sporten met vuilniszak.. wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

sporten met vuilniszak.. wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 18:44

Ik vroeg me af wie nog meer met een vuilniszak onder zijn kleding sport,
en of je er voorstander van bent of niet, mijn oom heeft dit vroeger altijd gedaan, maar fitnissmensen beweren dat het slecht voor je is. dus hier mn vraag, wie sport er met een vuilniszak onder zijn trui?

PollyB

Re: sporten met vuilniszak.. wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:44

Waarom zou je dat doen ? Dat zit toch voor geen meter Bloos

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:45

Mij lijkt t niet helemaal gezond, je kan op die manier toch totaal je warmte niet kwijt? Of ben ik nu gek?

_Charlotte

Nog nóóit van gehoord!
Wat is het nut ervan? Clown

sandra1986

met de nijmeegse vierdaagse om half 5 sòchtends heb ik een vuilniszak onder de kleren die gooi ik rond 10uur weg. het ademd niet dat niet. je moet er denk ik niet in gaan zweten. net als met regendeken om gaan longeren

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:46

ik denk dat het is om meer vocht te verliezen dat je meer afvalt? lijkt mij ook niet echt gezond

Zesiram

Wat zou het nut er van zijn? Dat je meer zweet?
Ik heb wel eens bij jockeys en boksers gezien dat ze zich inwikkelen met huishoudfolie, zodat ze extra vocht verliezen, voordat ze naar de weging moeten. Maar voor gewone zielen zie ik het nut er niet zo van in? Wat zou er gevaarlijk aan zijn?

Somebody_

Een vuilniszak om je lichaam is ervoor bedoeld zodat je extra veel vocht en dus gewicht verliest. Over het algemeen wordt het gedaan bij mensen die snel vocht/gewicht willen verliezen, een klasgenootje van mij sport op heel hoog niveau(judo), en daar moet ze voor een wedstrijd een bepaald gewicht hebben, dit redt ze echter alleen als ze dit soort maatregelen toepast...

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:47

gevaarlijk dat je teveel vocht verliest, en niet bijvult met bv veel water drinken

Mloesje

Hmm als dat echt het doel daarvan is.. Mij niet gezien
Ik sport dus niet met vuilniszak.. maar idd,, ik ben erg benieuwd naar de reden..

sandra1986

het is dus voor de kou. (bij mij dan) en de wind. en je kan het terplekke weggooien

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:48

Inderdaad ken ik het verhaal om met fitnessen extra veel kleding aan te trekken, zodat je veel zweet, want vocht is kilo's. Maar met een vuilniszak? Lijkt me ook erg onhygiënisch, want het neemt absoluut niet op o.i.d.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:49

De echte reden staat hierboven: Op korte termijn zoveel mogelijk vocht(en dus gewicht) verliezen. Na een paar glaasjes water ben je echter weer meteen op je oude gewicht hoor. En waarom een plasticzak: Omdat een plasticzak echt 0,0 doorlaat, en dus echt helemaal afsluit, de beste manier om dus te zweten-> en dus vocht te verliezen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 18:49

je zweet heel erg in een vuilnisszak waardoor je vaak sneller gewicht verlies, maar zoals sandra al zei is het ook winddicht Ja

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:50

Maar gebruik jij het dan omdat je dan sneller gewicht verliest (op voor mij een ongezonde manier) of omdat het winddicht is... ?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:51

Dat gewichsverlies is 'nep', dat is alleen vocht. Dus om af te vallen heeft het geen zin. Als je drinkt, zit het er zo weer bij.
Als het tegen de wind is, kan je beter gewoon goede sportkleding kopen. Tegenwoordig heb je steeds betere stoffen die je goed warm houden en toch blijven ademen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 18:52

sneller gewicht verliezen, ik gebruik hem bij hardlopen Ja
daarom vraag ik het, veel mensen hebben een verschillende mening hiervoor, de een doet het al tijden de ander zegt dat je uitgedroogd kan raken. daarom was ik benieuwd Ja

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:53

erleyne schreef:
Ik heb wel eens bij jockeys en boksers gezien dat ze zich inwikkelen met huishoudfolie, zodat ze extra vocht verliezen, voordat ze naar de weging moeten. Maar voor gewone zielen zie ik het nut er niet zo van in? Wat zou er gevaarlijk aan zijn?

Precies.. Heb ik ook wel eens gedaan, en het is alles behalve plazant. Je mag/kan dan ook niks meer drinken.. Blehh is afzien hoor..

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:53

Maar zoals de andere zeggen, als je weer drinkt dan is het er toch zo weer bij..?! Of ben ik nou heel gek.. Dus je houdt jezelf eigenlijk alleen maar voor de gek..

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:54

esperance schreef:
erleyne schreef:

Precies.. Heb ik ook wel eens gedaan, en het is alles behalve plazant. Je mag/kan dan ook niks meer drinken.. Blehh is afzien hoor..

Niets meer drinken? Maar je hebt toch vocht nodig?
Kan me voorstellen dat je anders een heleboel andere klachten krijgt?!

Anoniem

Idd, je verliest veel meer vocht erdoor. In het boek Seabiscuit gingen de jockeys met paardendekens rennen om snel vocht kwijt te raken en dus ook snel 'af te vallen'. Soortgelijke situatie dus Tong uitsteken
Maar je drinkt het er zo weer aan dus je valt niets af. Drink je niet dan kan je last krijgen van uitdrogingsverschijnselen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-07 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody_

Mloesje schreef:
Maar zoals de andere zeggen, als je weer drinkt dan is het er toch zo weer bij..?! Of ben ik nou heel gek.. Dus je houdt jezelf eigenlijk alleen maar voor de gek..

Je drinkt het er inderdaad meteen weer bij, conclusie: alleen voor bepaalde sportevenementen, waarbij je gewicht telt(zoals judo), is het 'handig' om te doen Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 18:56

Mloesje schreef:

ik zelf geloof dat het op lange termijn werkt, niet in 2 dagen maar ik geloof wel dat je er sneller en meer gewicht door verlies Ja

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:56

Oke je moet dat ook geen week doen. Maar dag voor de koers. Als je erg moet afvallen(meer als 3a4 KG, 2 dagen, maar dan drink je wel wat vocht. Maar je gaat dorst hebben. En nee het is dan alles behalve gezond.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:57

xDramaQueen schreef:
Mloesje schreef:

ik zelf geloof dat het op lange termijn werkt, niet in 2 dagen maar ik geloof wel dat je er sneller en meer gewicht door verlies Ja

Volgens mij is dat alleen zo als je meer vocht verliest dan dat je erbij drinkt.. maar dat zou betekenen dat je langzaam uit gaat drogen..