help, het doet zo'n zeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

help, het doet zo'n zeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 22:40

Ik was daarstraks aan het ravotten met de hond.Ik liep achteruit en knalde met mijn kuitspier tegen de punt van de salontafel (zo'n 3 cm onder de knieholte).Het deed ontzettend zeer, maar de pijn zakte toch wat af.Nu zit er een klein bultje op en begint het mooi paars blauw te worden.Maar dat is normaal.Maar ik hoef er bij wijze van spreken maar naar te kijken en ik zit tegen het plafond van de pijn.Ook het lopen gaat iets moeizamer.Is het normaal dat dit zo zeer doet?(kneuzing van de spier)Of moet ik denken aan een bloeduitstorting in de spier, of misschien wel een scheutje in de spier.Wat kan ik het beste tegen deze pijn doen?Want ik wordt er niet echt vrolijk van.Het voelt namelijk niet als 'normale blauwenplekken-pijn' .Iemand tips???

bromfiets

Re: help, het doet zo'n zeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:42

Als het echt zo zeer doet zou ik gewoon even naar de eerste hulp rijden... Liever het zekere voor het onzekere nemen, voor hetzelfde geld zit er idd een scheurtje in en veroorzaak je alleen maar meer schade omdat je er mee doorloopt.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:42

Zou best kunnen dat t gekneusd is. Misschien helpt iets kouds ertegen houden wel? Ijs ofzo?Als t erger word misschien morgen even lang de HA voor de zekerheid..
Misschien kan je iets voor kneuzingen of spierpijn erop doen voor je gaat slapen?misschien dat dat helpt?

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:45

heb ik ook een keer gehad, deed ook echt veel pijn
toen hadden wij dat spulletje erop gedaan, tegen kneuzingen.. hoe heette dat ook al weer?? zo een groen tubetje met van die stinkzalf Knipoog

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:47

Binnen hoe lang kwamen de zwelling en de verkleuring opzetten?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:49

wij hebben iets van arnifore gelei.. is ook een groene tube met wit.
we hebben ook welis van die groene zalf gehad..maar wat dat was?

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:51

Ik heb dat een keer gehad met mijn voet, ik had een bloeduitstorting op mijn voet waarbij daar een bult kwam die wel 3x zo dik was..
Gewoon proberen been hoog te houden en koeling, maar als het als lang geleden is helpt dan niet zo goed meer. Is het na morgen niet weg zou ik tog even naar de dokter gaan.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:52

Niet meteen volsmeren met zalfjes en dergelijke. Het beste is om rust te houden en eventueel (als pijnverzachting) coolen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:54

Marlies, voelt je kuit strak? En dan bedoel ik je hele kuit en niet alleen op de plaats waar je hem gestoten hebt. Kun je je kuitspieren ook al doet dat misschien pijn wel goed aanspannen?
En hoe voelt je voet? Normaal, of heb je tintelingen? Of is deze kouder dan je andere voet?
Als alles behalve pijn normaal is, zou ik er gewoon goed veel ijs op doen.
Eventueel kun je als je het in huis hebt er Voltaren zalf op doen ofzo, dat heeft pijn stillende werking...
Sterkte

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:56

Arabian_Girl schreef:
wij hebben iets van arnifore gelei.. is ook een groene tube met wit.
we hebben ook welis van die groene zalf gehad..maar wat dat was?

ja die was het Lachen
het stinkt ontzettent maar het helpt echt goed

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:58

Ga toch even langs de eerste hulp. Als de bloeduitstorting in de spier zit is er weinig tot geen ruimte om uit te zetten. Dit kan inderdaad tot schade leiden omdat spierweefsel onder druk komt te staan.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 23:04

De verkleuring en zwelling begon al vrij snel zichtbaar te worden.Wij hebben geen zalfjes e.d. in huis daarvoor.Het bovenste gedeelte van de spier begint nu ook stijf te voelen.Maar verder voelt alles normaal( mijn voet e.d.).Op de plek waar ik hem gestoten heb, voelt het net of er een ei de spier zit zeg maar.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:06

Wat is vrij snel? Binnen het uur, of na het uur?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:06

Ik denk dat je met goed koelen (vries elementen in een washandje) het ergste leed veel kunt verzachten als je verder niks in huis hebt en zolang er geen andere klachten optreden dan pijn en die pijn wordt niet intenser, dan zou ik niet meteen naar de eerste hulp rennen eigenlijk...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 23:12

Naar de eerste hulp rennen doe ik niet...ben ik niet zo dol op.Het is eigenlijk maar een kleine blauwe plek met een kleine zwelling, die met 30 minuten wel zichtbaar was.Na ongeveer een uur was het een mooi blauw paars plekje.Nu is het rood met blauw en paarsje stipjes.De blauwe plek steld in mijn ogen dus geen r**t voor.Maar de pijn is de boosdoener.Heb er nu wat ijsklontjes in een washandje tegen aan.Niet erg lekker omdat alleen al wijzen naar die plek zeer doet.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:13

Zit die pijn alleen op de plaats van de blauwe plek, of als je er op drukt, trekt de pijn dan naar beneden in je kuit/voet door?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 23:16

De pijn zit op de plek waar ik hem gestoten heb.Maar de pijn is ook heel langzaam naar beneden aan het zakken.Heb nu zeg maar een soort van licht zeurende/krampende pijn tot halverwege mijn kuit, weet niet of dat dit rede is om extra oplettend te zijn?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:18

Als ik dat zo lees denk ik dat die zwelling van de blauwe plek aan de buitenkant misschien niet zo veel voorstelt, maar naar binnen toe wat druk zet op een zenuw, waardoor de pijn zo is.
Ik zou me zorgen gaan maken als je voet en je tenen gaan tintelen en als je voet duidelijk kouder aanvoelt dan de andere.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:19

glimt die blauwe plek ook meer dan de rest van je been?

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:21

ik heb ook een keer een klap van een koe precies op me kuit gehad, hij werd toen ook helemaal dik en paars. arnifore gelei er op en goed blijven bewegen hoeveel pijn het ook doet..

Maar als je niet zeker weet dat je het zelfde als mij had toen is het bewegen dervan mischien wel helemaal niet goed, ik zou toch even langs de huisarts gaan..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 23:22

Na ik heb wel een beetje een apart gevoel in die voet, maar kan het geen tintelen ofzo noemen.Maar mijn voeten zijn op dit moment allebei even warm.de kuitspier en voet voelen een beetje vermoeit zeg maar, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 23:24

Dana01 schreef:
glimt die blauwe plek ook meer dan de rest van je been?

nee dat niet..mijn poezelige poten glimmen nu helemaal niet, want m'n huid is wat droog door dit fantastische weer Sigaar

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:26

Met wat ik zo lees en wat mijn medische ervaring is, zou ik niet meteen zeggen dat je vanavond nog een arts op meot zoeken.
Misschien wel morgen als je pijn enzo niet minder zijn, maar dan eerst gewoon de huisarts.
Als je klachten nou erger worden, je een raarder gevoel specifiek in die voet krijgt of hij dus echt kouder wordt, dan kun je naar een huisartsen post gaan, maar je kunt die ook eerst bellen om eens te overleggen.
Ik ga nu offline. Veel sterkte vanavond.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 23:29

Als het morgen nog het zelfde is pleeg ik een telefoontje met m'n huisarts.Of het moet drastisch erger worden vanavond/vannacht..
@nickeltje:weltruste en bedankt!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:30

Klinkt als een gezond besluit!
Probeer je nu niet te veel te focussen op dat been, dan voel je namelijk elke klop die je bloedvaten maken na een tijdje en krijg je misschien het gevoel dat alles anders voelt...