Afgelopen juni is bij mij de ziekte van Pfeiffer geconstateerd en ik ben hier iets van 3,5 maand ziek van geweest. Sinds 1 oktober ben ik weer volop aan het werk (eerder ook al maar toen steeds uitbreidend met wat uurtjes) en dat gaat eigenlijk best redelijk.
Mijn grote probleem echter is dat ik sinds 1 oktober al 3 verkoudheden/griepachtige zaken heb gehad mét koorts en 2 vrij ernstige hoornvliesontstekingen. Mijn weerstand ligt zeg maar aardig op zijn gat. Kwa vermoeidheid gaat het wel redelijk goed maar wordt echt gek van al die 'kwaaltjes' die ik heb. Ik werk part-time en kan al het ziek-zijn redelijk in mijn vrije dagen oplossen (op de 1 of andere manier openbaart het zich ook iedere keer als ik een paar dagen vrij ben) en heb me dus niet weer ziek hoeven melden. Maar iedere keer als het maar net weer gaat moet ik dus weer werken.
Heeft iemand hier ervaring mee, is dit een nasleep van de pfeiffer of is gewoon door andere oorzaken mijn weerstand prut?
Ik slik echineatabletjes, drink iedere dag een flesje Yakult en ik probeer zo gezond mogelijk te eten en op tijd naar bed te gaan. Wel werk ik in wisseldiensten waarbij bijv. nachtdienst nou niet echt bevordelijk is voor je weerstand.