Vraagje over het eigen risico...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Vraagje over het eigen risico...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:16

Ik snap eigen risico niet helemaal? Waar hoort eigen risico nou bij? Betaal je dat bij elke behandeling en zo?

Er staat bij mijn zorgverzekering van CZ dat ze anticonceptie boven de 21 jaar 100% vergoeden. Maar geld daar dan ook eigen risico voor?

Ik snap er echt geen ene piep meer van en ik baal er goed van dat die *piep* regering ons die eigen risico door de strot douwt...

Sirius_

Re: Vraagje over het eigen risico...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:27

He ik denk onder de 21 jaar want boven de 21 valt het onder je aanvullende verzekering. Oh ik zit even te googlen voor je en zie dat ze t inderdaad vanagf 2008 opnemen in je basispakket.

Citaat:
De anti-conceptiepil wordt in 2008 in het zorgverzekeringspakket opgenomen. Gaat het verplichte eigen risico hier ook voor gelden?
Ja, de kosten van de pil tellen mee voor het verplichte eigen risico.

http://www.postbus51.nl/index.cfm/t/Wat ... faultintro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:30

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:46

ik weet dat dat topic er is runningkawa, alleen ik wil begrijpen wat het inhoud, dat gaat over of er een verzekering is die geen eigen risico heeft.

Ik praat ook over de jongeren aanvullende verzekering... daar vergoeden ze anticonceptie boven 21 jaar 100%, maar ik snap dus niet of dat dan wel in eigen risico valt.

Daar staat trouwens de anti-conceptie pil, maar ik heb het niet over de pil. maar eerder over spiraaltje.

al vind ik dat van de pil ook wel raar, dan betaal je het in feite toch gewoon zelf? wat een bullshit allemaal. Ik vond het allemaal zo krom als de pest. Wat heeft het voor zin om zo'n pil in het basispakket te stoppen, als je het vervolgens toch zelf staat te dokken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:47

Als je dat topic leest gaat dat veel verder
Ook dit soort vragen zijn voorbij gekomen...

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 09:28

Zoals Runningkawa al aangeeft, loopt er al een topic over eenzelfde onderwerp.