Ik heb sinds een jaar of zo nu en dan last van Urticaria (galbulten)....volgens de dermatoloog.
Het begint met een kleine jeukende bult, net een muggenbeet.
Zodra ik eraan begin te krabben wordt de bult langzaam groter tot een grote rode plek, met " uithalen" op de plaatsen waar ik heb gekrabt (urticaria dermografie...).
Sommige plekken worden zo groot en zo rood en dik dat het een soort van ontsteking is. Het voelt dan heel warm aan enzo.
Ik heb foto's gemaakt van die plekken en meegenomen naar de dermatoloog aangezien ik elke keer niet direct terecht kon.
Ik heb van hem het medicijn Telfast gekregen, en slikte al Xyzal voor mijn huisstofmijtallergie, maar ik heb niet het idee dat het helpt.
Heb er in de zomermaanden het meest last van, maar toevallig kreeg ik van de week weer zo'n plek op mijn voet.
Kan er maar niet achter komen wat zo'n plek veroorzaakt. De dermatoloog doet er ook niet verder onderzoek naar aangezien de oorzaak vaak toch niet wordt achterhaald.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? ... en eventueel tips hebben wat je er het beste aan lkan doen?
Indien ik weer zo'n enorm grote plek (ontsteking) krijg moet ik directkomen van de dermatoloog. Hij geeft me dan een ontstekingsremmer.
Foto's ga ik nietplaatsen, want ikheb niet de behoefte om dit open en bloot op het forum neer te knalle.
Indien je er meer over weet en toch nieuwsgierig bent, hoor ik het wel.