Hoe gaat spierpijn t snelste weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Hoe gaat spierpijn t snelste weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 16:13

Titel zegt het al, wat helpt er goed tegen spierpijn?
Met iets smeren qua creme oid is geen optie, ik ben nml gister achterover geklapt met mn paard toen die steigerde en heb dus letterlijk overal spierpijn Clown
Heup, bekken en knie zijn gekneusd en buikspier is gescheurd dus dat zal ff duren voor het over is.
Maar mn nek, rug, schouders en armen alles is stijf en zit vast van de spierpijn en ik denk dat als dat weg is dat ik me een heel stuk beter voel!
Kan nu niet fijn zitten/liggen/staan echt gruwelijk vervelend Boos!

Had al de tip grekegen dat veel (water) drinken helpt, dat helpt de afvalstoffen uit je spieren te halen(spierpijn is verzuring, dus afvalstoffen weg is ook geen spierpijn meer)

Welke tips zijn er nog meer? hete douche hielp wel wat voor mn nek&schouders maar kan niet lang staan omdat mn heup en bekken dan echt pijn doen, volgende keer warm bad proberen en ook zonnebank zal ik vanavond eens proberen.
Maar meer tips zijn altijd welkom!!

MamaMiesje

Re: Hoe gaat spierpijn t snelste weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:16

Ja Warme baden/douches en heb je niemand om de pijnlijkste plekken in te smeren? Knipoog
Verder gewoon maar een paar ibuprofennetjes er tegenaan gooien en, als het enigzins kan, in beweging blijven.
Sterkte ermee!

edit:
ken je die kersenpitten kussentjes? Die kun je (iets bevochtigd) warm maken in de magnetron en dan als lekker kruikje gebruiken!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 16:22

haha helaas geen vriendje, dacht dat die nergens goed voor waren maar had er nu wel 1 kunnen gebruiken ja Tong uitsteken

Stilzitten werkt idd niet, kom daarna niet meer uit die houding, dus ik strompel een beetje rond hier.
De 'boosdoener' zal zelf ook flink wat spierpijn hebben dus daar loop ik af en toe even naartoe en hoop dat ik haar zo in de wei kan krijgen(kan mn armen niet eens optillen van de spierpijn , voel met echt 80 jaar nu haha)

kersenpit kussentjes ken ik wel maar heb ik hier helaas niet.

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:24

Oeh, beterschap.. ik doe meestal maar wat.. ofnouja, eigenlijk nietzo veel.. ik zou idd een warm bad gaan proberen..

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:30

Ik neem altijd een lekker warm bad , drink veel water en kijk me ouders lief aan of ze me een beetje willen masseren . Masseren is wel pijnlijk maar als je je echt probeert te ontspannen voelt het achteraf wel beter , zeker in je nek , schouders etc. Vooral niet veel stil gaan zitten , daar word het bij mij altijd alleen maar stijfer van. Succes met je spierpijn Ach gut

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:31

klinkt heel; stom, maar werkt vaak wel. precies hetzelfde doen als waar van je spierpijn hebt gekregen... dan gebruik je namelijk precies dezelfde spieren weer. helpt vaak. vraag me niet waarom... ik denk omdat ze dan geen kans krijgen NOG stijver te worden?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 16:33

thnx voor de tips!

ikenindi schreef:
klinkt heel; stom, maar werkt vaak wel. precies hetzelfde doen als waar van je spierpijn hebt gekregen... dan gebruik je namelijk precies dezelfde spieren weer. helpt vaak. vraag me niet waarom... ik denk omdat ze dan geen kans krijgen NOG stijver te worden?

hihi ik ga liever niet nog een keer omklappen met een steigerend paard Nagelbijten / Gniffelen
ivm gekneusde heup&bekken en gescheurde buikspier mag ik ook nog ff niet al te veel doen

maar het klopt idd wel als je bv van fietsen spierpijn hebt gekregen is een stukje rustig fietsen vaak wel goed tegen spierpijn Ja

blijf iig een beetje in beweging want stil zitten zorgt dat alles nog stijver wordt, dat mertke ik wel na een nachtje in bed liggen!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:34

Ik denk niet dat ze zin heeft om nog een keer te vallen Bloos (TS was me voor )
Een klein beetje blijven bewegen werkt het beste, stilzitten maakt het alleen maar erger. Houdt je spieren voor de rest lekker warm ( eventueel tijgerbalsem gebruiken ) en even twee daagjes pijn lijden.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:16

Een stoombad of sauna schijnt ook goed te helpen... Succes ermee!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:21

oei..vervelend!

Tja, mijn advies is blijven bewegen, maar dat gaat nu niet zo makkelijk natuurlijk. Lekker warm aankleden en vroeg naar bed vanavond! Haha!

Veel succes!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:23

veel in bad gaan, liefst zelfs een goed warm bubbelbad of sauna .
warm houden en in beweging houden is de enige remedi,
samen met wat pijnstillers

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:45

Infrarood sauna dan met name Ja Die warmte dringt echt tot in je spieren en gewrichten door.