Duim ontstoken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Duim ontstoken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 14:32

Hallo bokkers Lachen

Ik heb nu al een paar dagen flinke last van mijn duim.. Als ik op mijn duimnagel duw, verga ik van de pijn, kan er bijna niks mee doen want het doet echt pijn.. Duim is aan de bovenlang tot het 1e kootje flink rood. Gister, had ik het ook in de rechterduim, dat is nu weer weg alleen nu is de linkerduim weer zo.
Kan het ontstoken zijn of iets? En wat kun je er tegen doen?

Doei!

Lynn_Nikita

Re: Duim ontstoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:33

je kan eens baden in soda, als er wondje oid zit word dat zo goed schoongemaakt

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:35

pas maar op heb ik ook keer gehad helemaal blauw en paars mn nagelriem/duim.. moest dokter met mesje mn nagelriem open snijden ..

maar blijkt dus als je nagelriemen ontstoken zijn je lichaam een stofje kan aan maken waar je eerst heel ziek van kan worden en zelfs kan overlijden als je er niks aan doet.. nou daar schrok ik toen wel van!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 14:36

Bedankt voor je snelle reactie. Heb alleen niet het idee dat er een wondje zit. Het voelt alsof er een splinter onder je nagel zit.. Maar heb niks gedaan waardoor dat zou kunnen. Maar baden in soda is idd een goede!

[edit] EP: Bij mijn nagelriem is het niet meer rood. En daar voel ik ook niks als ik er op duw oid.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:37

okay, dan indd in soda en pleister erom met trekzalf of betadine.. maakt het goed zacht en dan kan de splinter of wondvocht makkelijker doorbreken