paardrijden en bekkenbodem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lore

paardrijden en bekkenbodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 09:49

Als paardrijdster zal ik hopelijk niet de enige zijn met dit probleem. Mijn bekkenbodemspieren blijken enorm te strak. Ik ben al een tijdje in behandeling bij Fysio wegens onuitstaanbare pijnen bij het plassen. Ik door volledige mallemolen geweest en het grootste probleem blijkt die te strakke bekkenbodem te zijn. Na de nodige vragenlijsten (nee ik ben nooit verkracht of mishandeld, GRRRR rot dokters, ja ik heb sexueel contact) en bedenkingen steekt met het nu op te jong te intensief paardijden. Gyn kende het probleem alleen uit de boekjes, hij was zo'n vrouw nog nooit tegen gekomen. Bovendien zou dit naar de toekomst voor een extreem probleem bij het bevallen kunnen leiden. (ja ja ze hebben me daar nog goed bang gemaakt ook )

Iemand met gelijkaardige problemen? En al bevallen?

Voor alle duidelijkheid ik ben 28 dus het wordt voorlopig niet minder met ouder te worden.

Groetjes

mieske

Re: paardrijden en bekkenbodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:53

lore schreef:
Als paardrijdster zal ik hopelijk niet de enige zijn met dit probleem. Mijn bekkenbodemspieren blijken enorm te strak. Ik ben al een tijdje in behandeling bij Fysio wegens onuitstaanbare pijnen bij het plassen. Ik door volledige mallemolen geweest en het grootste probleem blijkt die te strakke bekkenbodem te zijn. Na de nodige vragenlijsten (nee ik ben nooit verkracht of mishandeld, GRRRR rot dokters, ja ik heb sexueel contact) en bedenkingen steekt met het nu op te jong te intensief paardijden. Gyn kende het probleem alleen uit de boekjes, hij was zo'n vrouw nog nooit tegen gekomen. Bovendien zou dit naar de toekomst voor een extreem probleem bij het bevallen kunnen leiden. (ja ja ze hebben me daar nog goed bang gemaakt ook )

Iemand met gelijkaardige problemen? En al bevallen?

Voor alle duidelijkheid ik ben 28 dus het wordt voorlopig niet minder met ouder te worden.

Groetjes

Ik wil je niet bang maken ofzo, maarre ik heb een helse bevalling gehad. Mede door strakke bekkenbodem.. Maar daarbij waren er nog andere complicaties waardoor het niet ging zoals het moest gaan..
Wat ik je nog wel kan vertellen is dat iedere bevalling anders is, bij elke vrouw is het anders en je kan zoiets niet met elkaar vergelijken. Dus maak je voorals nog geen zorgen, dat is zonde van je tijd.. Ik ben de pijn nog niet vergeten ( 3 maanden geleden bevallen ) maar ik heb er wel een mooie gezonde dochter aan over gehouden en daar valt de pijn bij in het niet Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:49

Ik wil je ook niet bang maken, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat de VK me tijdens de bevalling vroeg of ik toevallig paard reed Bloos Een verloskundige die de nacontrole deed vertelde me dat het bij mij niet kwam door een sterke bekkenbodem, maar doordat ik in 2 uur tijd volledige ontsluiting had. Voordeel is trouwens dat je wel sneller hersteld vaak en na afloop de kans op incontinentie enzo kleiner is.

lore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 14:51

Bij mij zijn het geen strakke maar extreem te srakke bekkenbodemspieren, ik heb dus regelmatig helse pijnen bij plassen (precies of ik heb maanden aan een stuk een mega blaasontsteking, wat niet is). Ik overweeg zelft om een keizersnede aan te vragen bij bevalling. Iedere dokter die mij onderzoekt trekt heel bedenkelijk gezicht bij kinderwens en bevallen. Zowel Gyn als uroloog. Ik heb ook schrik om nadien nig meer pijn te hebben dan nu, het beheerst nu al in periodes mijn leven. Soms kan ik niet meer rechtstaan of stappen van de pijn en zou ik door het raam springen om de pijn te doen stoppen. (Bij wijze van spreken).

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:22

Tjah als je echt een kindje wil zal je er toch aan moeten geloven..
Of ze zomaar een keizersnee doen weet ik niet, volgens mij moet je daar een medische reden voor hebben. Maar je zou het tegen die tijd eens met een verlsokundige kunnen bespreken.. Ik weet niet of je nu al zwanger bent of dat je er over nadenkt ?

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:31

lore schreef:
Bij mij zijn het geen strakke maar extreem te srakke bekkenbodemspieren, ik heb dus regelmatig helse pijnen bij plassen (precies of ik heb maanden aan een stuk een mega blaasontsteking, wat niet is). Ik overweeg zelft om een keizersnede aan te vragen bij bevalling. Iedere dokter die mij onderzoekt trekt heel bedenkelijk gezicht bij kinderwens en bevallen. Zowel Gyn als uroloog. Ik heb ook schrik om nadien nig meer pijn te hebben dan nu, het beheerst nu al in periodes mijn leven. Soms kan ik niet meer rechtstaan of stappen van de pijn en zou ik door het raam springen om de pijn te doen stoppen. (Bij wijze van spreken).

Dit ken ik niet.
Wel weet ik dat het achterhaald is dat een zware bevalling zou komen door strakke bekkenbodemspieren door paardrijden. Elke bevalling is anders en ook bij amazones is de ene bevalling niet de andere. Wat je als voordeel hebt is dat je weet waar je bekkenbodemspier zit en dus ook bewust kan aanspannen en ontspannen. Dat schijnen niet-amazones lang niet altijd te kunnen.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:59

Mijn beide zusters zijn bevallen met een keizersnee.
Ik via de natuurlijke weg, juist omdat mijn bekken bodem zo gespierd was door het rijden Knipoog
En na die tijd herstelde het redelijk snel.

Veel sterkte Ach gut

lore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 16:10

Tja,Misschien is het inderdaad achterhaald om een moeilijke bevalling te wijten aan strakke bekkenbodemspieren, maar bij mij gaat het om Extreem te strak, waardoor ook blaasproblemen zijn ontstaan, niet voldoende kunnen ledigen door te veel spanning.
En ik kan ze volgens fysio idd vrij correct gebruiken maar de gespannenheid is enorm.
Ik denk er idd aan om zwanger te geraken, maar noch gyn, noch uroloog weten hoe probleem en pijn zich zal evolueren. Misschien kan ik wel 9 maanden niet stappen door pijn.
Ik hoop dat ik dit geval voldoende medische redenen zijn om met keizersnede te bevallen. Ik heb enorm schrik voor de schade en pijn na gewone bevalling. Omdat ik nu al een jaar in behandeling ben en maanden achter de rug heb waarbij ik alleen maar huilend in mijn bed kon liggen.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:13

Ik mocht geen stuitbeballing doen omdat mijn bekkenbodem zo sterk was. Mijn zoontje lag in stuit en ik wilde toch gewoon bevallen. Er was helaas niemand die het aandurfde. Dus ik kreeg een keizersnede. De volgende keer hoop ik wel gewoon te bevallen.
Dat het niks hoeft te betekenen blijkt ook maar weer. Mijn vriendin die ook al 20 jaar paardrijdt is binnen 5 uur bevallen.
iig heel veel succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:34

Heb je ook pijn bij penetratie?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:39

Hoi, ik meld me ook... Al vanaf mijn 12e ontzettende lage rugpijnen, en nu kan ik heel moeilijk plassen ( gelukkig geen pijn). Ik ben een paar maanden bij een bekkenbodemtherapeut geweest, en zij heeft me gelukkig goed geholpen. Ik heb erg veel ontspanningsoefeningen mee gekregen, maar het blijft lastig. Met plassen heb ik nog steeds veel last, ik voel me net een oud wijf.

lore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 16:03

Bij mij gaat het ook om ontzettend lage rugpijnen, heel moeilijk en pijnlijk plassen. Veel ergere pijn dan bij blaasontsteking. Mijn probleem situeert zich vooral in tweede deel van de menstruatiecyclus omdat alles dan extra onder spanning staat.
Ik heb ook ontspanningsoefeningen gedaan en biofeedback bio bekkenbodemtherapeut en voorlopig heb ik een betere periode.
Alleen vreest zij ook een normale bevalling. Ik ben ondertussen bijna dertig en een grote kinderwens. Ik heb geen pijn bij het penetreren, alleen vlak voor de menstruatie is seksueel contact niet mogelijk.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:17

lore schreef:
Mijn probleem situeert zich vooral in tweede deel van de menstruatiecyclus omdat alles dan extra onder spanning staat.
Ik heb ook ontspanningsoefeningen gedaan en biofeedback bio bekkenbodemtherapeut en voorlopig heb ik een betere periode.

Bij een zwangerschap en bevalling verweken allerlei banden rondom het bekken. Daarnaast heb je tijdens een zwangerschap juist geen last van die hormoonwisselingen die je normaal wel hebt.
Ik kan me zo voorstellen dat het in jou geval juist kan opluchten om zwanger te zijn?
Maar goed, niemand kan voorspellen wat er met jou tijdens een zwangerschap gebeurt, want echt, er is geen zwangerschap hetzelfde, ook niet bij dezelfde vrouw.
Als jouw kinderwens echt heel groot is, moet je je dus niet laten tegenhouden door voorspellingen van allerlei mensen.

lore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 18:09

Kebie,

je geeft me goede hoop want na laatse bdoktersbezoek heb ik gewoon twee dagen zitten wenen, achteraf denk ik wat een boer, ik zoek me wel een andere Gyn met wat meer menselijkheid. AAn het bang maken heb ik namelijk ook niets.