welk dieet moet ik kiezen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_fury

welk dieet moet ik kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 22:07

beste bokkers Haha!

ik heb eigenlijk al mijn hele leven last van overgewicht,en ik probeer al een tijdje wat minder te snoepen en wat meer te bewegen,maar het lijkt alsof het er alleen maar bijkomt..dus weet er iemand een goed dieet dat ook echt helpt ??

groetjes Lachen

Sammetje_

Re: welk dieet moet ik kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:17

Oei, is lastig... Bij iedereen werkt vaak wat anders. Sporten en bewegen is heel goed. De boeken van Sonja hebben ook veel succes gehad bij mensen maar daar is tegenwoordig ook al veel commentaar op. Kan je niet echt een goede tip geven maar succes ! Lachen

Rosenhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:19

Het beste dieet is gewoon snoep vervangen door iets gezonds. En natuurlijk wel blijven bewegen. Sonja Bakkeren kan ook natuurlijk. Het heeft al veel mensen geholpen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 22:20

haha ja sonja bakkeren helpt niet zo heel goed,heb ik alleen geprobeerd,wat er binnen een maand afging kwam er binnen een week weer aan .. Tong uitsteken ik probeer idd al minder te snoepen en meer te bewegen maar mijn gewicht blijft gewoon hetzelfde.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:22

Ik heb even in je profiel gespiekt - je bent 16?
Dan ben je eigenlijk het meest gebaat bij advies van een diëtiste... Even overleggen met je huisarts.

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 22:28

ja ik ben 16 Lachen waarom zou ik eigenlijk moeten overleggen met de huisarts ?? diëten kan een mens toch zelf wel Bloos

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:29

niet dieten!
Dieten is de dood in de pot voor je stofwisseling. Je lichaam gaat op de 'spaarstand' en na het dieet, dat je immers geen leven lang kunt volhouden, komt alles er weer bij plus nog een beetje extra omdat je lichaam zo efficient met de brandstof omspringt.

Wat je kunt doen is met behulp van een calorieentabel eens een periode alles op te schrijven wat je eet, en te kijken waar het fout gaat.
Zo dronk ik zelf vroeger liters jus d'orange, terwijl daar 190 joules/100 ml inzit (vgl cola: 180 joules/100 ml!)

Het is op die manier betrekkelijk eenvoudig om met wat kleine ingrepen je voedingsgewoontes blijvend te veranderen. Dan gaat het er niet snel af, maar wel blijvend.

Dus: houd een gedetaileerd eet-dagboekje bij, bijv. een week, niet smokkelen! En schrijf dan bij alles de joules maar eens op. Dat kan weleens een eye-opener zijn.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:31

Ikke niet Haha! Met hulp is het me toch gelukt om er 35 kilo af te krijgen. Blijvend.

Jij kennelijk ook niet, want anders was het je al gelukt Knipoog. En als je toch hulp nodig hebt, dan liever van een pro. Een mens is een complex chemisch fabriekje, en als je gaat lopen prutsen met de balans daarbinnen, kan je maar beter goede hulp hebben.

My five cents...

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:34

[quote="anne_fury"]haha ja sonja bakkeren helpt niet zo heel goed,heb ik alleen geprobeerd,wat er binnen een maand afging kwam er binnen een week weer aan .. quote]
Je moet na het sonja bakkeren natuurlijk wel gezond blijven eten Bloos , als je dan weer ongezond verder gaat helpt het niet nee.
Het beste dieet is (imo natuurlijk): gezond eten, veel bewegen, niet snoepen, maar zeker neit verhongeren.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:36

Ik doe dieplan van de sportschool. Je moet drie keer in de week sporten en dan minstens 500 caloriën per keer verbranden. Daarbij krijg je een dieet, dat op jou is gebaseerd. Dat betekend in mijn geval dat ik 1800 gezonde caloriën per dag mag eten! Ik eet meer dan ik vroeger at en val toch af! Ik ben inmiddels 17 kilo kwijt en echt: je hebt geen honger! (wel moet je afkicken van de lekkere snacks, je eet echt gezond!) Je moet maar eens informeren bij een sportschool. Bij mij helpt het super en je lijf blijft goed verbranden en gaat niet op de spaarstand van dit dieet!! Succes meid. Ik moet ook nog aardig wat kilo's kwijt, dus ik leef met je mee...

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 22:37

wat ik nu eet is ook niet zo heel veel (vind ik dan )
namelijk:

s'ochtends : 1 bak corflaks,=1boterham en glas melk
rond 10 uur (pauze op school) een appel en water
smiddags:2 boterhammen met kaas +water
tussendoor: wat lekkers
savonds: 1 bord vol +melk incl toetje(vla)
dat was het ,best gezond dacht ik toch Bloos ?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:38

Ik raad ook de huisarts aan.
Mijn moeder was ook wat te zwaar en kreeg van de huisarts een doorverwijzing naar een diëtiste
Aanrader! Daar leer je goed eten in plaats van niet eten.
Ikzelf laat tarwe staan, dus geen brood maar knackerbröd etc.
Daarnaast eet ik niet meer dan ik nodig heb.
Als ik een dag niks doe eet ik ook niet veel, als ik hard moet werken dan eet ik genoeg.
Deel je eten over de hele dag zodat je je stofwisseling aan de gang houd.
Je kan bijv komkommer eten, dat is voornamelijk vocht maar zorgt wel dat je systeem door blijft gaan.
Maar ik raad echt een diëtiste aan Lachen
Succes! Lachen
Laatst bijgewerkt door Succubi op 02-12-07 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 22:38

wat is trouwens eigenlijk een gezond gewicht voor een 16 jarige ?? ik weeg nu ong. 65 kilo.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:42

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:43

ligt er aan wat je hoogte is, maar als je 16 ben zou ik helemaal nog niet écht gaan diëten. Dan ben je nog in de groei en als je van de extreme diëten gaat doen zorg je alleen maar dat je stofwisseling verslechterd. Wat je nu eet op een dag zou ik op zn minst eten en ook echt niet minder.
Hoe groot ben je?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:45

De BMI is een maatstaf voor volwassenen, die kan je niet zomaar toepassen.

ja, je eet niet veel voor een 16-jarige.
Verder raad ik je aan meer brood te eten; voor een goede schildklierwerking (en dus je stofwisselingssnelheid) moet je voldoende jodium binnenkrijgen en daarvoor heb je minimaal 4 boterhammen per dag nodig.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:51

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:57

@beantsje: ben er niet helemaal mee eens, bij mij (en een aantal mensen die ik ken) werkt brood averechts.

Ik denk niet dat je het ideale dieet op bokt of internet etc zou vinden.
Diëten zijn heel persoonlijk, wat voor de 1 werkt zou bij een ander het tegenovergestelde werking kunnen hebben.
Diëtiste weet welk gewicht je voor je leeftijd en lengte hoort te hebben en met haar (of hem) kijk je naar je eetpatroon en wat je er eventueel aan kan veranderen.
Verder spreek je regelmatig af om te kijken of het bevalt en of je ervan afvalt etc

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 09:15

ik ben wel vrij groot eigenlijk (1.74)

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:30

Als ik zo naar je lengte en gewicht kijk, dan heb ik het idee dat je nogal een vertekend beeld van jezelf hebt.

Ik ben zelf 1.72m en weeg 60 kilo en ik ben eerder dun, dan te dik!

Dus als ik jou was zou ik gewoon zo door blijven gaan, want je eet echt niet veel. En als je dan echt persee wat wilt doen, dan kan je beter alle snoep enzo vervangen door fruit.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:22

Dan ben je eerder te licht dan te zwaar.
Ik ben 1,67 en 62 kilo en zit op een goed gewicht (en heb maat 36/38)

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:44

Je bent absoluut niet te zwaar, dus niet dieeten!! Bofferd...

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:52

Ga in godsnaam niet crash-dieeten! Daarmee verlaag je je stofwisseling, waardoor je ná je dieet alle kilo's 2x zo snel terugkrijgt!

Ga SPORTEN! daarmee verhóóg je juist je stofwisseling, waardoor je dus méér gaat verbranden. Probeer daarnaast de extraatjes (snoepjes, koekjes, chips) te laten. Eet verder normaal. Dus ook koolhydraten, vetten enz. Dit is goed vol te houden en geeft een langdurig effect. Het duurt misschien ietwat langer voordat je de kilo's eraf ziet op de weegschaal, omdat je spiermassa gaatt creeeren, maar je zult het aan je contouren onmiddelijk zien! Gebruik bijvoorbeeld ipv een weegschaal een meetlint voor je taille om je afslank-periode te markeren!
Succes!!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:57

ga alsjeblieft helemaal niks veranderen. je hebt een prima gewicht en een vertekend zelfbeeld. geloof me, ik weet precies hoe dat voelt. Als jij inderdaad 1.74 bent heb je een ideaal gewicht voor je lengte en leeftijd! Lekker blijven bewegen, maar absoluut NIET minder gaan eten! Je eet zeker niet te veel, eerder te weinig, waardoor je het risico loopt dat je lichaam op spaarstand gaat en je dus inderdaad eerder aankomt dan afvalt. Dus: lekker zo door blijven eten, lekker blijven bewegen en geloven in jezelf!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:11

Succubi schreef:
@beantsje: ben er niet helemaal mee eens, bij mij (en een aantal mensen die ik ken) werkt brood averechts.

Ik denk niet dat je het ideale dieet op bokt of internet etc zou vinden.
Diëten zijn heel persoonlijk, wat voor de 1 werkt zou bij een ander het tegenovergestelde werking kunnen hebben.
Diëtiste weet welk gewicht je voor je leeftijd en lengte hoort te hebben en met haar (of hem) kijk je naar je eetpatroon en wat je er eventueel aan kan veranderen.
Verder spreek je regelmatig af om te kijken of het bevalt en of je ervan afvalt etc

het zijn de extreme dieten zoals Atkins die brood verbieden! Natuurlijk bevat brood calorieen maar ook brood(!)nodige vitaminen (m.n. B), mineralen (zoals jodium en ijzer), vezels en ook nog wat eiwitten.
Ik heb het dus uitdrukkelijk niet over een dieet! Ik vind dat een kind van 16 beter zijn best kan doen om gewoon gezond te eten, en vooral niet te weinig. Te weinig eten leidt bijna altijd tot overgewicht omdat je dan gaat snaaien. (citaat van mijn dietiste vroeger; geen wonder dat je te zwaar bent; je eet te weinig)
Gewoon drie normale gezonde maaltijden per dag. Mijn voorbeeld over die 4 sneden brood heb ik gebruikt om aan te geven dat onoverwogen dieten alleen maar leiden tot meer ellende. Enne lees eens wat het voedingscentrum aanbeveelt voor iemand tussen de 12 en de 20:
5-7 sneetjes brood
2-3 aardappelen of 2-3 opscheplepels rijst/pasta/peulvruchten
4 groentelepels groente
2 stuks fruit
500 ml melk(producten) en 20 gram kaas (= 1 plak)
100-120 gram vlees(waren), vis, kip ei of vleesvervangers
20-30 gram halvarine, margarine, bak- en braadproducten
1,5 liter drinken.