Slechte weerstand na de ziekte van Pfeiffer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dehtje

Slechte weerstand na de ziekte van Pfeiffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 01:53

Afgelopen juni is bij mij de ziekte van Pfeiffer geconstateerd en ik ben hier iets van 3,5 maand ziek van geweest. Sinds 1 oktober ben ik weer volop aan het werk (eerder ook al maar toen steeds uitbreidend met wat uurtjes) en dat gaat eigenlijk best redelijk.
Mijn grote probleem echter is dat ik sinds 1 oktober al 3 verkoudheden/griepachtige zaken heb gehad mét koorts en 2 vrij ernstige hoornvliesontstekingen. Mijn weerstand ligt zeg maar aardig op zijn gat. Kwa vermoeidheid gaat het wel redelijk goed maar wordt echt gek van al die 'kwaaltjes' die ik heb. Ik werk part-time en kan al het ziek-zijn redelijk in mijn vrije dagen oplossen (op de 1 of andere manier openbaart het zich ook iedere keer als ik een paar dagen vrij ben) en heb me dus niet weer ziek hoeven melden. Maar iedere keer als het maar net weer gaat moet ik dus weer werken.

Heeft iemand hier ervaring mee, is dit een nasleep van de pfeiffer of is gewoon door andere oorzaken mijn weerstand prut?
Ik slik echineatabletjes, drink iedere dag een flesje Yakult en ik probeer zo gezond mogelijk te eten en op tijd naar bed te gaan. Wel werk ik in wisseldiensten waarbij bijv. nachtdienst nou niet echt bevordelijk is voor je weerstand.

Zonnebloem

Re: Slechte weerstand na de ziekte van Pfeiffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:01

Ik heb twee jaar gelden pfeiffer gehad en er dus geen rust mee genomen. Nadat het virus niet meer actief was heb ik ook alle kwaaltjes gehad die een mens maar kan hebben.
Keelontstekingen aan de lopende band (angina in dokters taal en regelmatig antibiotica ) buikgriep blinde darm ontsteking, ontstoken tanden en kiezen, altijd moe en heel vaak misselijk...
Als ik geen keelontsteking of buikgriep had was ik wel gewoon aan het hoesten en snotteren....
Conditie heb ik ook niet meer kunnen opbouwen en heb nu inspanningsastma. (met medicijnen goed mee om te gaan hoor)
Nu na twee jaar heb ik toch moeten toegeven dat het zo niet meer gaat en dat ik mijn rust moet hebben, en 1 van mijn banen heb opgegeven voor een paar maanden, in maart ga ik er weer mee verder.
Maar mijn ervaring is dus dat je weerstand inderdaad geen f*ck meer voorstelt en dat je zeker niet te vroeg weer moet gaan werken.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:52

Hier heb ik ook heel veel last van gehad.. moet zeggen nu een jaar later gaat het wel weer iets beter. Maar bleef ook maar kwakkelen, keelpijn, verkouden, moe, koorts, hoofdpijn en noem het allemaal maar op.

Zou toch even terug gaan naar je huisarts om weer een nieuw bloedonderzoek te laten doen. Kan nooit geen kwaad.. hoe langer je blijft doorlopen hoe vervelender het wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:56

Ook voor mij heel herkenbaar Ja
Er hoefde maar iemand in mijn buurt te niezen en ik was en week zwaar verkouden.

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:31

Ik ben ook bang dat het de nasleep van pfeiffer is. Ik loop er al bijna 3 jaar mee, ben nog lang niet op conditie of zo fit als 'vroeger'.

Energielevel is al enorm omhoog maar inderdaad, bij het kleinste niesje verkouden. Koppijn erbij en weer een paar dagen op de zombie-mode.

Is het niet mogelijk alleen dagdiensten te draaien zodat je meer regelmaat kunt aanhouden?

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:37

Ik heb ongeveer 5 jaar geleden de ziekte van Pfeiffer gehad en ik ben er een half jaar van thuis geweest.
In de jaren daarna heb ik ook altijd last gehad van erg verlaagde weerstand. Deze winter ben ik begonnen met het innemen van vitaminen en eindelijk ben ik eens niet constant ziek. Heb enkel een weekje last gehad van een verkoudheid. De vermoeidheid is nu ook minder...

Eigenlijk ben ik vooral geholpen door een aantal bezoeken aan een homeopatische dokter met nogal rare onderzoekstechnieken. Die heeft mijn weerstand weer meer de hoogte in gekregen.

Ik zou sowieso de dokter eens raadplegen, misschien kan hij wel iets voorschrijven om je weerstand te bevorderen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:06

Ook ik heb Pfeiffer gehad, geen antistoffen aangemaakt. Ik maak het me laatste maanden ook veel te druk en ben dus ook al vaak naar dokter geweest ( huidgriep gehad, ben al maanden aan het hoesten )

Dehtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 22:48

Oké, ik ben dus niet de enige!
Alhoewel sommige van jullie er dus wel erg lang last van houden....
Zal in ieder geval weer eens langs mijn huisarts gaan, kijken wat die kan doen.

Heb op mijn werk vandaag aangekaart dat het zo niet helemaal goed gaat en ik heb kunnen regelen dat ik vakantiedagen die ik nog had (2/3 per maand) per maand extra kan opnemen zodat ik meer hersteltijd heb en het wat rustiger aan kan doen. Ook mag ik af en toe op halve kracht werken. Mijn leidinggevende had gelukkig veel begrip voor de situatie, pfff dat is een pak van mijn hart.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:50

Fijn dat je een regeling hebt kunnen treffen op je werk.
Het kan een lange nasleep met zich meebrengen.
Gewoon rustig aan doen, goed luisteren naar je lichaam, het komt vanzelf allemaal weer helemaal goed

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:56

Heb ik ook, heb ruim een half jaar dood moe rond gelopen (tsja wist niet dat ik pfeiffer had) omdat ik toch wel vaak ziek en moe was een bloedtest laten doen, kwam dus uit dat ik pfeiffer had. Maar heb ook al 1,5 jaar een slechte weerstand. Hoesten moe koorts, je noemt het maar op.