Hartinfarct

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovely82

Hartinfarct

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 10:53

Goedemorgen iedereen,

Gisterenmiddag is mijn vader met de ambulance opgenomen in het ziekenhuis. Hij heeft een hartinfarct gehad, de ambulance had geen minuut later moeten komen anders was hij er niet meer geweest vertelde de arts. Gisteren was ik de hele tijd bij hem in het ziekenhuis, hij was hartstikke misselijke en had veel hoofdpijn door de medicijnen die hij kreeg. De arts maakten nog wel zorgen om de pijn die hij heeft zolang hij de pijn nog heeft mag hij niet overgeplaatst worden naar een ziekenhuis bij hem in de buurt. Hij heeft een paar echo's en harttfilmpjes gehad, deze waren redelijk. Gisteravond merkte ik dat hij niet durfde te gaan slapen, bang dat hij niet meer wakker zou worden, hij was ook zo emotioneel toen hij mij zag. Ik heb hem in slaap geknuffeld.

Zijn er meerdere bokkers die dit ook hebben meegemaakt bij hun naasten vrienden, familie..

Hoe ging het bij jullie de dagen erna?

Alvast bedankt voor de reacties!

Nicje87

Re: Hartinfarct

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:56

jeetje meid... dat is schrikken. gelukkig waren ze erop tijd bij.
Ik heb dit niet meegemaakt, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:52

Ja, mijn vader een paar jaar terug hetzelfde. Die is zelf naar de dokter gereden..die heeft hem nog best lang in de wachtkamer laten zitten en toen ie aan de beurt was is heel snel de ambu gebeld..was behoorlijk ernstig. Hij is gedottert en heeft een paar stands, heeft totaal 2 of 3 weken in ziekenhuis gelegen. Heeft nu wel minder energie, maar werkt meer als fulltime en verder ook geen rare dingen meer.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:56

Ja mijn vader heeft ongeveer 10 jaar geleden een infarct gehad. Ik was toen 12, dus weet het niet meer precies! Hij is in elkaar gestort en gereanimeerd door een collega. Het gebeurde op zijn werk en is daarom naar het ziekenhuis in Utrecht gebracht. Ik geloof dat hij er die nacht nog 5 infarcten overheen heeft gekregen, maar die hebben ze allemaal op weten te vangen. Het heeft flink wat weken geduurd voordat hij overgeplaatst mocht worden naar Den Bosch.. Dat was een te groot risico. Mijn vader was er ook zeer emotioneel onder en vooral heel bang. Maar dit slijt naarmate de tijd verder gaat.. Nu gaat het goed met hem Lachen Hij rookt niet, sport een paar keer per week en eet gezonder.
Sterkte meid..

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:41

Mijn vader heeft zowel een hartinfarct als een hartstilstand gehad. Nooit gerookt, altijd gesport en geen overgewicht of iets in die richting.

Hartinfarct op vakantie in België, tijdens een congres voor artsen (hij is zelf huisarts). Hij heeft toen tegen mijn moeder gezegd dat ze maar een arts moest bellen. Waarop mijn moeder vroeg: "Welke dan?". Maar hij doelde dus op 112. Hij heeft toen even in België in het ziekenhuis gelegen. En hij is daarna overgeplaatst naar Nederland. Maar omdat er in België een ziekenhuisvirus rondging, moest hij in quarantaine in Nederland.

Ik weet niet meer of hij daarvoor of daarna nog een hartstilstand heeft gehad. Hij is toen tijdens het sporten dood neergevallen en gereanimeerd door teamgenoten. Anders had hij het sowieso niet overleefd. Best vreemd als je daarover na gaat denken...

Hij heeft nu een soort van pacemaker en is gedeeltelijk afgekeurd. Mag niet meer aan "sprint" sporten doen, slikt bloedverdunners en heeft eens in de zoveel tijd een controle.