last van kwaaltjes, stress?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

last van kwaaltjes, stress?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 20:00

Heej

Normaal ben ik niet zo van dit soort topicen maar ook niet van de HA, dus dan toch maar een topicje.

Het is namelijk het geval dat ik de laatste tijd (maandje) steeds last heb van kwaaltjes. Zo heb ik het sinds een half jaar steeds vaker wat benauwd dat na een uurtje ook weer over is en dan zomaar een maand weg kan blijven maar soms ook de volgende dag weer de kop op kan steken. En ook af en toe dat ik een steek onder mijn linker borst krijg en als ik dan in adem doet het nog meer pijn. Als ik dan ff wacht is dat meestal na een minuut of 2 weer over.

Maar nu heb ik ook opeens sinds een week dat wanneer ik aan het typen ven en ik stop ff of als ik schrijf en ik stop dus je steun een beetje op je pols als het ware dan gaat met hand trillen. En mijn hand heeft ook een soort van moe gevoel.

Misschien een beetje gaotisch beschreven hier. Maar heb ik nu echt last van dingentjes of zal die gewoon stress zijn?

En herkent iemand een van deze kwaaltjes? Zoja wat heb je ermee gedaan?

twinducklin

Re: last van kwaaltjes, stress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:01

welke hand heb je last van dan, links of rechts?

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 20:09

rechts, ik ben ook rechts

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:05

Het was een vraag, omdat je linkerarm de arm is die pijn kan doen als je last van je hart hebt. Iedereen orgaan in ons lichaam is verbonden met een ledemaat, dus als er dan wat met het orgaan is voel je pijn aan dat ledemaat. Met je hart is dat je linkerarm.

Het trillen van je hand kan zijn dat je dan net op een spiertje steunt, wat het trillen veroorzaakt, dat is op verschillende plaatsen waar dat kan voorkomen, heeft iedereen verder.
De benauwdheid, gebeurd dat op een bepaald moment? of wanneer je met iets bezig bent? of is dat willekeurig?
Het zou hyperventilatie kunnen zijn? dat zou ook de steken in je borst kunnen veroorzaken.. Is je hartslag dan gewoon normaal, en bloeddruk? of heb je dat nog nooit gemeten? En je ademhaling, is die rustig en diep door je buik of juist oppervlakkig en snel?

Er kunnen meerdere oorzaken zijn, als je het niet vertrouwt kun je beter toch naar een huisarts gaan..

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 21:25

Ik denk zelf dat de benauwdheid voornamelijk voorkomt wanneer ik moe ben dan komt het op een willekeurig moment voornamelijk ´s avonds. Ademhaling is rustig maar het lijkt net of mn longen stug zijn dus dat laatste stukje is zwaar om in te ademen dan moet ik echt ff zuchten. Bloedruk en hartslag dan heb ik eigenlijk nooit gemeten. Ik weet wel dat mijn hartslag sowieso normaal al vrijhoog is terwijl bloedruk juist net iets onder gemiddeld ligt.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:43

Is wel logisch dat laatste. bloeddruk, is de druk die het hart geeft, dus de kracht dat hij samentrekt, doordat die bij jouw dan lager ligt moet je hart vaker pompen waardoor je hartslag ( het aantal keer dat je hart samen knijpt ) dus hoger ligt.

Iedereen beschrijft benauwdheid anders.. Weet niet waardoor het komt. Ik heb zelf een allergische astma, dus wanneer ik in aanraking kom met iets waarvoor ik allergisch ben ( in mijn geval bijvoorbeeld graspollen en boompollen ) dan krijg ik het benauwd, inademen wordt moeilijk en heb dan het gevoel alsof iemand me longen samenknijpt.
Heb ook veel last van hyperventilatie gehad, maar dan is het meer een stekend gevoel als ik inadem, het gaat wel maar doet pijn. Dat is voor mij het duidelijke verschil tussen die twee.