Last van knieen bij koud weer!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

Last van knieen bij koud weer!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 15:57

Hey,

ik heb als het koud is altijd erg veel last van mijn knie gewrichten. en omdat ik met de scooter naar school ga heb ik als ik op school kom en het is net zoown weer als vandaag heel erg last van mijn knieen. ik kan dan bijna niet lopen maar omdat ik op school ben moet ik wel. Als ik met dit weer thuis kom op de scooter zit ik meestal 5 min voor de deur te wachten voor ik fatsoenlijk af kan stappen van mijn scooter en als ik wel gelijk afstap moet ik allebij mijn benen stijf houden en dat ziet er ook neit zo charmant uit.

hebben misschien meer mensen hier last van en zo ja wat doe je er dan aan? ik heb de oplossing nog niet gevonden!!

Groetjes,
Elvira

Mloesje

Re: Last van knieen bij koud weer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:49

Ik heb het niet zo extreem als dat jij het hebt, maar ik heb met koud weer ook erg gevoelige knieën.. Ik doe altijd voordat ik iets buiten ga doen mijn knieën gaan masseren met Aloë Heat Lotion.. Dan wordt de doorbloeding weer beter, waardoor ze niet zo koud/stijf worden..
Misschien een optie voor jou?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:54

ik heb het ook,
na een eind fietsen helemaal tinteling enzo in mn knieën,
vorig jaar heb ik ze ook bij tijden opgezet gehad, maar ook mn handen, of voeten, steeds wat anders.
bloed laten prikken op reuma, dat was het niet,
foto's laten maken, beginnende slijtage (artrose zegmaar).
ik doe er verder niks aan, alleen opletten dat ik niet overbelast.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:21

hey bedankt,.

nou vorig jaar ging het nog wel met mijn knien het was wel rot maar vele minder als nu en nu heb ik er ook last van met paardrijden en dat is minder Boos! ik kan amper afstijgen,...

ik ga nog maar verder met een oplossing zoeken...

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 07:33

Op de scooter had ik het ook altijd heel erg, vooral door de kou.
Maar aangezien je aangeeftber ook met paardrijden last van te hebben zou ik toch maar naar de huisarts gaan. Die kan je dan eventueel doorverwijzen naar een orthopeed of fysiotherapeut.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:24

Volgens mij kan een orthopeet niets doen, evenals een HA.. Gaan kan natuurlijk altijd.. Knipoog
Je kan zonder verwijzing al naar de fysio, dus misschien kan je daar direct naar toe gaan.. ? Als die het nodig vindt stuurt hij je wel door..

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 10:52

hey,
ik ben er al een keer mee naar de HA geweest en mijn moeder heeft hier vroeger ook last van gehad. maar ik denk dat ik tog maar terug ga naar de HA om te kijken of het tog niet iets anders is. als ik na het computerten koude handen heb heb ik ook last van mijn vingers.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:54

Ik gebruik een thermo-band thuis voor mijn knieen. Vooral 's ochtends als ik de stallen in ga. Die houd mijn knie lekker warm, en heb ik geen last ervan. Maar ik merk het wel als ik hem niet om heb. Het enige probleem is, dat hij niet onder mijn spijkerbroeken kan.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 11:12

ik heb wel een knie band maar die jeukt egt ontzetten erg dus ik zoek nog steeds een ander alternatief wat ik ook gewoon op school aan kan