Urticaria

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Takkel

Urticaria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 17:12

Ik heb sinds een jaar of zo nu en dan last van Urticaria (galbulten)....volgens de dermatoloog.
Het begint met een kleine jeukende bult, net een muggenbeet.
Zodra ik eraan begin te krabben wordt de bult langzaam groter tot een grote rode plek, met " uithalen" op de plaatsen waar ik heb gekrabt (urticaria dermografie...).
Sommige plekken worden zo groot en zo rood en dik dat het een soort van ontsteking is. Het voelt dan heel warm aan enzo.

Ik heb foto's gemaakt van die plekken en meegenomen naar de dermatoloog aangezien ik elke keer niet direct terecht kon.
Ik heb van hem het medicijn Telfast gekregen, en slikte al Xyzal voor mijn huisstofmijtallergie, maar ik heb niet het idee dat het helpt.

Heb er in de zomermaanden het meest last van, maar toevallig kreeg ik van de week weer zo'n plek op mijn voet.
Kan er maar niet achter komen wat zo'n plek veroorzaakt. De dermatoloog doet er ook niet verder onderzoek naar aangezien de oorzaak vaak toch niet wordt achterhaald.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? ... en eventueel tips hebben wat je er het beste aan lkan doen?

Indien ik weer zo'n enorm grote plek (ontsteking) krijg moet ik directkomen van de dermatoloog. Hij geeft me dan een ontstekingsremmer.

Foto's ga ik nietplaatsen, want ikheb niet de behoefte om dit open en bloot op het forum neer te knalle.
Indien je er meer over weet en toch nieuwsgierig bent, hoor ik het wel.

Anoniem

Re: Urticaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:23

Ik heb ernstig urticaria gehad, dikke ogen lippen en wangen opgezette keel (Tegen het stikken aan mn luchtpijp zat dicht) en over het hele lichaam
plakkaten met jeuk, ik moest er dus ook medicijnen voor slikken (Zyrtec) toen was het over.
Moest hem wel elke dag stipt innemen om 18.00 anders had ik weer een dik hoofd en dikke keel.
Goed medicijn dus, ik ben er op een gegeven moment mee gestopt en het is nooit meer terug gekomen.
Beterschap.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 20:30

Zyrtec is volgens mij net zoiets als Xyzal.... als ik het zo op internet lees.
Mijn dermatoploog zei ook dat het in stresssituaties en op momenten dat je niet goed in je vel zit etc. eerder op komt zetten. Dat je lichaam niet in balans is.
Weet niet in hoeverre ik hier nou wel of niet in moet geloven. Verder zijn er echter geen aanwijsbare oorzaken bij mij. Het is niet zo dat ik constant van die plekken heb, maar eens in de zoveel tijd komen er 1 of 2 plekken opzetten.

Die dikke ogen en keel enzo heb ik niet zo. Af en toe, maar dat heeft volgens mij weer te maken met mn huisstofmijtallergie. Daarnaast heb ik sinds vorig jaar ook last van zonneallergie :S Blijkbaar heb ik aanleg voor allergieen ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:09

O dan heb je het dus niet zo ernstig als ik, ik had het elke dag, en zonder medicijnen
kon dus niet..Stres of niet, geen idee, ik had niet meer stres in die tijd dan normaal,
ze zeggen ook wel eens dat het door een bepaald voedingsmiddel kan zijn,
oftewel spelt in een hooiberg, vaak zoeken ze ook niet eens naar de oorzaak omdat
het bijna niet rendabel is.
Ze hebben dr hele goede middelen tegen, ik had eerst een ander middel (Weet niet meer hoe dat heet) dat werd geslikt door piloten van f16 vliegtuigen, zo veilig was het.
Laat ik daar nu dubbel door gaan zien en een verminderd reactievermogen Clown

Ik denk ook niet dat jij het elke dag dus zou moeten slikken, middel is erger dan de kwaal.
Hoop dat je dr net als ik spontaan overheengroeid.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 07:27

Ik hoop het wel ja. De medicijnen helpenmij alleenniet, en dat vond de dermatoloog wel vreemd, vandaar dat ik direct moet komen als ik weer zo'n grote plek heb.
Hij hadhet dan over prednison.... dat maakte me niet zo blij... Misschien bedoelt ie wel een zalf hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:45

Onee nooit aan beginnen dr zijn genoeg middelen die hier tegen helpen, schiet niet echt op ze he?
Prednison is echt velen malen erger dan de kwaal, en de ellende komt door histamine in in je bloed die die bulten veroorzaken, dus lijkt het me handiger als ze je een antihistaminicum voorschijven, dat werkt ook van binnen uit, blaren gaan wel weer weg namelijk, dat is niet zo spannend.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 11:00

Heb ook antihistamine, 3 soorten maar liefst, maar zonder het gewenste effect....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:00

Heb je dan wel urticaria? Want die plekken zitten dr ook maar hooguit een uur, dan trekken ze weer weg?