Nierbek en blaasontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Nierbek en blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:57

Hoi,
Ik heb een vraag, en hoop dat iemand die voor me kan beantwoorden.
Vooraf:
3 maanden geleden had ik blaasontsteking, en heb toen een peniciline kuur gekregen, amoxociline genaamd. Al met al ruim een week moeten slikken, had een zwaar allergische reactie erop, maar na een week mn urine weer gebracht naar mn dokter, laten checken, en hij was goed. Mijn blaasontsteking was over. Mocht in de toekomst nooit meer iets wat amoxociline bevat, of aanverwant was. Nu voelde ik me de hele vorige week niet goed, en woensdag kreeg ik ook pijn bij het plassen, en was dus alweer bang voor blaasontsteking. Donderdag dokter gebeld. Ik kon vrijdagochtend urine langsbrengen, en na 2 uur bellen voor de uitslag. Na 2 uur gebeld, bleek weer blaasontsteking. Ik had nadat mijn beide buurmeisjes "genezen" waren van blaasontsteking met cranberrysap en cranberrypillen, en ook de kuur niet hadden hoeven slikken ook besloten om cranberrypillen en sap te nemen.
Nu:
Vrijdagnacht kon ik ineens niet meer normaal zitten, liggen staan of wat dan ook. Ik moest aldoor overgeven van de pijn, en mijn onderrug brandde vanbinnen heel erg. s'Ochtends de dokterpost opgebeld, moest langskomen want het leek op nierbek ontsteking.
Ik naar de weekendpost, werd geconstateerd dat ik nierbekontsteking had, en niet zon beetje ook. Kreeg een antibiotcum voorgeschreven voor 14-20 dagen.
Die heb ik vanaf zaterdag nu dus.
Probleem is alleen, ik vind het echt niet beter gaan, ik voel mijn onderrug verschrikkelijk, het klopt helemaal, plassen doet ook nog zeer, en ik wordt alleen maar heel erg moe van die antibiotica. Ik hou me keurig aan de tijden, doe rustig aan, maar het lijkt gewoon niet beter te worden.
Heeft iemand ervaring met nierbek ontsteking?
Is dit normaal of moet ik toch maar weer een dokter bellen?
Alvast bedankt,

Groetjes Rianne

shavira

Re: Nierbek en blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:02

Jeetje wat vervelend meid....
Wat ik je kan vertellen is dat een nierbekontsteking erg pijnlijk is en het zeer lang kan duren voordat je je beter gaat voelen. Het hoort er dus gewoon bij dat je de eerste dagen of zelfs weken hier ziek van bent...Nierbek onststeking is een zeer hardnekkige ontsteking en daar kun je dus behoorlijk veel pijn en last van hebben. Dat je moe wordt van de antibiotica is ook een veel voorkomende bijwerking......Dus uitzieken is mijn advies en wanneer je twijfels hebt aan je eigen lichaam zou ik natuurlijk aanraden om de HA te bellen....beterschap!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:05

Een goeie kennis van mij heeft de afgelopen 2 weken in het ziekenhuis gelegen door nierbekkenontsteking.

In eerste instantie kreeg zij ook medicijnen, en kwam de dokter regelmatig langs, maar ze kreeg ook hoofpijn en duizelingen..
Ze is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.. ne heeft daar 2 weken door gebracht..

Mijn tip: als het niet minder wordt, ga gewoon terug naar je huisarts..!!!
(overigens had deze persoon ook eerst een blaasontsteking...)

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:07

Voordat de antibiotica gaat werken bij nierbekkenontsteking gaat een dag of 2 overheen.Als het nu nog niet beter gaat: huisarts bellen!Probeer,als het lukt,veel te drinken en neem,omdat je zoveel antibiotica moet slikken,iedere dag een flesje Yakult om de goede bacterien in je darmen op peil te houden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:13

ga mee met flairs
als het na 2 dagen niet beter is BELLEN
niet mee blijven lopen
zoiezo veel drinken
en rust houden
lekker warm kleden
niet langer dan 3 dagen afwachten
kan best zijn dat deze bacillen niet gevoelig zijn voor deze medicijnen ze kunnen het dan op kweek zetten om te zien wat wel werkt
daarbij zijn nieren geen oorganen die je missen kan
dus erg allert blijven , gaat het niet goed even naar de arts / ziekenhuis , geen risico;s mee nemen

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:20

Ik heb geen tips voor je,maar wil je wel veel sterkte wensen.
En als niet gaat,kan je altijd huisarts bellen.

Ik ben nu wel bang voor blaasontsteking..
heb het regelmatig..na de verhalen hier te lezen Scheve mond

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 14:37

Bedankt voor alle reacties, heb mn huisartsenspoedlijn gebeld, en kan om 16.00 uur vanmiddag terecht. Het doet teveel pijn, en dat na bijna 5 dagen antibiotica.
Waarschijnlijk daarna naar t ziekenhuis.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:39

Sterkte vanmiddag!