nektosha schreef:Ja hoor, dat wil ik wel doen Als het te persoonlijk is of wat wil je dan pb?
Als je dat zou willen doen, heel graag!!
Ikzelf rij nog wel momenteel, stap af en toe ook op een paardje van anderen, maar merk heel erg dat ik dingen niet meer voor elkaar krijg. Paar jaar terug lukte alles wat ik met paarden deed. jonge paarden beleren, paarden corigeren, het ging eigenlijk allemaal zonder problemen, en hoe ik dat deed?? Ik zou het eigenlijk nog steeds niet echt weten. Puur instinctief reageren. Maar het lukt niet meer..... Het rijden met mijn eigen paardje gaat nog wel redelijk, maar toch lukt me dat niet meer wat ik altijd kon.... En ik denk toch dat dat komt omdat IK simpelweg niet meer kan. Ik ben zo moe, zo ontzettend verdrietig en ook boos op de wereld, dat het alles beinvloedt.
En dat terwijl het inderdaad eigenlijk altijd de paarden waren die me op de been hielden. Grappig dat andere mensen dat ook herkennen, en dat er dus zelfs therapeuten zijn die het herkennen en erkennen!!
Tjee, ik heb een hele tijd getwijfeld of ik dit wel of niet zou plaatsen, was ergens ook wel bang dat mensen zouden zeggen dat ik maar naar een psychiater moest of aan de antidepressiva.... Ik kom hier nog niet zo lang, en weet nog niet altijd hoe andere mensen erover denken en wat voor reacties ik kan verwachten. Maar gelukkig alleen maar begrip en herkenning!!