Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lore schreef:Als paardrijdster zal ik hopelijk niet de enige zijn met dit probleem. Mijn bekkenbodemspieren blijken enorm te strak. Ik ben al een tijdje in behandeling bij Fysio wegens onuitstaanbare pijnen bij het plassen. Ik door volledige mallemolen geweest en het grootste probleem blijkt die te strakke bekkenbodem te zijn. Na de nodige vragenlijsten (nee ik ben nooit verkracht of mishandeld, GRRRR rot dokters, ja ik heb sexueel contact) en bedenkingen steekt met het nu op te jong te intensief paardijden. Gyn kende het probleem alleen uit de boekjes, hij was zo'n vrouw nog nooit tegen gekomen. Bovendien zou dit naar de toekomst voor een extreem probleem bij het bevallen kunnen leiden. (ja ja ze hebben me daar nog goed bang gemaakt ook )
Iemand met gelijkaardige problemen? En al bevallen?
Voor alle duidelijkheid ik ben 28 dus het wordt voorlopig niet minder met ouder te worden.
Groetjes
lore schreef:Bij mij zijn het geen strakke maar extreem te srakke bekkenbodemspieren, ik heb dus regelmatig helse pijnen bij plassen (precies of ik heb maanden aan een stuk een mega blaasontsteking, wat niet is). Ik overweeg zelft om een keizersnede aan te vragen bij bevalling. Iedere dokter die mij onderzoekt trekt heel bedenkelijk gezicht bij kinderwens en bevallen. Zowel Gyn als uroloog. Ik heb ook schrik om nadien nig meer pijn te hebben dan nu, het beheerst nu al in periodes mijn leven. Soms kan ik niet meer rechtstaan of stappen van de pijn en zou ik door het raam springen om de pijn te doen stoppen. (Bij wijze van spreken).
lore schreef:Mijn probleem situeert zich vooral in tweede deel van de menstruatiecyclus omdat alles dan extra onder spanning staat.
Ik heb ook ontspanningsoefeningen gedaan en biofeedback bio bekkenbodemtherapeut en voorlopig heb ik een betere periode.