Haar blonderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brookers

Haar blonderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 17:42

Hoi! Lachen

Hopelijk start ik op de juiste plaats een topic.

Al een aantal jaren kleur ik mijn haar zo nu en dan, het afgelopen half jaar is het voornamelijk bruin geweest, mijn echte haarkleur weet ik niet precies, maar denk dat het donkerblond is. Clown
Sinds een tijdje ben ik dat bruine haar echt zat (deze verf wil er ook echt niet uit) en wil ik wel eens een lichter kleurtje, veel mensen denken dat blond me wel staat. (Denk dat goudblond t mooiste is Lachen )
Verven deed ik altijd zelf, maar blonderen is toch wel wat aggressiever lijkt me, en daarom wil ik dit voor de zekerheid laten doen bij een kapper.
Hebben jullie hiervaring met laten blonderen, zeker van bruin (gekleurd) haar naar blond?
En hoeveel heeft dat ongeveer gekost?

Ik ben benieuwd! *LOL*

Moirsa

Re: Haar blonderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:44

ik zelf wil het wit blond gaan verfen! Lachen
volg het dus even, of iemand weet of je het ook zelf kunt doen Lachen !

denk rond de 25/35 euro Lachen bij mij kapper iig Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:46

blonderen kun je het beste bij de kapper laten doen
let wel dat je haar er flink van achteruit gaat, het krijgt een flinke optater van de blondeer rommel

denk dat het hier rond de 35 euro kost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:06

Tegenwoordig hebben ze verzorgende blondering, zou ik naar vragen geen overbodige luxe.

En nooit zelf gaan doen, niet als je zelf geen blond haar heb iig, kans dat het oranje uitslaat is namelijk zowat 100%

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:12

Chiqa schreef:
Tegenwoordig hebben ze verzorgende blondering, zou ik naar vragen geen overbodige luxe.

En nooit zelf gaan doen, niet als je zelf geen blond haar heb iig, kans dat het oranje uitslaat is namelijk zowat 100%

Hihi, dat van dat oranje haar klopt... Haha!
Heb het vroeger ook ooit zelf eens gedaan, maar kon de volgende dag naar de kapper Bloos

Doe het iig niet zelf!!!

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:15

Ik heb het wel gewoon zelf gedaan is altijd wel super gelukt mare denk er wel over na dat je bij blond(als je zelf donker haar hebt) elke maand terug moet naar de kapper om je uitgroei bij te werken gaat je dus aardig wat kosten Tong uitsteken

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:18

ik blij dat ik blond ben Tong uitsteken mijn vriendin had ook zelf blond geverft maar bij haar werd het licht groen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:20

Conga schreef:
Ik heb het wel gewoon zelf gedaan is altijd wel super gelukt mare denk er wel over na dat je bij blond(als je zelf donker haar hebt) elke maand terug moet naar de kapper om je uitgroei bij te werken gaat je dus aardig wat kosten Tong uitsteken

Je kan je uitgroei ook behandelen met coupe soleil, dan hoef je niet elke maand.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:20

ik ben een overduidelijk voorbeeld van donker naar blond Haha!

eerst:
Afbeelding

nu:
Afbeelding

de bovenkant geblondeerd....

MAAR let wel...mijn haar was ook geverfd (donkerder) toen ik het wou gaan blonderen....
ze moesten dus extra procent doen ofzo ( ik heb geen verstand) en heb heel wat uurtjes zoet gezeten (ook door de 2 kleuren)
mijn nichtje is kapster...en heb alleen de verf hoeven te betalen en was ik alsnog 40 euro kwijt...

laat je haar even nakijken door een kapster en laat je eerst goed informeren want ik had zelfs kappers die het niet wouden doen of aandurfde...

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:59

Ja, met de uitgroei zit ik ook wel een beetje, maar ik denk dat dat wel meevalt aangezien mijn haar echt mega langzaam groeit en t dus wel even duurt voordat het te erg wordt.
Ik ga in ieder geval even rondvragen, ga niet zomaar naar de eerste de beste kapper.
Zelf doen is al geen optie meer, vind t veel te eng, vooral omdat ik al gekleurd haar heb (donkerbruin/bruin nu trouwens)

@Naadje, bleef het er bij jou lang in, of heb je t nog niet zo lang?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:11

ik heb het nog steeds Haha!
ik laat het 1 x per 2 maanden bij werken Knipoog

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 16:32

Ik ben vandaag naar een kapper gegaan, en heb daar even gevraagd hoeveel het gaat kosten bij mij.
Aangezien ik gekleurd bruin haar heb moeten ze t eerst ontkleuren, en waarschijnlijk moet het dan 2x gekleurd worden wil het goed zijn.
In totaal loopt dit dan op tot ongeveer 60 euro..
Toch best duur vind ik..

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:59

je kan ook eerst allemaal blondje plukjes in je haar gaan doen. Dat is ongeveer 17,50. Na ongeveer 6 weken kan je weer andere plukjes laten doen. Zo wordt de overgang niet zo groot en kan je er zelf goed aan wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:23

RodeoRoxy schreef:
je kan ook eerst allemaal blondje plukjes in je haar gaan doen. Dat is ongeveer 17,50.

Ze heeft gekleurd bruin haar Knipoog zelf kleuren is dan niet aan te raden...

Ik vind 60 euro best meevallen hoor voor 2 keer ontkleuren en nog een keer in
je eigen kleur verfen, dat is dus drie keer een behandeling. Dan nog wassen en knippen, valt best mee.
Ik zit bij de goedkoopste kapper hier in het dorp en betaal voor twee kleurtjes wassen en knippen 60 euro..

Oja als je het niet laat fohnen scheelt het vaak ook nog aan aardige duit.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:52

Bedoelde ook bij de kapper laten doen Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:23

Chiqa schreef:
RodeoRoxy schreef:
je kan ook eerst allemaal blondje plukjes in je haar gaan doen. Dat is ongeveer 17,50.

je eigen kleur verfen, dat is dus drie keer een behandeling. Dan nog wassen en knippen, valt best mee.
Ik zit bij de goedkoopste kapper hier in het dorp en betaal voor twee kleurtjes wassen en knippen 60 euro..

dat wou ik idd zeggen! het is echt een koopje voor 60 euries...
als ik t bij een gewone kapperszaak had laten doen dan was ik 120 euro kwijt!! Bloos!
enkeld maar omdat ik 2 kleuren haar wou....

we willen wel foto's zien he? Tong uitsteken

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:26

Ik laat altijd heel veel highlights zetten in mn donkerblonde haar, zoveel dat het gewoon lichtblond lijkt alleen dan niet zo egaal Lachen
Ik laat dit wel altijd door de kapper doen en ik zit daar dan wel ongv. 3 uurtjes..
Je betaald er wel wat voor maar het is beter dan zelf blonderen.
Ik heb weleens zelf geblondeerd, mn eigen haren maar ook bij mn nichtje. Bij de kapper wordt het toch altijd veel mooier, veel natuurlijker blond en niet van dat gele blond uit een potje! ik zou dus echt naar de kapper gaan want alleen die weten hoe ze van bruin naar blond moeten, want ze halen dan eerst die bruine nuances eruit ofzo voor ze het blond kleuren!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:27

Ik ben van mezelf ook bruin, maar heb gewoon coupe soleil laten zetten, maar dan extra veel, zo ben je eigenlijk behoorlijk blond, maar je hebt niet direct last van uitgroei. Erg handig Haha!
Kost me wel ca. 60 euro per keer (lang haar), maar ik ga meestal maar 1 keer per 2 a 3 maanden naar de kapper Knipoog

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:58

Ik ben een paar jaar geleden begonnen met mijn haar zelf te blonderen.. En heb toen de lichtste kleur gepakt; oftewel Witblond Ja
Wist ik veel waar ik mee bezig was, ik blondeerde het elke keer zelf. Nam ook elke keer een andere kleur blond. Ik heb echt geluk gehad dat mijn haar niet blauw/groen/paars *of wat voor kleurtjes je er allemaal van kunt krijgen* is geworden.
De kapper zei ook altijd tegen mij dat ik echt uit moest kijken wat ik deed, want mijn haar zou er echt binnekort van elende afvallen. Ik heb heel de pigment uit mijn haar gehaald op een gegeven moment kreeg ik er een blauwe gloed overheen. Mijn haar werd dun en broos.
Ik heb het toen donkerblond geverft (In mijn ogen gewoon donkerbruin, wat wil je als je bijna wit haar gewent bent Koe ). Maar dat was ik snel zat en heb ik er blonde coupe soleil ingezet. Daarna heb ik het nooit meer geverft.. Dat is nu zo'n beetje 5maanden geleden en ik stoor me ook niet aan de uitgroei..

Het heeft me allemaal verschrikkelijk veel geld gekost al dat blonderen. Als ik nu naar de kapper ga en doe alleen coupe soleil of hylights ben ik rond de 60euro kwijt Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:06

Ik heb het van de zomer bij de kapper laten doen van donkerbruin naar goudblond.
Was goed gelukt en ik moest 55 euro betalen,
nu heb ik het weer andersom Knipoog

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 20:56

Chiqa schreef:
RodeoRoxy schreef:

Knippen zit er volgensmij niet bij, tis alleen het wassen, ontkleuren, 2x verven en drogen..

Ik zit toch wel te twijfelen nu, 60 euro vind ik nog best veel geld, en wat nou als t me totaal niet staat Knipoog dan is die 60 euro zo weg.
En ik weet ook niet watvoor uitgroei ik krijg, 60 eurp per 2-3 maanden is me ook n beetje veel Tong uitsteken haha
Misschien eerst maar ns highlights laten doen?
Ik denk er iig nog even over na Knipoog
Misschien is steeds kleuren in n lichtere kleur ook n idee om er aan te wennen!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:03

Ik hou dit topic even in de gaten, omdat mijn topic over blonderen een slotje was gezet.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:13

Ik wil zelf ook misschien mijn haar eens blond, heb aan een vriendin gevraagd hoe dat gaat, zij doet kappersschool..:

Citaat:
enn als je je haar met met winkelverf blond wilt verven dan moet je het een paar x over doen.. want je kunt niet ineens van dit naar blond.. dan moet je steeds een kleurhoogte licter gaan enz..

Ik heb overigens ook lichtbruin haar.

Citaat:
Of je gaat gewoon met mij mee naar school en daar kun je je haar verven laten vanaf 13.50..
en dan word het altijd goeed want is hetzelfde spul als bij de kapper zlf enz..

Nouja dit had ik in het topic van VD geschreven en dat is dus gesloten, dan maar even hier.
Ik zit heel erg te twijfelen of ik het blond of bruin moet verven..........

@ naadje24.. Sorry maar ik vind dat wel een beetje een oranje potje kleur!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:17

AaronYve schreef:
Ik heb het van de zomer bij de kapper laten doen van donkerbruin naar goudblond.
Was goed gelukt en ik moest 55 euro betalen,
nu heb ik het weer andersom Knipoog

ja, en ook bij kapper opletten op je kleur he yve.
zag er ook leuk uit

ik zou ook highlihts laten zetten, zie je uitgroei het minste

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:20

Haha ja dat heb je bij stonie rasta kapper haha.
Hij wou paars doen ipv blond nummer was 08 hij had 008 paars dus gelukkig zag ik het nog op tijd. Haha!

Maar als je geen geld hebt om om de 2 maanden naar kapper te gaan zou ik ook zeker geen blond pakken.
Je hebt echt snel uitgroei en als je donker haar van jezelf hebt ziet het echt niet mooi uit.

Dan gewoon wat meer highlights Knipoog