je pijn en ellende af kan helpen, maar die iets minder mooi staat als je zomers je slippertjes aan hebt: De nagel laten verwijderen. En dan dusdanig dat hij ook niet meer terug komt, dus dat het nagelbed dood word gemaakt.
Misschien is het ook mogelijk om de hele nagel een keer netjes te laten verwijderen zonder het nagelbed dood te maken, zodat er een kans bestaat dat er dan weer een mooiere nagel groeit, maar ik weet dus niet of dat mogelijk is.
Maar ik ken genoeg mensen die het zonder een teennagel doen, waarmee ze van alle ellende verlost waren. En de meeste mensen zien het niet eens als ze slippers aan hebben.....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 13:28

Dat klinkt wel beter inderdaad, want dit is eigenlijk ook niks.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:06

Als je hem weg wilt laten halen, moet je er gewoon even mee naar de huisarts. Sommige huisartsen doen het graag zelf, maar daar heb ik de nodige ellende mee gezien, dus als ik jou was zou ik hoe dan ook een verwijzing naar het ziekenhuis willen. Maar de meeste huisartsen verwijzen zonder problemen door!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:23

Okee bedankt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 21:15

Ik heb donderdag een etentje van het werk van mijn man, ik moet dus zijn schoenen aan want die zijn wijd.Dat wordt dus een broek aan trekken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 18:33

Ik ga morgen de h.a bellen, dan moet die nagel er maar af dit gaat niet meer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 16:15

De pijn was niet meer te houden en de nagel is er af gehaald gewoon zonder verdoving, de pijn was gelijk zo goed als weg.Er zat een flinke ontsteking, en dinsdag moet ik terug komen.

_Marlis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:36

Fijn dat de nagel er nu af is!! Ja, als er een ontsteking onderzit, dan gaat het wel pijn doen!! Hopelijk heb je er nu wat minder pijn aan.