Wiebelknieen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Wiebelknieen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 22:10

Het begon vorig jaar ineens, na een paar dagen slecht slapen. Wiebelknieen, oftewel door mijn knieen zakken. Het doet geen pijn, het staat alleen erg stom, net alsof je teveel gedronken heb. Toen heeft het een paar dagen geduurd. Daarna heb ik het nog een paar keer gehad, in combinatie met stevige vermoeidheid. Ik heb het afgedaan als vermoeidheid, omdat het zo 'leuk' samenviel. Om eerlijk te zijn maakte ik me pas zorgen toen ik in het ziekenhuis voor lichttherapie was en een van de verpleegkundigen schrok van hoe ik liep te zwalken.
Vanaf eind oktober heb ik het regelmatig, de laatste weken voortdurend. Eveneens heb ik de laatste tijd regelmatig last van een soort 'stuipjes', spiertrekkingen en een soort kriebels in benen en armen.
Ik weet het; ga bij de huisarts langs. Maar is dit iets om me zorgen over te maken, of iets wat vaker voorkomt bij bv fibromyalgie? Ik ga nu eenmaal niet zo graag naar de huisarts, er moet echt wel iets zijn voordat ik ga...

winnitou

Re: Wiebelknieen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:56

Toch even naar de huisarts gaan hoor. Kaq van alles zijn. Het is heel makkelijk om alles onder de noemer fibromyalgie te schuiven maar als dat het niet is.
Ik dacht met mijn heupklachten ook dat het door de fibromyalgie kwam maar nu een jaar verder blijkt het Artrose te zijn en is het al zo ver dat ik over 3 weken een nieuwe heup krijg.
Dus....ga alsjeblieft even naar de huisarts...voor je eigen gezondheid

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 23:58

Jeetje, zeg. Dat klinkt ook wel heftig...
Maar ik ben al een aantal keren geprikt op oa. reuma, met negatief resultaat, dwz geen reuma of andere via het bloed aanwijsbare dingen. Ik loop al een hele tijd te kwakkelen en heb daardoor de huisarts en 'prikkers' al heel wat keren gezien, nooit met duidelijk resultaat. Dat is dan ook de reden dat ik toch niet zo snel meer naar de HA ga. Het wordt een beetje vervelend om elke keer te horen dat hij niets kan vinden, dus niets kan doen...Hij vindt het ook nooit nodig om foto's te laten maken of om doorverwezen te worden, behalve dan naar fysio voor mijn rug en dat ging zelfs met veel moeite.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 01:23

Ik weet er alles van, voordat er bij mij fibomyalgie werd vastgesteld heb ik ook heel wat onderzoeken gehad, maar doordat ik zoveel sliep werd er pas heel laat aan fybromyalgie gedacht.
Ik ben nu met mijnnheupklachten ook echt tegende huisarts uitgevaren, omdat ik het idee had dat hij het bagitaliseerde. Ik liep bij een ostheopaat die al aangaf het niet te vertrouwen in mijn heup. nu ik bij de orthopeed ben geweest gaat alles in snelstreinvaart. Heb nu ook zo iets van zie je nou wel dat er echt iets was.
Ik ben nu al een aantal jaar onder behandeling bij een otheopaat, ga daar heen als ik weer iets heb waarvan ik denk dat ik bij huisarts ook niet verder kom. Ken het gevoel wel van er zal wel niks uitkomen.
Heb nu 2x meegemaakt dat er wel degelijkiets aan de hand was.
Zo wie zo kunnen ze nog steeds niet alles meteen diagnostiseren en het kan ook zijn dat door dat je klachtenpatroon anders is dan het klassieke plaatje ze aan bepaalde dingen niet denken. En sommige dingen gaan zo weer over maar er zijn ander symptomen die wel behandeld moeten worden.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 01:32

Misschien een beetje blond, maar wat doet een ostheopaat precies en hoe kom je daar terecht? Misschien een idee, namelijk. Zelf denk ik wel eens dat het in mijn rug kan zitten, maar als zowel de HA als fysio zeggen dat foto's geen zin hebben houdt het dacht ik wel op.

Maar dat moet best een 'prettig' gevoel zijn, als er dan toch iets gevonden is, lijkt mij. Ik heb het met psoriasis gehad; normaal zou je daar naar van worden, maar ik was bijna blij met de diagnose. Vooral omdat daar gelijk een aanpak bij zat, die tot nu toe iig goed werkt.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 01:40

Kijk eens op www.osteopatie.nl de site van N.V.O. (ned ver. van osteopathen.
ik heb via via het nummer gekregen, je hoeft geen verwijzing van je arts te hebben. Ik krijg ongeveer de helft vergoed van de verzekering (moet je bij je eigen verzekering even informeren).
Het is ook iedere keer maar een paar behandelingen. En niet van die ellenlange behandelingen als bij de fysio.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 01:42

Ik zal eens een kijkje gaan nemen. Hartstikke bedankt winnitou!