Lieve schat, it's all in your head.
Ik heb vast heel makkelijk praten want ik lust ALLES, behalve blinde vinken maar ik voel me niet aangesproken om daar ook maar enige moeite voor te doen omdat dit echt het enige is.
Toen ik mijn man 11 jaar geleden leerde kennen, had hij net hetzelfde. Heel vervelend, ja ook nergens kunnen gaan eten omdat iedereen wel uien en look in z'n eten doet bij speciale gelegenheden. Dit was bijna een rem op ons sociaal leven.
Toen ik op een keer vroeg: lust je aarbeien, zei hij neen! En toen vroeg ik of hij het wel ooit geproefd had en hij zei meteen weer nee. Voila, daar had je het. Als bepaalde zaken er niet lekker uitzagen, dan moest hij ze van z'n moeder niet opeten en kookte ze wel iets anders voor hem.
Ik kook lekker géén extra potje voor hem en nu moet hij het welen eten. Je kan niet geloven wat hij allemaal heeft LEREN eten sinds wij samen zijn. Hij eet bijna ALLES.
Met mijn kinderen gaat het gelijk zo: niet 'ik lust dat niet' zonder te proeven. En elke keer dat ik het klaarmaak, moeten ze 1 hapje proeven. Ik voelde het al aankomen, m'n dochter heeft de genen van haar vader: op voorhand zeggen dat het niet lekker is. Maar vorige week kwam ze me heel fier vertellen dat ze een ganse kiwi had opgegeten opschool en dat ze ze NU WEL lust. Goed hé.
Dus even op de tanden bijten! Je hoeft niet in 1x ganse borden leeg te eten die je niet lust, maar telkens 1 hapje proeven en je went wel aan de smaak