Ethinylestradiol / levonorgestrel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 22:51

Heey iedereen,

Ik ben naar de Dokter gegaan voor de pil. Ze gaf de me de pil mee die het meest gebruikt werd namelijk: Ethinylestradiol / levonorgestrel.

Nu vroeg ik mijn vriendinnen welke pil ze gebruikten.. en geen 1 van mijn vriendinnen heeft deze pil... Hoezo het meest gebruikt?? haha..

Nu was ik benieuwd of hier wel veel mensen deze pil gebruiken en of deze goed bevalt.

Alvast bedankt Haha!

Groetjes Ria

dierfysio

Re: Ethinylestradiol / levonorgestrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:53

de oude naam is microgynon. vraag dan nog maar eens: heeeel veel meiden gebruiken deze pil (ik ook, al jaaaren). Knipoog

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:55

dierfysio schreef:
de oude naam is microgynon. vraag dan nog maar eens: heeeel veel meiden gebruiken deze pil (ik ook, al jaaaren). Knipoog

Dit is idd de meest voorkomende pil die gebruikt word. Ik had deze ook, maar na mijn zwangerschap ben ik overgegaan op yasmine..
Ik wist trouwens niet dat microgynon een andere naam heeft Bloos

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:02

Ik heb ook de microgynon, al een paar jaar en nog steeds geen kindjes dus hij doet z'n werk Tong uitsteken
Ook ben ik van de hevige krampen en misselijkheid af.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 00:00

dit zijn de 2 werkzame stoffen die in de microgynon zitten

je hebt een doosje wat merkloos is

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 00:03

Het is idd de werkzame stof die erin zit, ze mochten niet meer als *even naam vergeten* door na microgynon, dus hebben ze de werkzame stofjes maar gedaan als titel. Lachen

Ik zelf slik deze ook al een jaar of 5.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 00:05

Stediril heet deze pil ook wel.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 00:10

Idd, ik had eerst ook Stediril en kreeg toen ineens deze pil van de apotheek.
Gewoon een merkloos iets, het zijn idd de werkzame stoffen die erin zitten.

Ik vind hem wel fijn, heb op de een of andere manier wel gemerkt dat ik erg moe was toen ik hem pas net slikte. Maar nu gaat het goed. Lachen

Rietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 08:34

Oke bedankt iedereen! ik hoorde inderdaad van mijn vriendinnen dat ze microgynon hadden, maar vindhet dan wel raar dat zei deze pil nog wel slikken terwijl er een andere naam voor is? haha

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:28

de overheid wil dat je goedkopere geneesmiddelen neemt

en merkloos is goedkoper omdat het geen merk bevat

maar als je toch de microgynon wil, dan kan dat, alleen moet je dat aangeven bij de apotheek

Ethinylestradiol / levonorgestrel bestaat nog maar sinds een half jaartje

Rietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 15:22

oke! bedankt

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:38

Dit is inderdaad gewoon een goedkoop naamloos merk. Net zo'n rampprodukt als Rigevidon, mijns inziens. Ik kreeg zowel Ethinylestradiol / levonorgestrel als Rigevidon omdat Stediril zogenaamd niet meer werd geleverd. Bij Rigevidon had ik voortdurend doorbraakbloedingen en E/L heb ik nog geen week kunnen gebruiken wegens vreselijke buikpijn.

De apotheek zegt dat het dezelfde pillen zijn, maar in feite komen alleen de hormonen overeen. De hulpstoffen verschillen van pillen als Microgynon en Stediril. Deze twee merken zijn ondanks de berichten van de apothekers nog gewoon leverbaar. Maar omdat het patent van deze pillen is af gegaan, komen er nu dus van die goedkopere merkloze pillen op de markt.

Van de week naar de apotheek geweest om te vragen of ik ook een andere pil kon krijgen omdat me was verteld dat Stediril niet meer geleverd werd... krijg ik doodleuk weer Stediril. Ik was woest!

Wat Invisible ook aangeeft, ze willen dat je goedkopere anticonceptiepillen neemt... ik laat me niet meer bij de neus nemen. Stediril en geen merkloze troep! Boos!

Lees hier ook maar eens: http://www.anticonceptiepil.nl/lotgenot ... &M_ID=2501

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:12

Ik kan ze alle 3 goed hebben, ben van Microgynon naar Revigdon gegaan, en nu die E/L . Nouja, het zal wel Clown

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:39

Wat Invisible ook aangeeft, ze willen dat je goedkopere anticonceptiepillen neemt... ik laat me niet meer bij de neus nemen. Stediril en geen merkloze troep!

de hulpstoffen kunnen idd anders zijn, maar die hebben geen werking
soms kun je niet tegen een bepaald soort hulpstof maar dat is zelden

ik slikte voorheen ook stediril en toen de e/l uitkwam heb ik die genomen, en ik merk geen verschil, heb zelfs minder doorbraakbloedingen
maar dat is natuurlijk ook voor iedereen anders
maar om het nou gelijk troep te noemen... anders brengen ze het heus niet op de markt

ik werk zelf in een apotheek en ik stimuleer juist de merkloze geneesmiddelen, de verzekering is al duur genoeg.

in het begin was er veel onduidelijk over, wat er nou met de micro en stediril was, ook voor de apothekersassistentes
ik heb altijd gezegd, er is nu een merkloze(de rigevidon en later werd het de e/l) op de markt, probeer die als eerst, en anders kun je altijd nog de micro of stediril krijgen, en weinig terugkerende mensen gehad

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:07

Ik noem het troep omdat 't mijn mening is. Knipoog Deze mening heb ik omdat ik slechte ervaringen met die merkloze pillen heb.

Ook bij mijn apotheek zeiden ze dat de hormonen hetzelfde waren als in de Stediril maar bij dit merk heb ik helemaal geen klachten en bij Rigevidon en E/L wel... vandaar. Lachen Geen idee of het door de hulpstoffen komt... daar heb ik geen verstand van, maar vind het frappant dat ik bij de merkloze pillen alleen maar klachten heb. Daarom voor mij alleen maar een pil met een merknaam.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:34

Ik heb eerst de microgidon gehad toen regevidon en nu e/l. Gaat eigenlijk allemaal prima alleen nu is t zo lees van neppe merken enzo twijfel ik of ik niet tog gewoon de microgidon moet vragen..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:30

Waar ik alleen vraagtekens bij zet is dat als ik de Diane35 (dus merk) heb goedkoper uit ben dan toen ik de stofnaam nog kreeg. Hoe zit dat dan?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:25

Ik heb ook de levonorgestrel, eerder microgynon.
Heb nooit last ergens van, al ben ik wel altijd even misselijk na het innemen er van (maar dat is bij beide soorten), vind ze ook te klein om goed door te slikken, maar dat hou je toch met de pil Clown

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:57